Naughty Dog'tan ayrılan John Humble'dan ilginç açıklama
Son zamanlarda CG kalitesinde (özel sinematik videolar) oyunlar görüp görmeyeceğimiz çok fazla konuşulur oldu. Ben kendi şahsıma, özellikle Star Wars 1313’ü gördüğümde ufak çaplı bir kalp krizi geçirdiğimi hatırlıyorum. Ha, oyun iptal oldu, hayalleri yıktı orası ayrı.
Yeni jenerasyon bu grafiklere hazır mı? Hatta sonraki jenerasyon? Biz oyun geliştiricisi olmadığımız için bu konuda akıllıca bir yorum yapamayız ama Naughty Dog efsanesi John Hable konu hakkında fikirleri var. Kendisi bir süre önce Naughty Dog’tan ayrıldı ve kendi stüdyosu olan Filmic Games’i kurdu.
“Dürüst olmak gerekirse, net bir şey söylemek hayli güç. Bu olay gerçekten de çok uzun zaman alabilir. Şu anki nesil, bir önceki nesle göre hayli kuvvetli ama sinematik fragmanlar da eski nesle göre çok daha iyi. Hesaplanması gereken inanılmaz sayıda veri var. Fotogerçekçi ışıklandırma render alınınca hayli kolay bir iş ama gerçek zamanlı yapmaya kalktığınızda işler inanılmaz zorlaşıyor.”
“Bu grafik kalitesinin yakın zaman içerisinde konsollarda görünmesi mümkün değil. Hatta düşündüğünüzden de fazla bir zaman gerekebilir. 4K çözünürlük desteğiyle konsolda bu CG kalitesini görme ihtimalimiz var. Bir sonraki neslin bile bunu başaracağına, 4K desteği sunacağına şüpheliyim. Belki 5. Nesil Xbox ve PlayStation 6 bunu başarabilir.”
Siz, Humble’ın görüşleri hakkında ne düşünüyorsunuz. Kendisi, PS3’e görsel anlamda bir anda çağ atlatan Uncharted: Among Thieves’in başındaki isimdi.
Biz konsolculara 2kda yeterli oyunlar ve optimizeleri açığı kapatıyor zaten.