Geride bırakmak üzere olduğumuz bir yıl boyunca oyunlar hakkında yapılan
açıklamalar ve duyurular hiç eksik olmadı. Kimisi sevinç yaratan, kimisi ise
üzüntü veren gelişmelerdi. Bazı beklentilerimiz gerçekleşti, bazıları boşa
çıktı, bazıları ise yapılan sürpriz açıklamalar neticesinde oluştu. Koca bir
yılı göz önüne bulundurduğumuzda tüm detayları alarak bir kerede paylaşmak çok
zor. Biz de yıl boyunca yaşanan önemli gelişmeleri, kısa özetler halinde iki
bölüm olarak sizlere sunacağız. İşte ilk bölüm…
Güç birleşimi: Zeni Max, id Software’ı satın aldı
John Carmack ve arkadaşlarının Softdisk isimli firmadan ayrılarak 1991 yılında
kurdukları id Software, “oyun” kavramını değiştiren, “oyun” kelimesine yeni
anlamlar katan en önemli stüdyolardan bir tanesi konumunda. Bu yılın belki de en
önemli sürprizi, Zeni Max’in id Software’ı satın alması oldu. Bu birleşmeyle id
Software, oyun geliştirmeye daha fazla vakit ayırabileceğini açıkladı.
Yılan hikâyesinde son perde: Duke Nukem ekibi dağıldı
Duke Nukem’in geçmişteki başarıları sebebiyle çoğu kişide ayrı bir yeri var, ama
10 yılı aşkındır çıkmayan Forever isimli üye, serinin inanılmaz itibar
kaybetmesine yol açtı. Yetmedi, 3D Realms ile yayıncı firma yollarını ayırdı,
bir de mahkemelik oldu. Tüm bunlar da yetmezmiş gibi geliştirici ekipte
küçülmeye gidildi. Sonuç olarak hâlâ Duke’ün ne olacağı belli değil.
Öksüz kalan hayaller: Episode Three’den yine kötü haber
Ne zaman Valve’dan bir yetkili açıklama yapsa, oyuncuların ilk aradığı şey
“Episode Three’ye ait bir bilgidir.” Fakat verilen cevaplar da her zaman,
“birbirini tamamlayan olumsuz yanıtlardan” öteye gidememiştir. Bu yılı da Left 4
Dead 2 ile geçiştiren Valve, “lütfen Episode Three ile ilgili soru sormayın, şu
an cevaplamak istemiyoruz” demekten yorulmadı, ama biz duymaktan yorulduk!
Microsoft ve Sony hareketlendi: Yeni nesil kontroller
Her iki rakibinden de farklı bir yol izleyen Nintendo, grafiklere değil, hareket
algılayıcı kontrollere odaklı oyun keyfiyle kendine özel bir Pazar oluşturmayı
bilmişti. Geçtiğimiz E3’te Microsoft ve Sony de hareket algılayıcı kontrollerini
tanıtarak büyük ilgi topladı. Bilhassa Microsoft’un Natal teknolojisi, verimli
çalışırsa devrim niteliğinde olabilir. Bu uygulamaları kullanan oyunların ise,
yakın bir zamanda piyasaya sürülmesi bekleniyor.