ArtılarSıra dışı karakterleri, renkli ve tuhaf evreni, FPS açısına karşın dövüş oyunu dinamikleri içermesi
EksilerKısa sürüyor, FPS açısından dövüşmek bir süre sonra sıkıcı bir hal alıyor, multiplayer yok
Birileri klasik FPS’lerden sıkılmaya başladığımızı fark ediyor. Hatırlayın,
Mirror’s Edge’in bıraktığı tadı hâlâ unutamadık; aksiyon ve platform oyunlarında
rastladığımız manzaralara bir de birinci şahıs deneyimi ekledik. ACE adlı firma
da, sessiz sedasız üzerinde çalıştığı sıradışı FPS’yi tamamladı ve Zeno Clash’ı
kullanıcılara sundu.
Ailesi katledilmiş, Ghat adlı bir karakteri yönettiğimiz oyunda, kardeşlerimiz
bu işten bizi sorumlu tutuyor ve bizi öldürmek istiyor. Dolayısıyla biz önde,
onlar arkada, bir kovalamaca vuku buluyor. Amacımız bu cinayetleri işleyenleri
bulmak, ancak bu süre içerisinde kardeşlerimiz tarafından da öldürülmemek.
Hikayesi bile pek alışılageldik değil, Zeno Clash’in. Oyunun geçtiği evren de
aslında bir hayli enteresan. Zenozoik adı verilen gezegen, modifiye edilmiş bir
tür taş devri gibi görünüyor. Günümüz medeniyetinden çok uzaklar fakat mekanik
sistemlerde bir hayli aşama kaydetmişler. Bu, tümüyle bize yabancı olan dünyada
tek tanıdığımız şey, Half-Life’tan bildiğimiz Source motoru. Zaten oyunun
menülerinden tutun da, yükleme ekranlarına kadar her yerde Source’un varlığı
hissediliyor.
"Zenozoik'teki yaratıkların tasarımları bir hayli enteresan."
Sıkı bir tekme
Yapımı diğer FPS’lerden ayıran özelliklerden biri de dövüş sistemi. Zeno Clash,
birinci şahıs görünümlü bir aksiyon olmasına karşın, dövüş oyunu dinamiklerine
sahip. Öyle ki, sık sık silahsız kalıp, tekme tokat düşmanlara saldırmak zorunda
kalıyorsunuz. Hatta ekranda sizin ve düşmanınızın sağlık barı, tıpkı dövüş
oyunlarındaki gibi gösteriliyor. Farenin tuşlarını kullanarak, standart ve güçlü
olmak üzere iki farklı vuruş stiliyle başladığınız oyunda, ilerledikçe bu kadar
basit olmayan yeni saldırılar geliştiriyorsunuz. Tabii sadece tekme ve yumruk
ile ilerlemiyoruz. Zenozoik gerçekliğine ait silahlar da yapımda mevcut. Tabanca
ve shotgun alternatiflerine, daha henüz oyunun başlarındayken sahip oluyorsunuz.
Zaten yapımın oynama süresi bir hayli kısa, birkaç saatte bitiyor. Çok
zorlasanız, bir defa başına oturup bitirebilirsiniz.
Yapay zeka açısından baktığımızda, ufak tefek problemler olduğu göze çarpıyor.
Örneğin bir silahı elimizden düşürdüğümüzde, düşman bunu fark edip, silahı
almaya gelebiliyor. Genellikle kalabalık saldırdıklarından, siz biriyle
uğraşırken, diğerleri silahın yanı başında bitiyor. Bu anlarda, bir robot kadar
mekanik hareketler ile silahı yerden kaldırıp, birkaç saniye sabit duruyorlar ve
ondan sonra ateş etmeye başlıyorlar. Bu problem biraz bug gibi görünüyor. Ayrıca
düşmanlar herhangi bir taktik geliştirmiyor. Direkt üzerinize saldırıyor, burada
tek değişken, hangisinin atak yapacağı. Öyle ki, aynı anda vurmamaya özen
gösteriyorlar.
"Zeno Clash yakın dövüşe odaklı bir oyun ve birçok rakibimizle yumruk yumruğa kapışıyoruz."
Sağlam bir aparkat
Bu saldırılar esnasında, korunma almanız gerçekten işe yarıyor. Hatta korunurken
sağa ya da sola eğilerek, darbelerden tamamen kaçmanız da mümkün. Eğer bir darbe
alırsanız, ekran karşısında gerçekten o hissi yaşıyorsunuz. Aynı şekilde
rakibinize indirdiğiniz sağlam bir yumruk ile gerek ses efektiyle olsun gerek
ekrandaki anlık titremeyle olsun, vurduğunuzu hissediyorsunuz.