Geçtiğimiz yıl çıkan God of War ile birlikte mükemmel bir iş çıkartan Cory Barlog ve ekibi, oyunun tasarım aşamasında Kratos'u neredeyse oyundan çıkartacaklarmış. Katıldığı bir söyleşide konuyla ilgili konuşan Barlog, bu durumun sebebini de açıklamış.
Eurogamer ile Barselona'da bir söyleşi yapan Cory Barlog "Oyunun erken tasarım aşamasında Kratos'tan artık kurtulmamız gerektiği söyleniyordu. Bu söylenirken de artık can sıkıcı olduğu ve onun işinin artık bittiği ima ediliyordu." sözlerini sarf etmiş. Yapım sürecinde bu konu üzerinde fazlasıyla durduklarını ve bir süre yeni oyunun yeni bir ana karaktere ihtiyaç duyabileceğini düşündüklerini belirtmiş. Bu sürecin merkezinde ise hikaye için karakterin değil mitolojinin önemli olduğu vurgusu üzerinde durmuşlar.
Daha sonrasında ise Cory Barlog ekibi oğlu Atreus'un Kratos üzerindeki değişimi ön plana çıkartacağını ve hala değerli bir ana karakter olabileceği yönünde ikna etmeyi başarmış. iyi de yapmış çünkü ortaya çıkan işin ve karakterler arasındaki ilişkinin, değişimin ne kadar başarılı olduğuna şahit olabildik.