Yapımcısı The Binding of Isaac'i bilerek eskitiyor!
Hakan Bozdemir14.01.2014 - 15:16
Peki ama neden?
The Binding of Isaac'in yaratıcısı olan Edmund McMillen'a 2014'ün gelişi ile birlikte tonlarca soru gönderildi ve McMillen bu sorulardan en mantıklı olanlarını cevapladı. Bildiğiniz gibi The Binding of Isaac'in yeniden yapılmış versiyonu olan Rebirth bu yıl çıkışını yapacak.
Flash oyun olarak geliştirilmiş The Binding of Isaac'ten farklı olarak farklı bir motor içerecek ve 16-bit'lik bir görüntüye sahip olacak. Çoğu oyuncu bu durumdan şikayet ederken McMillen ise ilk baştan beri böyle olmasını istediğini söylüyor. Gelen soruların birkaçı şu şekilde:
"The Binding of Isaac'in şimdiki hali"
Üzerinden çok fazla vakit geçmemiş bir oyunun neden remake'ini yapıyorsun? Wrath of the Lamb'den sonra planlanmış olan bir ek paket daha vardı fakat flashın limitlemeleri yüzünden bu mümkün olmadı. Flash yüzünden oyun daha kötü bir hal aldı ve bizler de yeni yamalar üzerinde uğraşarak bu durumu düzelttik. İşte bu yüzden oyunu flashtan kurtarıp flash olmayan bir motor ile geliştireceğiz ve bu şekilde piyasaya süreceğiz.
Rebirth ile birlikte oyunun sanat tasarımı neden değişiyor? Tasarımı değiştirmemin birçok sebebi bulunuyor. Bu sebeplerin başında gelen şey ise flash biçiminden hoşlanmamam. Oyun üzerinde 2 ay boyunca büyük bir çaba sarfettim ve tasarım kısmını hallettim. Onunla mutlu değildim ve bu kadar başarılı olacağını düşünmemiştim. Yani Isaac'in tasarımlarını beğenmiyorum. İkinci sebebi ise Isaac'i daha retro tarzına daha çok uygun bir şekilde yapmak istemem. Zelda'dan baz alarak yaptığım oyunun piksel piksel olmasını istiyorum ve daha çok NES görünümüne kavuşmasını istiyorum. Yani ben retro tarzı daha çok sevdiğimden dolayı Rebirth 16-bit olarak gelecek.
"The Binding of Isaac'in Rebirth hali"
Rebirth'ün görsellerini gördük ve çok kötü duruyorlar, bu ne böyle? O gördükleriniz oyunun en erken sürümlerine ait yani sadece basit tasarımları içeriyor. Oynadığınız alan içerisinde küçük küçük efektler yer alacak ve bunlar bir bütünü oluşturacak. Küçük su birikintileri, çimler, duman, yıldırım ve sis gibi efektler oyuna eklenecek. Bu yüzden oyunun son versiyonuna kadar bekleyin ve ondan sonra yorumlarınızı dile getirin. Eğer bu söylediklerimden sonra bile nefret etmeye devam ediyorsanız oyunu almayın, ne de olsa sizi buna zorlamıyoruz.
Rebirth bir ek paket mi? Önceki oyundan çok farkı olacak mı? Rebirth aslında tam olarak bir ek paket sayılmaz. Daha çok Isaac ve Wrath of the Lamb'in geliştirilmiş versiyonu diyebiliriz. İçerisinde pek çok oda, son, karakter, bölüm ve beklenmedik birçok içerik bulunacak. Verdiğiniz paranın hakkını alacağınızı düşünüyorum.
Röportajda öne çıkan sorular arasında genel olarak bunlar yer alıyor. Meraklı bir şekilde Rebirth'ün son sürümünü bekleyelim ve nasıl bir şeyin ortaya çıkacağını görelim.