1/4

X-Men Origins: Wolverine

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Pençeler hakkında her şey
Hollywood sineması, çizgi roman dünyasındaki süper kahramanları birer birer tüketirken, oyun dünyası da boş durmuyor. X-Men Origins: Wolverine (Wolverine’in geçmişi anlatılıyor) ve X-Men Origins: Magneto filmleri için çalışmalar süredursun, oyun yapımcıları Wolverine’i portföylerine katmak için bilgisayarlarla dolu ofislerinde sabahlıyor…

2009’un Mayıs ayında beyaz perdede boy gösterecek olan Wolverine, Raven Software’in ellerinde oyun dünyasıyla da buluşacak. Yapımda, tahmin edeceğiniz üzere X-Men’in agresif ve bilinmezleri en çok olan kahramanı Wolverine’i kontrol edeceğiz. Projenin başındaki isim Dan Vondrak, X-Men Origins: Wolverine için çalışmalarının ilk adımını şu şekilde anlatıyor: “10 kişi bir odada toplandık ve klasik dövüş sistemini nasıl daha eğlenceli hale getirebiliriz diye kafa patlattık ve o odadan çıkmak istemedik.”

Raven’ın çalışanları, oyunda karşılaşılanların tamamen filmdekilerle sınırlı olmasından yana değil. Bu yüzden yapıma yeni bölgeler ve yeni boss’lar da ekliyorlar. Tabii öykü filmdekiyle aynı olacak fakat birçok sürprizi de içerisinde barındıracak. Yani hiç umulmadık bir anda, korkunç bir düşman ile karşılaşmak olası…

Agresif kahraman

Wolverine ile oynadığımız son solo görevi, X2: Wolverine’s Revenge’da tamamlamıştık. Ninja Gaiden’ı çağrıştıran temposu oldukça hızlıydı. Bu hız da, yapımın atağa yönelik oynanışından geliyordu. X-Men Origins’in üzerinde durduğu noktalar, X2’nin temposunu aratmayacak cinsten; hafif saldırı, ağır saldırı ve oyuncuların “kapma” diye tabir ettiği, düşmanı tutup fırlatma hareketi. Birer tuşla yapabileceğimiz bu hareketleri zıplama ile kombine ettiğimizde farklı sonuçlar ortaya çıkıyor. Wolverine’in atletik kabiliyetleri sayesinde, insanların denemeye bile cüret edemeyeceği şeyleri gerçekleştirmek mümkün. Farz edin ki ileride dev bir Sentinel var. Ona ulaşmak için önce helikoptere zıplayıp, oradan kuleye, oradan da robotun üzerine atlayabilirsiniz…

“God of War’dan oldukça etkilendik. Ayrıca Devil May Cry ve Super Smash Bros.’tan da etkilendik” diyor Vondrak, X-Men Origins’i geliştirirken. Şöyle devam ediyor: “Bizim oyunumuzda güzel olan sade oynanışı olacak. Karakterin hareketleri gayet basitçe gerçekleştirilebilecek. İnsanlar bu tarz oyunları seviyor, bu yüzden de Origins’i sevecekler”. Wolverine gerçekten de bir hayli hareketli ve siz vurma tuşuna bastıkça o, önünde, arkasında ve yanında kim varsa hepsine pençelerini geçirecek. Birçok vuruş stili olan Wolverine, düşmanlarının konumuna göre farklı hareketler yapabilecek. “İnsanlar Wolverine ile oynadıktan sonra, diğer aksiyon oyunlarının ne kadar yavaş olduğunu düşünecek” diyor Vondrak ve ekliyor “Geçmişe döndük ve kalburüstü aksiyon oyunlarını oynadık. Hepsini de sevdik fakat hız açısından yeterli değillerdi.”