WWE'nin çok da fanatiğini olduğumu söylesem yalan olur. Oyun olarak değil, yapılan spor anlamında konuşuyorum. Zira ne zaman kanal değiştirdiğimde karşıma çıksa, ekrandaki gördüğüm hareketler o kadar yapay geliyor ki, insanların WWE'ye neden bu kadar heyecan duyduklarını anlayamıyorum. Arkadaşlarım, çok sevmediğimi bildikleri için olsa gerek, WWE 2K22 inceleme yazısını da bana patlattılar.
Hemen cevap vereyim, oluyormuş. Bir oyunun yeni bir versiyonunu alacaksam, bana farklı şeyler de sunuyor olmasını her zaman tercih ederim. Yoksa her sene yeniden çıkan FIFA serisi bir oyun benim için çok da bir anlam ifade ediyor diyemeyeceğim. Firmaların yaptığı "Daha iyi grafikler, daha iyi gameplay, daha stabil oyun" açıklamaları sadece pazarlama stratejisi. Benim beklenti, en azından birkaç senede bir, tamamen yenilikçi bir gelişme.
Önce hızlı bir karakter ekranına giriyor ve burada ufak da olsa bazı özelleştirmeler yapabiliyorsunuz. Ben bir an önce dövüşe başlamak istediğim için hızlıca oyuna başladım. Çaaat oyundan attı beni. Ne oluyoruz derken yeni bir deneme daha yapayım dedim. Yine aynı sorun. Bunun araştırmasını yaparken yapımın getirdiği daha bir çok problemin olduğunu da fark ettim. Network sorunlarından tutun da, yükleme yavaşlıklarından bahsedene kadar. Bunları çözebilmek için epey bir vakit harcadım. Ekran kartımı baştan kurmaya varıncaya kadar. Sonunda bir şekilde çözüldü ama tam olarak nasıl çözdüğümü sorsanız, ben de cevap veremeyebilirim.
Derken ilk maçıma girdim. Ama o da ne? Hareketler o kadar hızlı geliyor ki değil rakibime dokunmayı, ayakta durmakta bile zorlanıyorum. Hareketlere alışabilmek, rakibinizin atağını savuşturabilmek için biraz zaman tanımak lazım. O sebeple yılmadan biraz daha oynamaya devam ettim. Oynadıkça hareketlere alışmaya, biraz da olsa keyif almaya başladım. Eğer daha önce bunu oynamadıysanız, güzel bir eğitim bölümü olduğunu söylemem lazım.
Biraz hareketlere alıştıktan sonra hemen bir maç yapayım dedim ve 1 vs 1 maça girdim. İlk maçım olduğu için de rakibimi hem kolay, hem de cüsse olarak beni çok zorlamayacak karakter seçtim. Maça çıktığımda, ardı arkası kesilmeyen, her birini tek tek geçmek zorunda olduğum beş adet animasyon bekliyordu beni. "Ya sabır" diyerek devam ettim. Maça başladığım anda alıştırma da ezberlediğim hareketleri birer birer uygulamaya başladım. Ancak bir sıkıntı vardı ki oyundan aldığım keyfi minimuma indirdi. Sürekli takılmalar ile boğuşuyordum. Sistemim o kadar kötü olmamasına rağmen takılmalar oldukça can sıkıcı düzeyde idi. "Belki sistemim yetmiyordur dedim" ve ayarları kısayım istedim. Ancak en dibe düşürmeme rağmen aynı takılmalar devam ediyordu. Bunun üzerine biraz daha araştırmalarıma deva ettim, sonucunda aynı durum ile karşılaşan birçok oyuncu olduğunu gördüm. Özellikle saldırı sonrası karşınıza çıkan animasyonlarda ciddi takılmalar olabiliyor.
İnceleme yazacağım için mümkün olan maksimum detaya ulaşabilmem, ouun hakkında bilgi edinmem gerekiyor. O yüzden takılmalara rağmen oynamaya devam ettim. İlk oyunda rakibimi alt ettim desem yalan olur. Düşük özellikleri olsa da benden ufak olduğu için daha hızlı hareket ediyordu. Bu şekilde dakikalarca KO için uğraştım ama her seferinde kalkmayı bildi. Yılmadan devam ettim ama o kadar güçlü atağa rağmen bırakın ayakta durmayı, nasıl hayatta kalabildi hala anlamıyorum. Yukarıda bahsetmiştim ya, WWE çok ilgimi çeken bir spor dalı değil diye, işte ana sebeplerinden biri de bu. Gerçekçilikten oldukça uzak bir spor olması.
Velhasılkelam, bizim için klavyede keşfedilmiş en güzel tuşlardan biri olan ESC ile kaçış planımı uyguladım ve yeni bir maça başladım. Bu sefer biraz daha eşdeğer rakip seçtim. Yine beş defa giriş ekranındaki animasyonu geçtikten sonra, rakibim ile karşı karşıya idim.
Karakterimizi klavyeden kontrol ettiğimiz için, öğrenmeniz gereken bir çok hamle ve kombo serisi bulunuyor. Bunları uygulayabileceğiniz zamanlarda da karakterinizin üstünde ya da altında uyarı metinleri çıkarak sizi yönlendiriyor. Ancak bu süreç o kadar kısa ki, nerede ise yakalamanız imkansız. O karakteri gördüğünüz anda yapabilmeniz için saniyenin altında bir süreniz var.
Rakibinize uygulayacağınız hareketi kesinlikle ezbere biliyor olmanız lazım. Zira savunma için I yoksa takla atmak için O tuşuna mı basayım diye sorgularken, kendinizi minderin üzerinde 2.80 uzanmış, tepenizdeki adamın çeşitli bölgelerini koklarken bulabiliyorsunuz. Bu komik bir durumdu. Zira hangi hareketi denersem deneyeyim kurtulamıyordum. İlla rakibin hamlesini yapmasını beklemek zorundasınız. Ancak ardından son derece çevik bir şekilde kalkıp, onun kafasını ezmek ya da Will Smith'in Oscar Töreninde Chris Rock'a attığı tokatı taklit etmeniz hiç de zor olmuyor.
WWE 2K22'de, serinin daha önceki oyunlarında olduğu gibi özel hareketler var. Ringin kenarına tırmanıp, rakibinizin tepesine çullanabildiğiniz gibi, onu ring dışına atıp, orada da dövmeye devam edebilirsiniz. Hatta içinde bulunduğunuz ringe göre, kafesin tepesine de çıkıp dövüşebiliyorsunuz.
Oyun deneyimi, türü sevenler için keyif verici olsa da yaşanan teknik sorunlar şu aşamda can sıkıcı. Firmanın açıklamasına göre, bunların üzerinde teknik ekip çalışıyormuş. Ancak okuduğum diğer yazılarda da bugüne kadar süre gelen süreçte çıkan oyunların bir çoğunda benzer sorunlar varmış.
Yapımda birkaç farklı oyun modu bulunuyor. Bunlar aşağıdaki şekilde sıralanıyorlar:
Gösteri / Özel Maçlar (Exhibition / Custom Matches) – Favori güreşçilerinizle tercih ettiğiniz maç türlerini seçerek dövüşebiliyorsunuz.
Showcase – Bu anlatı odaklı ve nesnel tabanlı oyun modunda efsanevi luchador Rey Mysterio'nun kariyerini en başından yaşamaya başlıyorsunuz. Dominik Mysterio da dahil olmak üzere, Showcase modunda seviyelerin tamamlanmasıyla bazı karakterlerin kilidi açılıyor.
Evren (Universe ) – Şov ve markanın yanı sıra kadrolar ve hikayelerden istediğiniz her şeyi ayırtmanızı sağlayan klasik Evren Modu. Evren Modu size sınırsız sayıda güreşçi, maç türü, şampiyona, arena ve benzeri kombinasyonla oynayabileceğiniz bir sanal alan sunuyor.
MyGM – WWE 2K22 MyGM, klasik GM Modunu aldı ve yeni nesil için yeniden yarattı. Ancak işler geçmişte olduğundan biraz farklı çalışıyor. MyGM'deki her şey kendi kişisel WWE taslağınızla başlar, siz dengeli ve çeşitli bir kadro oluşturmaya çalışırken temelleri atar. Bu sayede ilerlersiniz.
MyFACTION – FIFA'da NBA 2K'dan MyTEAM ve Football Ultimate Team'i alan yepyeni bir oyun modu. MyFACTION, oyuncuların düzenli güncellemeler ve haftalık etkinliklerle, farklı nadirlikteki ve istatistikteki WWE Süper Yıldızlarını gösteren kartlar aracılığıyla kendi güreş bileşenlerini oluşturmalarına olanak tanır. MyFACTION, oyunun oynanabilir kadrosunda bulunmayan bazı güreşçileri görebilecek ve WWE'nin geçmişinden güreşçileri kontrol edebileceksiniz.
MyRISE – MyRISE, 2K için yeni olmasa da, NBA 2K'nın MyPLAYER ve MyCAREER oyun modlarının planını alarak oyuncuların Creation Suite'te oluşturdukları bir karakteri kendi anlatı ağırlıklı oyun modlarında almalarına olanak tanıyan mod. MyRISE, hem erkek hem de kadın süper yıldızlar için oyuncuların ittifaklar kurabileceği, rekabet başlatabileceği ve oyuncunun kariyer tercihlerine göre alt bölümlere ayrılabileceği ayrı hikayeler içerecek.
Sistem gereksinimleri, bu oyunun biraz kaynak tüketiminin yoğun olduğunu gösteriyor. Düşük sistemli oyuncuları pek de iplememişler gibi. Oyunun doku kalitesini otomatik olarak seçtiği ve istediğiniz gibi değiştiremeyeceğiniz için, oyuncuları biraz zorlayan bir durumda bırakmışlar.
WWE dövüşün karanlık yüzünü, renkli ortama taşıyan ve eğlenceyi üst seviyeye taşımaya çalışan bir spor dalı. Bundan örütü, oyundan da beklediğimiz sonuç aynı. WWE 2K20'de yenilenen oyunun getirileri, grafiksel anlamda çok oldu. Ancak bu yenilenme sırasında oluşabilecek bir çok sorun vardı ki hala yapımın yeni sürümlerinde de çözülemediler. Üzerinde çalıştıklarını söyleseler de...
Bu sebeple kendi çözümlerimizi üretmemiz gerekiyor. Aşağıda daha iyi sonuçlar ve daha fazla FPS elde etmek için bilgisayarınızı optimize etmek için bazı ipuçları sunuyoruz:
Genel olarak baktığımızda WWE 2K22 beklentimizi hala karşılayan bir oyun olmamış gibi görünüyor. WWE'nin kendi iç dünyasını bir kenara bırakıp, sadece dövüş oyunu gibi baktığımda da rakiplerinin oldukça altında olduğunu görebiliyorum. Oyuna yama ne zaman gelecek bilmniyorum ama biraz kendine çeki düzen vermesi, stabilleşmesi ve performans için daha uygun kaynak kullanımı yapıyor olması şart. Diğer taraftan, serinin önceki yapımlarında olduğu gibi, sevdiğiniz bir dövüşçü ile de oynayabiliyor olmak heyecan verici.
Eğer bir dövüş oyunu arıyorsanız, birincil tercihiniz bu oyun olmayacağına eminim. Yine de farklı bir şeyler denemek isterseniz, özellikle de çoklu oyuncu modu ile, size kısa vadeli de olsa keyif verebilir.