Blizzard, 20 yılın ardından World of Warcraft içerisinde, kuralları yıkmayı amaçlayan gizli bir battle royale oyunu geliştirdiğini duyurdu. Bu yenilik, Warcraft'ın yaklaşmakta olan 10.2.6 yaması ile birlikte gelen Plunderstorm adlı korsan temalı bir etkinlikle oyuncuların beğenisine sunulacak. Etkinlik, oyunun tarihinde bir ilk olan ve hiçbir oyuncu testi yapılmadan piyasaya sürülen 60 oyunculu bir battle royale modunu içeriyor.
WoW oyuncuları, mevcut istemci üzerinden giriş yaptıklarında, standart sunucular ve Plunderstorm etkinliği arasında seçim yapabilecekler. Bu mod, Warcraft'ta bir ilk olmanın yanı sıra, Klasik ve Modern oyun modları için özel olan ve seriye yeni eklenen bir papağan bineği ve bir yengeç evcil hayvanı gibi ödüller de sunuyor. Bu ödüller, WoW serisinde ilk defa sunulan çift modlu ödüller olma özelliğini taşıyor.
Blizzard'ın bu yeni oyun modu, açıkça Spellbreak isimli oyunun büyü toplama mekaniklerinden ilham almış görünüyor. Spellbreak'in geliştiricisi Proletariat'ın Blizzard tarafından satın alınmasıyla, bu oyunun çalışanlarının büyük bir kısmı Warcraft ekibine dahil oldu.
Blizzard'ın baş yapımcısı Ray Bartos ve deneysel oynanış ekibinde görev alan baş yazılım mühendisi Orlando Salvatore ile yapılan bir söyleşi, bu önemli oyun eklentisinin arkasındaki düşünceleri ortaya koyuyor. Salvatore, battle royale modunun gizliliğinin, World of Warcraft Classic'in Keşif Sezonu spin-off'undan esinlenildiğini ve geliştiricilerin halka açık testlerin eksikliğini iç testlerle dengelediğini belirtti.
"Ana hedefimiz kuralları ihlal etmeye çalışmak. WoW'un bu yılın sonlarına doğru çıkması planlanan genişleme paketi The War Within çıkmadan önce, oyunculara gerçekten çok heyecan verici, özellikle de deneysel bir şeyler vermek istiyoruz," Salvatore'nin sözlerini tekrarladı. Ekip, oyuncu geri dönüşlerini yakından takip edecek ve Plunderstorm'un gelecekte oyunun bir parçası olup olmayacağını bu geri dönüşlere göre değerlendirecek.