Blizzard'ın genel müdürünün açıklamaları ve gösterdiği veriler ışığında, World of Warcraft'ın "ölü bir oyun" olarak etiketlenmesi haksız bir değerlendirme gibi görünüyor. Oyunun 20. yıldönümünü kutlamaya hazırlandığı bu dönemde, WoW, devasa çok oyunculu çevrimiçi oyunlar arasında en tanınmış ve en büyük olma unvanını koruyor. Blizzard, oyunun 100 milyonu aşkın oyuncuyu kendine çektiğini, bu başarının büyük bir kısmının oyunun kalitesi, ölçeği ve macera ile akıllı grup mekaniklerinin birleşimi sayesinde olduğunu belirtti.
John Hight'ın Geliştiriciler Konferansı'nda gerçekleştirdiği "Warcraft'ın İlk 30 Yılı: Bir Oyun Evreninin Oluşumu" başlıklı konuşması, WoW'un abonelik sayılarındaki tarihsel eğilimlere dair önemli bilgiler sundu. Hight'a göre, World of Warcraft abonelik sayıları, genişleme paketlerinin yayınlanmasına bağlı olarak tutarlı bir model izliyor. Her yeni genişleme paketiyle birlikte aboneliklerde bir artış görülüyor ve sonrasında birkaç ay boyunca bu sayılar kademeli olarak düşüşe geçiyor. Bu düşüş, ara dönemlerde yayınlanan büyük güncellemeler ve eklemelerle zaman zaman kesintiye uğrasa da, bir sonraki genişleme paketi çıkana kadar genel eğilim azalan yönde oluyor.
Bu bilgiler, "ölü oyun" olarak nitelendirilen World of Warcraft'ın aslında sürekli bir yenilenme ve ilgi döngüsü içinde olduğunu gösteriyor. Oyuncuların memnuniyetsizliği ve "WoW katilleri" olarak adlandırılan diğer oyunların ortaya çıkışı, WoW'un uzun süreli başarısına engel teşkil etmiyor. Aksine, oyunun devamlı güncellenmesi ve yeni içeriklerle zenginleştirilmesi, oyuncu tabanını canlı tutuyor ve WoW'un MMO dünyasındaki liderliğini pekiştiriyor.