1/2

World of Warcraft - Icecrown Citadel

Özgür Yıldız 3.06.2010 - 12:31
Arthas ile yüzleşme vakti geldi!
Çok az kaldı, çünkü uzun süredir beklediğimiz savaş geliyor. Artık olduğundan daha da yakın. Önce Icecrown'a yürüdük, Argent Crusade'e yardım ettik. Lich King şatosuna dönmeden Anub'arak'la karşı karşıya bıraktı bizi. Şimdiyse Icecrown Şatosu'na saldırma vakti.

Kuşatma zamanı

Wrath of the Lich King piyasaya çıktıktan beri oyuncuların en fazla beklediği şey Arthas'la kapışmaktı. Fakat bugüne kadar bu şansı elde edememiştik. Frostmourne'u savaş sırasında görememiştik. Oyun çıktıktan sonra içeriği en fazla değiştiren yama Secrets of Ulduar, bizi bir süre daha oyalamış, Call of the Crusade ise son savaşa daha da yakınlaştırmıştı. Nihayetinde Blizzard, sıradaki büyük yamayı açıkladı. Arthas'ın Icecrown'daki kalesine nihayet girebileceğiz.

Icecrown Citadel, içerisinde 4 adet 5 kişilik zindan ve 5 bölümden oluşan 10/25 kişilik bir raid’den oluşuyor. The Frozen Halls, The Forge of Souls, Pit of Saron ve Halls of Reflection yeni zindanlarımız olacak. Herkesin beklediği şekilde raid’in son boss’u ise Lich King olacak. Yetenekleri ve düşecek eşyalar neler, henüz açıklanmış değil. Ayrıca oyuna yeni bir efsanevi silah “Shadowmourne” ekleniyor. Uzun ve zorlu bir görev zinciri sonunda bu silaha kavuşabileceğiz.

World of Warcraft - Icecrown Citadel

Yenilikler olduğu kadar, bir o kadar da değişiklikler var. Bineğinizle saldırıya uğradığınızda artık bineğinizden düşmeyeceksiniz. Ayrıca buluşma taşları (Meeting Stone) artık maksimum level gerekliliği istemiyor. Sadece 15. level’dan yukarı bir karakteriniz varsa herkesi bulunduğunuz yere çağırabileceksiniz. Alan etkileri (AoE) ise belli bir sınıra kavuşuyor. Örneğin bir büyü her hedefe 1000'er hasar veriyorsa, 10 hedefe kadar 1000'er hasar verecek. Fakat 10'dan fazla hedefte bu toplam 10000 hasar, hedeflerin sayısına bölünecek. Buna göre 1000'er hasar verdiğimiz 10 hedef, 20 tane olunca 500'er hasara düşecek.

Diğer farklı noktalar

Oyuna yeni başlayacak veya yeni karakter yaratacaklara da değişiklikler geliyor. Örneğin Rogue sınıfı karakterler bir çift bıçakla, Shaman sınıfı karakterler tek-elli bir silah ve kalkanla başlayacaklar. Mana ve sağlık yenilenme oranı da 15. level'a kadar %100'den %200 oranına arttırılmış durumda. Ayrıca düşük level büyülerin harcadıkları mana oranı da düşürülmüş durumda. Bunun nedeninin büyük ihtimalle yeni oyuncuları oyuna daha çabuk ısındırmak ve karakter geliştirmeyi kolaylaştırıp insanları Cataclysm'e hazırlamak olarak düşünebiliriz.