Team Ninja’nın yapım aşamasında olan oyunu Wo Long: Fallen Dynasty zorluk seçeneği barındırmayacak. Her oyuncuya eşit mesafede olacak oyun. Yani bütün oyuncular zorlu yollardan aynı seviyede geçecek ve aynı mücadeleleri verecekler.
Wo Long: Fallen Dynasty, Team Ninja’nın daha öceki oyunu olan Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin gibi herhangi bir zorluk seviyesi içermeyecek. Fakat bunun yerine daha önceki çalışmaları Nioh ve Souls gibi içeriklerden ilhamlar alacak. Oyunun yapımcısı bir dizi açıklama yaptı ve oyunda neden zorluk seçeneklerinin olmayacağını detaylı bir şekilde oyunculara anlattı.
Oyunun yapımcısı olan Masaaki Yamagiwa bir röportajında, “Herkesin gerçekten güçlü bir engeli aşma konusunda aynı deneyimi yaşaması ve hepsinin de ben yaptım başarı hissene sahip olmaları için tek bir zorluk seviyesinin iyi olduğunu düşünüyoruz” açıklamasında bulundu. Bir başka röportajında ise “Wo Long hiçbir şekilde kolay bir oyun değil ama oyunculara istediklerini kadar oynamaları, engelleri kendi yöntemleriyle aşmaları için gereken özgürlüğü ve gücü vermek için çalışıyoruz” dedi.
Yamagiwa, oyunda yükseldikçe sizi daha da güçlendiren bir moral sisteminden bahsediyor. Ama aynı zamanda “karakterinizi geleneksel bir aksiyon RPG’si gibi seviyelendirebilirsiniz” , aslında bundan doalyı oyun Demon’s Souls’ World Tendency ile bezer nitelikte. Oyunda çok zorlanırsanız eğer, çok oyunculu modu var, böylece bölüm sonu canavarlarını yenmeniz için iki kişiye kadar arkadaş çağırabilirisiniz.
Team Ninja, artık yavaş yavaş tek zorluk seviyesine dönüyor. Aynı Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin’in yalnızca en yüksek zorluk seviyesinden oynanan DLC’si ve Nioh gibi. Oyunu daha kolay seçeneklerde oynayanlar için bu durum elbette biraz can sıkıcı gelecektir.