1/2

Wheelman

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Vin Diesel hızlı ve öfkeli
Platformlar PlayStation 3
Wheelman
  • Yapımcı - Yayıncı Tigon - Ubisoft
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
Merlin Puanı 70
Artılar Vin Diesel faktörü, araçlarla yapılan atraksiyonlar, yavaş çekimde ateş etme, seçilen göreve anında geçebilme
Eksiler Bir süre sonra sıkıyor, multiplayer yok, kısa ve basit hikaye
Vin Diesel ismi yabancı gelmeyecektir. Kendisini “Riddick” olarak da biliyoruz. Diesel’i; Pitch Black, Chronicles of Riddick, Fast and Furious filmlerinde izlemiştik. Beyaz perde dışında Vin Diesel, oyun dünyasına da aşina biri. 2004’te piyasaya sürülen Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay’de modellemesi ve sesiyle yer alıyordu. Hatta oyunla birlikte Riddick’in karanlıkta görme yeteneğini kazanmasını görürken ve filmde bahsedilen efsane Butcher Bay Hapishanesi’nden kaçış macerasını yaşıyorduk. Escape from Butcher Bay aslında Pitch Black ve Chronicles of Riddick’in öncesini ele alan senaryosuyla bizleri, ilk yaşanan hikayeye dahil ediyordu. Başarılı yapımdan sonra Vin Diesel yeni bir oyunla geri dönüyor, hem de bolca aksiyonla…

Hızlı ve öfkeli

Tigon tarafından yapılanWheelman’nin konusundan kısaca bahsedelim. Vin Diesel, Milo Burik isimli karakter olarak karşımıza çıkıyor. Burik, geçmişinde tanıdığı bir kadın için İspanya’ya Barcelona’ya gidiyor. Fakat çete savaşları arasında kalıyor ve macera başlıyor.

İsminden de belli olduğu gibi, Wheelman çoğunlukla arabalar ve motosikletlerle yapılan aksiyon üzerine kurulu bir yapım. Oyuna girmeden önce PS3’te biraz uzun süren bir yükleme oluyor, ondan sonra Wheelman’a başlayabiliyoruz. TPS olan yapım biraz Driver, biraz GTA ve biraz da Saints Row esintilerini taşıyor. Ancak bunu Hollywood aksiyon filmleri atmosferinde ve sahneleriyle sunuyor. Daha ilk sahnede kontrol bize geçince, İspanyol polisleriyle bir kovalamaca yaşıyoruz. Sokaklarda arabayla hızlıca giderken, polisler peşimize takılıyor ve bu sırada neler yapmamız gerektiği de bir kısım anlatılıyor.

Yapım içindeki araçların kontrolü genel olarak fena sayılmaz. Ama bazı zamanlar araçlarda aşırı derecede dönme ve kayma problemleri yaşanmıyor değil. Dönüşlerde aşırı savrulabiliyorlar. Araçların kontrolleri gerçekçi değil ve oyunun arcade’e ve aksiyona kayan yönünden dolayı da, araç kontrolleri basitleştirilmiş.

Wheelman
"Vin Diesel bir panter gibi diğer aracın üstüne zıplamaya hazırlanıyor."

Yapım içinde kullanabileceğimiz birçok araba modeli bulunuyor. Araba dışında artı olarak motosiklet de kullanabiliyoruz. Araç kullanmak zaten oyunun asıl noktası ve en çok aksiyonu yaşadığımız kısım. Genel olarak görevler de bunlar üstüne kurulu. Bir aracı takip etmek, bir başkasını yoldan çıkarmak veya patlatmak, bir aracı ele geçirip belirtilen noktaya götürmek, arabayla kaçan hedefi kovalamak, arabalarla çatışmalar yaşamak vs… gibi görevler yapıyoruz. Arabalarla yaşadığımız aksiyon sahnelerinde, sağ analog’u iki kere sağa veya sola ittirdiğimiz zaman, aracımız sert ve ani bir hareketle yanındaki araçlara vurabiliyor. Böylece onları yoldan çıkartabiliyoruz ve zarar veriyoruz. Ayrıca silahımızla diğer araçlara ateş edebiliyoruz.

Wheelman’da zamanı yavaşlatma özelliği de yer alıyor. Ekranın sol alt köşesinde bir ibre var. Bu ibre hızlı gittiğimizde, bir yerlere çarpıp zarar verdiğimiz zaman doluyor. Dolduğunda ise arabadaysak araba içinde veya motosiklet üstündeyken, kamera Vin Diesel’e yaklaşıyor, ekranda bir hedef imleci beliriyor ve zaman da yavaşlıyor. Bu sırada rakiplerimizin lastikleri, benzin deposu belirli yerlerine veya hedeflerimize ateş edebiliyoruz. Bu özellik sayesinde aynı aksiyon filmlerindeki gibi sahneler yaşanıyor. Mesela motosiklet üstündeyken Vin Diesel, arka tekerleği kaldırıp, ön tekerlek üstünde motoru 90 derece döndürüp, ateş ediyor. Bu sahneler insanı havaya sokan cinsten. Ayrıca belirteyim, ibre dolduğunda artı olarak kullandığımız araca bir süreliğine turbo imkanı sağlıyor. Tabii ki bu iki özellik kısa bir süreliğine işliyor.

Wheelman’da başka ilgi çekici bir yanı da var. Karakterimiz kullandığı araçtan, hareket eden başka bir aracın üstüne zıplayıp, onun kontrolünü ele alabiliyor. Böylece patlamak üzere olan arabamızı veya motosikletimizi, araçtan inmeden kolay bir şekilde değiştirebiliyoruz. Yapmamız gereken başka bir aracın arkasındayken yuvarlağa basmak ve diğer aracın üstündeki işaret yeşil olunca bir kere daha yuvarlağa basıp, bırakmak. Bundan sonrasında Vin Diesel bir panter gibi diğer aracın üstüne atlıyor ve kontrol bize geçiyor. Bu özelliği zaten oyun boyunca bol bol kullanıyoruz. Görev gereği veya başka araç değiştirmek için başvurmamız gerekiyor. Açıkçası zamanın yavaşlayıp ateş ettiğimiz sahneler gibi, bu özellik de aynı Hollywood aksiyon filmi havasını veriyor.