Stray Kite Studios’un kurucularından ve BioShock’un baş tasarımcısı Paul Hellquist, yeni oyunu Wartorn'u duyurdu. Fantastik bir dünyada geçen gerçek zamanlı taktik roguelite türündeki oyun, oyuncuları savaşın parçaladığı Talaur Adaları’na götürüyor. 2025 baharında PC için erken erişime açılması planlanan Wartorn, oyunculara stratejik derinlik ve hikaye odaklı bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Wartorn, iki elf kız kardeş, Yara ve Elani’nin, Talaur Adaları’ndaki kaotik bir dünyada hayatta kalma mücadelesini konu alıyor. Oyuncular, goblinler, iblisler, ağaç halkı ve daha fazlasını içeren çeşitli fantastik yaratıkları toplayarak bir Karavan oluşturacak. Savaş öncesi kadroyu stratejik olarak düzenlemek, yetenekleri dikkatli kullanmak ve birimlerin yerleşimini doğru yapmak oyunun temel mekanikleri arasında yer alıyor. Ancak dikkatli olunmalı; kayıplar moral düşüşüne neden olacak ve tüm umut kaybedilirse oyun sona erecek.
Oyunun savaş sistemi, element temelli mekanikler ve çevresel yıkım özellikleriyle öne çıkıyor. Örneğin, su üzerinden yayılan elektrik veya ateşle birleşen katran gibi unsurlar, savaşlara farklı bir boyut katacak. Ayrıca, yavaşlatma özelliği sayesinde karmaşık durumlarda bile oyuncular hassas komutlar verebilecek.
Wartorn, yalnızca savaş mekanikleriyle değil, aynı zamanda güçlü hikaye anlatımıyla da dikkat çekiyor. Oyuncular, her yeni denemede farklı olaylarla karşılaşacak ve zorlu kararlar almak zorunda kalacak. Kim kurtarılmalı, kime yemek verilmeli gibi etik ikilemler, oyunun dramatik yönünü güçlendirecek.
Stray Kite Studios, erken erişim sürümünde geniş bir birim yelpazesi, görevler, biyomlar ve yükseltmeler sunmayı planlıyor. Steam ve Epic Games Store üzerinden erişime açılacak Wartorn için tam sürüm geliştirme süreci boyunca yeni içerikler eklenmeye devam edecek. BioShock ve Borderlands 2 gibi oyunların yaratıcılarından gelen bu yeni yapım, şimdiden büyük bir heyecan yaratmış durumda.