Warhammer Online: Age of Reckoning
Tunay Şahin
3.06.2010 - 12:31
Savaşın vahşi orduları dünyayı istilaya hazırlanıyor
"Bu Yüzüklerin Efendisi değil ve siz de Frodo değilsiniz. Burada mutlu son
diye bir şey olmaz"
Steve Perkins - Mythic Pazarlama Müdürü
Dark Age of Camelot'u bilmeyeniz yoktur. Mythic Entertainment'in geliştirdiği,
MMORPG piyasasına ilk giren oyunlardan biri. Peki aranızda Warhmmer Dünyası'nı
bilmeyeniniz var mı? Tabi ki yok. Dergileri ve kitapları 25 yılı aşkın bir
süredir piyasada satılıyor. Bilinirliği açısından oldukça uzun bir süre. 40 K
serisine her gün eklenen oyunlar ile bu piyasaya da adını iyiden iyiye oturttu.
Şimdilerde ise hummalı bir çalışma ile yeni projeleri Warhammer Online: Age of
Reckoning'i tamamlayabilmek için çalışıyorlar. Hedeflerini ise "En az World of
Warcraft kadar çok oynanan bir MMORPG üretmek" olarak belirlemişler. Dünyanın
genişliği ve bilinirliği göz önüne alındığında bu amaca ulaşmamaları için
herhangi bir engel yok gibi görünüyor. İsterseniz kısa bir bakış atalım.
Savaşçı ordular
Özellikle son dönemde çıkan Warhammer serisi yapımları, 3 boyutlu grafikleri ve
detaylı birim yapıları ve farklı kaynak işleyişleri ile strateji dünyasına
yenilikleri getirdi. Bu sayede hayranlarının beklediği tarzı aşarak RPG ve
aksiyonun mükemmel birlikteliğine ulaştı. Mythic bunu bir adım daha ileri
taşıyor ve bunu online dünyasına sokuyor. Steve Perkins; Warhammer'ı, "Burası
Orta-Dünya'nın, 2. Dünya Savaşı'ndaki hali" olarak tanımlıyor. Haksız sayılmaz,
çünkü vahşet son noktaya ulaşmış durumda. Altı ırk hayatta kalabilmek için tüm
güçlerini ortaya koyacaklar. Bunlar; İmparatorluk Güçleri, High Elves, Dwarwas,
Dark Elf, Greenskin ve Chaos olarak geçiyorlar. Bunlardan ilk üçü aydınlık, son
üçü ise karanlık tarafın günlerini temsil ediyorlar. Birçok oyunda bulunan
"Seçtiğin tarafta ilerlemek zorundasın" kuralı Warhammer'da kullanılmıyor.
Başladığınız tarafı ya da karakter sınıfını ilerledikçe değiştirebilme yetisine
sahip olacaksınız. Şuan bunun nasıl gerçekleşeceği çok net olmasa da, edinilen
bilgiler Warrior'u Mage’e dönüştürmek gibi bir alternatiften daha farklı bir
plan olduğu yönünde.
Age of Reckoning'de, WOW'dan farklı olarak NPC'ler de savaşa sizinle birlikte
katılabilecek. Bu sayede savaşınızı kazanabilmek için, oyunda mümkün olduğunca
NPC'yi yeniden canlandırmanızda gerekebilir. Bu da bize projenin Multiplayer
oynanmasının dışında, tek oyuncu mod’una da uygun geliştirildiğini gösteriyor.
WOW oynayanlar bilir. Kimi zaman bir savaşa katılabilmeniz için belki uzunca bir
sürenizi grup toplayabilmek ya da dahil olabilmek için harcıyorsunuz.
Warhammer'da durum daha farklı. Daha güçsüz olsa da yeterince kişi
toplayamadığınız zaman, NPC'ler yardımınıza koşup savaşa biran önce başlamanız
için yanınızda oluyorlar.