ArtılarBaşarılı RVR ve Public Quest sistemi, savaş ortamları, Warhammer fantezi dünyasını oyuncuya hissettiriyor, renkli grafikler ve ses efektleri
EksilerMeslek sistemi zayıf kalmış, grafiklerde ve animasyonlarda olan bazı hatalar, müzikler arka planda kalıyor
Sıkı fanları ve oyuncuları bulunan Warhammer, Games Workshop’un masaüstünde
oynanan bir oyunu. Çok kitleye, hikayelere aslında belirtmek gerekirse geniş bir
envantere sahip. Ama baştan belirteyim Warhammer’ı, Warhammer 40K ile
karıştırmamak gerek. Warhammer; Elf’lerin, Orc’ların, insanların, cücelerin
olduğu bildiğimiz klasik fantastik evren. Warhammer 40K’da da Chaos, Orc’lar,
insanlar vs… bulunuyor, ancak büyünün ve teknolojinin birlikte kullanıldığı
Warp’lardan yararlanılan, uzayda teknolojisinde geçen, galaksileri ve yıldız
sistemlerini içine alan diğer farklı bir evren. Her iki evrenden fazlaca malzeme
var, ama yıllar yılı açıkçası doğru düzgün çıkan oyun sayısı az. Aklıma
Warhammer 40K: Dawn of War, Dark Omen geliyor. Bunlar haricinde çıkan yapımlar
akılda kalıcı değildi ve genel olarak vasattılar. Warhammer Online: Age of
Reckoning zorlu bir yapım süreci bitiminde kaliteli oyunlar zincirine katılan
son oyun oluyor.
Bitmek bilmeyen nefret
Warhammer Online (Kısaca WAR) iptalinde içine dahil olduğu sıkıntılı ve yılan
hikayesine dönen geliştirme safhasından geçip, oyuncuların beğenisine sunuldu.
Oyun ilk olarak 2004’te duyuruldu. O zamanlar Climax Online tarafından
geliştiriliyordu. Climax’ı kısaca hatırlatırsak; Silent Hill: Origins, Viva
Piñata’nın PC versiyonu, MotoGP, Diablo’nun PS versiyonu gibi daha birçok yapıma
imza atmış bir firma. Yapılmakta olan WAR için 2004’teki E3 fuarında video bile
yayınlanmıştı. Ancak yaşanan bazı problemlerden dolayı Games Workshop ve Climax
yaptığı açıklamayla oyunun iptal edildiğini duyurdu. Bu karar oyunu bekleyenleri
şok ederken, yapımın web sitesi de kapanmıştı, kısaca WAR kepenkleri indirmişti.
Bazıları bu iptalin nedenini Climax’ın online türdeki tecrübesizliğine ve oyunu
istenildiği gibi geliştiremediğine bağlamıştı.
Aradan geçen zaman içinde Games Workshop, Dark Age of Camelot gibi başarılı bir
MMORPG’ye imza atan Mythic (Mythic’in 2005’te iptal edilen Imperator Online
adında alternatif bir tarihi ele alan oyunu daha vardır) ile görüşmelere
başladı. Sonunda WAR’ı Mythic yapmaya başladı. Proje Mythic elinde şekillenirken
çıkış tarihine kadar WAR birçok kez de erteleme yaşadı.
Oyun, Warhammer fantezi evrenini ele alıyor. Empire zor bir durumda,
imparatorluk içinde çeşitli problemler yaşanıyor. Empire’ın gücü her geçen gün
azalırken Chaos tehdidiyle karşı karşıya kalıyor. Bu durumda Dwarf’lar ve High
Elf’lerden yardım istiyor. Ancak Chaos’ların yanında Dark Elf’ler ve
Greenskin’ler (Grenskin’ler Orc’lar ve Goblin’lerden oluşuyor) yer alıyor.
Greenskin’ler Empire’a yardım göndermemesi için Dwarf’lara karşı savaşa giriyor.
High Elf’ler gücünün bir kısmını Empire’a yardım olarak gönderirken, ordusunun
bir kısmını ise herhangi bir tehlikeye karşı kendi topraklarında bırakıyor. Bu
durumdan istifade eden Dark Elf’ler, yüzyıllar sonra kendi anavatanlarının
topraklarını işgal etmek için High Elf’lere saldırıyor. Güçlerini birleştiren
High Elf’ler, Chaos ve Greenskin’ler Destruction tarafını oluştururken; High
Elf’ler, Empire ve Dwarf’lar ise Order çatısı altında birleşiyor. Oyun yıkım,
kaos ve acımasız savaşların yaşandığı bu zamanda geçiyor.