Wargaming ve VRTech bugün itibariyle yeni bir işbirliğine imza atarak Neurogaming’i kurduklarını açıkladı. Neurogaming, lokasyon bazlı, global bir VR oyun üreticisi ve tedarikçisi olarak hizmet verecek. Neurogaming’in üzerinde çalıştığı ilk oyunun, tüm dünyada milyonlarca oyunseverin gönlünde taht kurmuş II. Dünya savaşı tank simülasyonu World of Tanks olduğu belirtiliyor.
World of Tanks’in yaratıcı ekibinden olan ve Neurogaming’in stratejik danışmanı olarak görev yapmaya başlayan Slava Makarov, konuyla ilgili düşüncelerini “Lokasyon bazlı VR aracılığıyla sanal gerçeklik deneyimini son kullanıcı için çok daha erişilebilir bir şekilde ve uygun fiyatlı sunabilmekteyiz. Sanal gerçeklik deneyiminin kısa süreli değil devamlılığı olan, arkadaşlarla eş zamanlı oynanabilen ve rekabetçi unsurlar içeren bir yapıda olmasını hedefliyoruz. World of Tanks gibi bir fikri mülkiyet ile çalışmak ve oyunun 180 milyona varan topluluğuna yönelik bir VR deneyimi geliştirmek ise bizim için çok büyük ve heyecan verici bir fırsat, ” şeklinde aktardı.
Neurogaming’in şirket merkezinin Kıbrıs Lefkoşa’da olacağı, merkeze bağlı geliştirici stüdyoların ise Moskova’da yer alacağı belirtiliyor. An itibariyle 75 kişilik bir ekiple çalışmalarını yürüten şirket, 2018 sonuna kadar Amsterdam ve New York’ta birer ofis açmayı hedeflemekte.
An itibariyle Neurogaming, eğlenceli VR oyunlarını alışveriş merkezleri ve sinemalar gibi ortamlarda tamamen ölçeklenebilir, lokasyon bazlı istasyonlarda sunmakta. CinemaVR adı verilen bu sistemle Neurogaming, 2017 yılında Bağımsız Devletler Topluluğu’nda 36 farklı noktada 180.000’den fazla oyuncuya VR deneyimini ulaştırdı. Neurogaming, 2018’de global pazara açılma ve kendi VR lokasyonlarını kurmak isteyen girişimciler için bir fırsat yaratma amacıyla franchise modeline geçmeyi hedefliyor.
Lokasyon bazlı VR eğlence sistemlerini rekabete dayalı, multiplayer bir deneyime ve eSpor alanlarına dönüştürmeye odaklanan ve bir çözüm ortağı olarak Neurogaming ile çalışan PolygonVR ise Wargaming tarafından gamescom 2017’de ve Tokyo Game Show’da tanıtılmıştı. Bu platform hem üçüncü partiler tarafından hem de şirket içinde oluşturulan VR içeriklerini destekleyebilecek şekilde geliştirildi. PvP oyun içerikleri halen kapalı betada olsa da ikinci ekran desteği, direkt TV, dijital ve OTT kanal kapasitesi ile PolygonVR, önümüzdeki dönemde lokasyon bazlı eğlenceyi eSpor medya platformları ile birleştirmeyi hedefliyor.
Basın Bülteni