Wanted: Weapons of Fate
Merlinin Kazanı
3.06.2010 - 12:31
Mermilerin gölgesinde ölüm kalım mücadelesi
"Yazı için Yüksel Uçar'a teşekkür ederiz."
2008 yılının Haziran ayında beyaz perde de boy gösteren Wanted, muhteşem bir
film olarak aksiyon severleri büyüleyen koltuklara çivilemişti. Mark Millar’ın
grafik romanından uyarlanan film (Romanla pek fazla bir alakası yok) gişede de
başarılı olmuştu. Bilindiği gibi Wanted’ın başrollerinde Angelina Jolie, James
McAvoy ve Morgan Freeman oynamıştı. Babası cinayete kurban giden Wesley Gibson
(James McAvoy) intikam almak ve babasının gittiği yoldan ilerlemek için maceraya
atılıyordu. Aradan fazla bir zaman geçmeden, böyle başarı yakalamış bir filmin
elbette ki oyunu yapılacaktı. Nitekim Universal GRIN firmasıyla anlaşarak oyunun
yapımına başlandı. Ancak bu durum beraberinde soru işaretleri getirdi. Diğer
film uyarlaması oyunların ne kadar kalitesiz oldukları, filmin potansiyelini
taşıyamadıkları için büyük hayal kırıklıkları yaşattığı ortadaydı. Bu
endişelerimiz biraz daha ört bas eden videolar geldiğinde, soru işaretleri
yerini büyük bir umuda bıraktı. Ancak şunu söylemekte fayda var, oyunu
oynayamadığımız sürece yapım hakkında net bir şey söylemek zor.
Oyunun yapımcısı olan GRIN bana göre oldukça zor bir işin altına girdi. Firma
daha önce Ghost Recon Advanced Warfighter 2’nin (PC ve Wii) versiyonlarını
hazırlamıştı. Bugüne kadar yapılmış bütün film uyarlaması oyunlar, biz
oyuncularda bir ön yargı oluşturmuş ve bu yapımlara karşı tereddütle yaklaşmaya
başlamıştık. Oldukça iyi bir gişe başarısı yakalayan filmlerin oyunları, filmin
başarısında uzak bir görüntü çizmiş, filmin potansiyelini hiçbir şekilde
yansıtamamıştı. Ancak yapımcılar böyle bir yükün farkında olacaklar ki, Wanted:
Weapons of Fate’i hummalı bir çalışmayla son haline getirmeye çalışıyorlar.
Bir kişiyi öldürmen, belki binlercesini kurtaracak
Oyunda filmin senaryosu yerine oyuna alternatif bir senaryoyla, filmin bittiği
yerden başlayacak Oyunda alternatif bir senaryo kullanılması daha iyi olacak,
çünkü filmin senaryosunu yaparken kısıtlı yer ve mekânlar olacaktır, filmin
bittiği yerden başlayan senaryo ise mekânların çokluğu ve hikâyeye istediğin
gibi yön verme gibi birçok ekstra şeyler yapılabilir. Bu sefer annemizi bulmak
için yola koyuluyoruz, Fransız köylerinde birbirinden zorlu mücadeleler içine
giriyoruz.
Wanted: Weapons of Fate’in (WWF) filmin başkahramanı Wesley Gibson (James Andrew
McAvoy) karakterini yönlendiriyoruz. Ana karakter James McAvoy, ama yayınlanan
videoda başka karakterlerinde oynanabilir olduğunu gördük. Bu sefer
ustalaştığımız için daha ölümcül ve daha tehlikeli suikastçı olarak, önümüze
çıkan engelleri kolayca aşabiliyoruz. Yine filmdeki gibi oyunda mermilere falso
verebiliyoruz. Böylelikle saklanmış düşmanları mermilerimize falso vererek,
kolayca haklayabiliyoruz. Düşmanlarımızdan bazıları üstümüze saldırdıklarında, ekranda beliren tuşlara basarak animasyonlar eşliğinde kolayca rakiplerimizi haklıyoruz. Yapım TPS kamerasıyla oynanıyor.