1/2

Wanted: Weapons of Fate

Aykut Göker 3.06.2010 - 12:31
Kaderin bir oyunu mu bu?
Platformlar PC
Wanted: Weapons of Fate
  • Yapımcı - Yayıncı Grin Inc. - Warner Bros. Entertainment
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon,Aksiyon
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 74
Artılar Filmde gördüğümüz gibi falsolu mermi gönderebilme yeteneğimiz var, aksiyon hiç durmuyor
Eksiler Kısa oynanış, grafikler ve sesler daha iyi olabilirdi, kendini tekrar eden kurgu
Bir çizgi roman uyarlaması olan Wanted’ın filmiyle beraber oyununun da yapılacağı duyurulmuştu. 2008’de vizyona giren yapım, aksiyon severlerin yoğun ilgisini görerek, gişede hatırı sayılır bir gelir elde etti. Tabii bu ilginin arkasında Angelina Jolie ve Morgan Freeman faktörünün de olduğunu tahmin etmek güç değil.

Katil doğanlar

2009’un ikinci çeyreğine girdiğimiz şu günlerde ise Wanted filmini temel alan bir de oyunu satışa sunuldu. Wanted: Weapons of Fate adlı yapımdaki karakterler, filmdekilerden modellenerek hazırlanmış. Yani Wesley Gibson ya da Cross’un oyundaki tasarımları, aktör James McAvoy ve Thomas Kretschmann’dan alınmış.

Wanted: Weapons of Fate
"Filmde gördüğümüz gibi falsolu mermiler gönderebiliyoruz."

Filmin hikayesinin devamını işleyen Weapons of Fate’de, bir yandan Wesley’i kontrol ederek, annesi hakkındaki gerçeği öğrenmeye çalışırken, bir yandan da Cross’u yönetip, geçmişte yaşanan ve günümüze ışık tutacak olayları oynuyoruz. İki ayrı tipi yönetiyor olmamıza karşın ortada ayrı bir şey olmadığını belirtmekte yarar var. Zira Wesley’de, Cross’da aynı hareketleri yapmak ile mükellef. Yalnızca silah alternatifleri farklı. Ancak bu da öyle bariz bir değişiklik sayılmaz. Alt tarafı Cross ile dürbünlü tüfek kullanabiliyorsunuz...

Kavisli mermiler

Training bölümleriyle başlayan yapımda, ilk etapta birçok özellikten bihaberiz. Sadece elinde silah tutan bir silahşordan farkımız yok. Gears of War ile beraber, üçüncü şahıs görünümlü aksiyon oyunlarının vazgeçilmezi olan siperlerin ardına saklanma özelliği, Wanted: Weapons of Fate’te de mevcut. Hatta tıpkı Gears of War’daki gibi bir köşeden bir başkasına geçebilme imkanımız da var. Bu şekilde ilerleyerek yapay zeka mağduru düşmanları hiç zorlanmadan aşmanız muhtemel. Ancak ilk boss kapışmasında, muhtemelen afallayacaksınız. Zira düşmanınız bir SWAT ekibinin lideri ve elinde kurşun geçirmez bir polis kalkanı var. Dolayısıyla yüz yüze baktığınızda hiçbir kurşununuz ona işlemiyor. Bu yüzden ona gözükmeden siperlerin ardından kaçıp, arkasına yaklaşarak saldırmaktan başka çare yok. Ancak bu bölümü geçtikten kısa bir süre sonra edindiğimiz falsolu mermi gönderme özelliği ile kalkanlı düşmanlar büyük bir problem olmaktan çıkıyor. Klavye ve fare kombinasyonuyla basit bir şekilde yaptığımız hareket sayesinde, hedefinizin önünde bariyer varmış, otomobil varmış, bidon varmış, hiçbiri fark etmiyor... Sizin merminiz üstten alttan yandan dönerek hedefi buluyor. Oynanışa yeni bir soluk ve heyecan getiren bu özellikten kısa süre sonra da, zamanı yavaşlatan Assassin Time’ı kazanıyoruz. Bu sayede bir siperden bir diğerine geçerken, aradaki sürede zaman oldukça ağırlaşıyor ve düşmanları kolaylıkla avlamak mümkün oluyor.

Wanted: Weapons of Fate
"Yeniden sayıyorum, bu sefer burnumun dibine saklanma! Sağım solum sobe..."

Yapımın ilerleyiş mantığı bu öğelerin çevresinde dönüyor derken, bir başka sistemle daha karşılaşıyorsunuz. Yine zamanı yavaşlatmayla alakalı olan bu özellik, Wesley’in ya da Cross’un kalp ritminin hızlanması ile meydana geliyor ve tamamen yapımcıların belirlediği noktalarda aktifleşiyor.