Voyage
Hüseyin Karaca
3.06.2010 - 12:31
Return to Mysterious Island'tan sonra başka bir Jules Verne klasiği...
Kheops Studio ile yaptığımız röportajdan hemen sonra Voyage’ın oynanabilir
demosu yayınlandı. Demo’dan gördüğüm üzere Kheops yine oldukça kaliteli bir
yapım ile karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Daha önce defalarca yazdım ama
okumayanlar için Kheops Studio’yu kısaca tekrar tanıtayım. Kheops Studio,
Egyptian Prophecy, Crystal Key 2 ve Return to Mysterious Island ve Echo: Secrets
of the Lost Cavern’in yapımcıları.
Röportajdan kopya
Henüz Echo’yu oynama fırsatı bulamadım ama özellikle Return to Mysterious
Island’ta yapımcılar ortaya bir klasik çıkartmışlardı. Türün gelişime açık
olduğunu gösteren ve ileride macera oyunlarındaki değişim ve gelişme işte bu
oyunla başladı diyebileceğimiz bir klasikti Return to Mysterious Island. Jules
Verne’nin hikâyesinden etkilenilen fakat aynen kopyalanmayıp devamı niteliğinde
bir hikâye akışı yaratılan oyunumuzu klasik olmaya iten en önemli özellikleri
bulmacaları ve harika inventory sistemi idi.
Şimdi ise RtMI ile aynı ruha sahip bir oyunla karşı karşıyayız. Ancak, demo’dan
görüldüğü kadarıyla yapımcılar, RtMI’nın başarısının üzerine yatmamışlar ve
RtMI’da türe getirdikleri yeni özellikleri geliştirirken macera oyun türünde
alışık olmadığımız farklı eklentilerde yapmışlar.
Öncelikle oyunun konusundan biraz bahsedelim. Oyunumuzun konusunda yine Jules
Verne’den etkilenilmiş. Hikâye, Jules Verne’in “From the Earth to the Moon” ve
“Around the Moon” romanlarına devam olarak yazılmış. Bu romanları eğer
okuduysanız, oyunumuzun kahramanı Michel Ardan ve arkaraşları Barbicane ile
Nicholl’u da tanıyor olmalısınız. Hatırlarsanız Verne’in romanında aya iniş
münkün olmuyordu ancak oyunumuzda kahramanlarımız (bir kısmı ölüde olsa) aya
inmeyi başarıyorlar. Yakın zamanda yayınlanan demo’da oyunun ilk bölümünü
oynuyoruz. Michel Ardan, geçici bir hafıza kaybı yaşıyor. İsmini hatırladıktan
sonra kapsülün içerisinde Barbicane ve Nicholl’un uyumakta olduğunu görüyor ve
demo’muz bu noktada başlıyor. Demo’nun çözümünü ilerleyen sayfalarda
bulabilirsiniz.
Sonrasını isterseniz Kheops Studio’nun CEO’su Benoit Hozjan’ın ağzından
okuyalım(nasıl oluyorsa???):
“Ay yüzeyinde kararsız ama nefes alınabilen bir atmosfer olacak. Bu yüzeyde
araştırma yapan oyuncu çok geçmeden yaşam izlerine ve bir patlamaya tanık
olacak. Bütün bunlardan sonra oyuncu yüksek zekâdaki bir ırk tarafından yapılmış
olan bir tapınak keşfedecek. Bu noktada oyuncunun karşısına bütün bunları yapan
ırka ne olduğu sorusu gelecek. Bazı heykellerden görüldüğü üzere yozlaştılar mı
yoksa Ay’ın merkezinde bir sığınak mı aramaya başladılar? İşte bu soruların
cevabını oyuncu bulacak ve bu fantastik keşifleri Dünya’ya haber verebilmek için
sonrasında Dünya’ya geri dönmeye çalışacak.”
Konu 10 üzerinden 10. Gelelim arayüze. Kheops Studio, RtMI’da kullandığı
başarılı arayüzü -birşey iyi çalışıyorsa kurcalama bozarsın- prensibinden
faydalanarak hiç dokunmadan aynen kullanmış gibi gözüküyor. Yani, Voyage’ı, Myst
gibin first person arayüzü ile oynayacağız.