Vampyr

Furkan Güler 11.07.2017 - 15:11
Eski İngiltere sokakları hiç tekin değil
İlk olarak Remember Me ve daha sonra Life is Strange serisi sayesinde kendinden söz ettirmeyi başaran Dontnod Entertainment'ın yeni oyunu Vampyr, bizi İngiltere'nin puslu sokaklarına geri götürmek için geliyor. PC platformunda oynanabilecek en şahane oyunlardan bir tanesi olan Vampire: The Masquerade gerek vampir teması, gerek ise oynanış dinamikleri sayesinde döneminin vazgeçilmezleri arasındaydı. Eğer Castlevania'nın aksine daha yavaş ve derin şekilde ilerleyen vampir temalı oyunlara hasret kaldıysanız ve Vampire: The Masquerade'ı halen arada açıp oynuyorsanız, çıktığı zaman Vampyr'a bir şans vermenizi öneriyoruz.

E3'te sırasında kapalı kapılar ardında anlatılanlardan ve yabancı basının yaptığı röportajlardan yola çıkarak sizler için elimize geçenleri derledik.

Ana karakterimiz Jonathan Reid hem vampir, hem de doktor olarak karşımıza çıkacak. Ayrıca doktorumuz aynı zamanda hikayede hastalarına zarar vermemek için kendi kendine yemin etmiş durumda. Fakat günün sonunda evine vampir olarak dönen Reid'in bu özelliği, hikayede zorlu seçimler yapmamıza sebep olabilir. 1918 yılının İngiltere'sinde geçen Vampyr'ın sokakları, H1N1 virüsünün bir alt türü olan İspanyol Gribi yüzünden kırılma noktasına geliyor. Bir doktor olarak insanlara yardım etmekle yükümlü karakterimiz, bizim seçimlerimize göre istemediği kişilere yardım etmeyebiliyor. Senaryo tarafında elimizde bulunan bilgiler şimdilik bunlardan oluşmakta. Bu arada bazı bilgilerin söylentilerden ibaret olduğunu belirtelim. Oyunun çıkış tarihi yaklaşınca, hikayeye dair daha net bilgiler elde edeceğimizden eminimiz.

Vampyr
Oyunun bölüm tasarımcısı Florent Guillaume, oyunda diğer vampirler ile karşılaşabileceğimizi E3 fuarı sırasında açıklamıştı. Bizim gibi diğer vampirlerin de sosyal bir hayatı olduğunu vurgulayan Guillaume, seçimlere dayalı olarak bazı vampirlerin dost, bazılarının ise düşman olabileceğinin altını çizdi. Hikayede ilerledikçe daha fazla dost veya düşman kazanacağımızı söyleyen geliştirici, vampir avcılarının sizin için sokaklarda kol gezdiğini söylüyor. Sokakları canavarlardan temizlemek için yeminli olan vampir avcılarının tek önceliği insanlığı korumak. Oyunun ilerleyen saatlerinde karmaşıklaşan seviye atlama sistemi yüzünden, ana karakterimizi istediğimiz şekilde güçlendirebiliyoruz. Tecrübe puanlarını harcayarak yeni yetenekler kazanabildiğimiz Vampyr'da, Doktor Reid'i vampir avcılarının korkulu rüyası yapmak tamamen sizin elinizde. Fakat Bir vampir olarak sürekli insan öldürmek zorunda değilsiniz. İnsan öldürmeden de tecrübe puanı kazanabileceğinizin altını çizelim. Oynanışı etkileyen bu unsuru sevmezseniz ise tecrübe puanı kazanma işini normal yollarla, yani insanları öldürerek de halledebilirsiniz. Oyun sırasında ne kadar çok insanın kanını emersek Londra şehrinin o kadar kötü bir hal alacağını bilmeniz gerekiyor. Böyle bir sistem ile daha önceden Dishonored'ı oynarken karşılaşmıştık. Ancak tam tersi şekilde oynamaya devam edersek Doktor Reid güçsüzleşebiliyor. Yani oyunda belli bir dengeyi tutturmak zorundayız. Aksi takdirde ya Londra yok olacak, ya da bizim güçlerimiz tükenecek.

Vampyr
Bilmeniz gerek başka bir unsur ise masum kişiler üzerinde vereceğiniz kararlardan oluşmakta. Eğer herhangi bir suça karışmamış bir insanı öldürürseniz, kendisinin anılarına ve bunun doğrultusunda sosyal hayatta nasıl biri olduğuna veya ailesine erişebiliyorsunuz. Geliştiricilerin söylediğine göre oyunun geçtiği zamanın Londra'sında bütün ailelerin aralarında az da olsa bir bağı bulunuyor. Bu sebeple öldürdünüz masum insanlar yüzünden bolca düşman toplayabilirsiniz. Veya görev için masum bir insanı öldürmek zorunda kalabiliriz. Diğer bir yandan örnek olarak bir anneyi öldürürseniz, annesinden başka kimsesi olmayan bir çocuğu kimsesiz bırakma gibi kötü ihtimaller de oluşturabiliyorsunuz. Sonuç olarak bu mekanik sayesinde kimin kiminle bağlantısı var, hangi kötü kimse kime bulaşıyor gibi dedikodu hikayelerine girmeden hedefimizi anında bulabiliyoruz. Fakat bu oynanış mekaniğinin, oyuna makul bir seviyede zarar verebileceğini söyleyebiliriz. Çünkü yan hikayelerde senaryoyu yüzeysel bir biçimde yazmanın en kısa yolu bu mekanikten geçiyor. Ancak aksi şekilde hikayeye heyecanlı bir şekilde devam ederken ters köşeye yatma şansımız da var.

Seçim kısımlarında ise oyuncunun moralini etkileyecek elementlerin en az seviyede tutulduğu söyleniyor. "Oyunda siyah veya beyaz yok, bolca gri var." diyerek oyunun oyuncuyu yargılamasına izin vermeyen geliştiriciler bu konuda oyuncuyu biraz daha serbest bırakmak istemiş. "Eğer birini öldürmek zorundaysanız, öldürmek zorundasınız." söyleminde bulunan Guillaume, karakterimizin hayatta kalması için her şekilde ölüme başvuracağını belirtiyor. Oynanış tarzımıza bağlı olarak ana senaryonun 15 ile 30 saat arasında bitebileceği belirtildi. Oyunun dövüş mekaniğinin detaylarını ise ilerleyen dönemlerde yayınlanan videolar sayesinde öğrenebileceğiz. Ama yayınlanan görüntülere göre kan ve şiddet dolu sahnelerin bizi beklediğini tahmin edebiliriz.

Vampyr
Sona geldiğimizde yakın zamanda karşılaşmakta zorluk çektiğimiz vampir temasının geri dönmesi oldukça sevindirici. Ayrıca oyunun eski Londra'da geçmesi ve alacağımız kararların çeşitli sonuçlar doğuracak olması kişisel olarak beni çok heyecanlandırıyor. RYO öğeleri ile bezenmiş Vampyr'ı sabırsızlıkla bekliyorum. Keşif, aksiyon, trajedi ve dram dolu bir hikayeye sahip olması beklenen Vampyr PC, PlayStation 4 ve Xbox One platformlarına Kasım ayında çıkış yapacak.

Yorumlar 20
MK Okuru
MK Okuru 6.11.2024 00:20
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 13.07.2017 01:07
Atmosfer benim için önemli... gece rüzgar sesi, köpek uluması, baykuş ötmesi... yaprak gıcırtısı bunlar varsa süper
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2017 19:28
Olum Bloodlines gibiyse akar lan. Malkavian rulez
MK Okuru
MK Okuru 13.07.2017 01:04
en çok bu bebe diyenlerin kendisi bebe vesselam
Silmak
Silmak 12.07.2017 13:27
sewer rats olarak hepinizin cesedini biz kemireceğiz raad olun genşler (nosferatu).
MK Okuru
MK Okuru 12.07.2017 06:20
malkavian mı, kafayı mı yedin sen bilader :) brujah öttürür, brujah sen diyaloglarda kaybolmuşken arkadan gelir dişi batırır, ganstadır dolaylı düşünmez, acımaz yapıştırır :)
MK Okuru
MK Okuru 12.07.2017 01:10
Tremere varken deli olmak niye? Obscure yüzünden mi? Peh..
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2017 23:44
delisin :)
Kalan Karakter: 300 Gönder
Silmak
Silmak 12.07.2017 13:21
bu oyun ya çok iyi çıkacak ya da mass effect andromeda gibi balon olacak ama ortası olacağını sanmıyorum, göreceğiz.
Silmak
Silmak 12.07.2017 23:44
MK Okuru, 12.07.2017 16:37

ilk çıktığında çok büyük bir heves alıp oynamaya kurulmuştuk ama bug'lar ve sistem kapanmaları yüzünden oynayamamıştık, bu yüzden benim gözümde sonsuza dek balon bir oyun olarak kalacaktır. elbette patch ile düzeltecekler, buna mahkumlar, mass effect markasını çöpe atmak istemezler, ama bu çapta beklenen ve arkasında güçlü şirketler olan bir oyun böyle hatalar ile dolu bir şekilde çıkmamalıydı. son yayınlanan patch ile düzeltmişler oldukça evet, ama biraz geç kaldılar.
MK Okuru
MK Okuru 12.07.2017 16:37
mass effect balon değildi sırf animasyon hataları yüzünden gereğinden fazla yerin dibine sokuldu üstelik güncellemelerle de sorunların büyük bölümü giderildi şu anda gayet oynanabilir ve güzel bir oyun
Kalan Karakter: 300 Gönder
maxpayne59
maxpayne59 12.07.2017 21:38
Ben bunu ilk okuduğumda rağmen olacak sanmistik. Life is strange gibi mi olacak. Nerde redemption nerde bloodlines.
maxpayne59
maxpayne59 12.07.2017 21:39
Ama ryo ögeleri detmişler yeni okudum, hadi insallah
Kalan Karakter: 300 Gönder
Naru61
Naru61 12.07.2017 15:37
Sipariş listesinde
Kalan Karakter: 300 Gönder
Vampyr
İlginizi Çekebilir