Valorant İnceleme: Riot Games'in League of Legends dışındaki ilk oyunları olan Valorant, firmanın ilk rekabetçi FPS geliştirme deneyimi oldu. Uzun bir kapalı beta sürecinden geçen oyun için, çıkış tarihi öne çekilerek oyunculara bir jest yapılmıştı. Yaklaşık bir haftadır da tam sürüm oyun gerçekten de kapalı betadan çıkmaya hazır mıydı acaba?
Valorant İnceleme
Riot Games neden oyunlarını açık beta süreci yerine, doğrudan tam sürümünü çıkarma kararı aldı? Valorant şu an ne seviyede bir deneyim sunuyor ve bizleri gelecekte nasıl bir Valorant bekliyor? Bu soruların cevaplarını deneyimlerimizden yola çıkaracak cevaplamaya çalışacağız.
Valorant kapalı betası nasıldı?
Riot Games, bu oyunları için, Twitch drops ile erişim sunan bir sistem tercih etmişti. Oyunun kapalı beta sürümünde oynayabilmek için oyunu izlemeniz gerekiyordu. Oyunu izleyerek erişim kazanma fikri oldukça mantıklıydı aslında. Eğer oyunu merak ediyorsanız ve izledikleriniz de hoşunuza giderse, oynama hakkı kazanabiliyordunuz. Oyunun kapalı betasına erişim hakkı kazandığınızda da doğruca oyunu indirip oynayabiliyordunuz.
Kapalı betada sürecinde bazı sinir bozucu hatalar bulunuyor olsa da, tam sürüme kadar çözüleceği düşünülüyordu. Mesela bu tür rekabetçi FPS oyunlarında duymak çok önemlidir. Rakibinizin adımlarından, nerede olduğunu tahmin etmeye çalışırsınız. Ancak Valorant için bu konu biraz sinir bozucu bir konumdaydı. Çünkü düşmanlarınız sizin onları duyduğunuz yönün tam tersi konumda beliriyorlardı.
Bu şekilde kaç kez alt edildiğimi hatırlamıyorum bile. Karakterlerin hareket kabiliyetleri ise, gerçekten kısıtlı bir his veriyordu. Yürümekle koşmak arasında neredeyse hiçbir fark bulunmuyordu. Silah çeşitliliği olarak da, görünürde yeteri sayıda bulunsa da, çoğu silah kullanışsızdı. Yani oyunda aktif olarak tercih edilen üç veya dört adet silah bulunuyordu.
Kapalı beta sırasında karşılaştığımız birçok hatanın oyunun tam sürümünde giderildiğini gördük.
Genel olarak bu şekilde içerikler sunan Valorant, beta sürecinde birçok hatayı çözüme ulaştırdı. Bakalım bu yapım beta sürecinden beri neleri değiştirmiş, geliştirmiş ve karşımıza gelmiş.
Valorant, şimdi nasıl bir durumda?
Öncelikle oyunun arayüz kısmında, konum değişiklikleri dışında, pek bir fark bulunmuyor. Her şey yerli yerinde açıkçası, hatta bu yeni konumlandırma ile alan kontrolü daha işlevsel hale getirilmiş. Arkadaşlarınıza kolay bir biçimde erişebiliyor ve oyuna hızlıca bir giriş yapabiliyorsunuz.
Karşılaşma bulunup, ajan seçme ekranına geldiğimizde ilk fark ettiğim şey, ajan animasyonları oldu. Oynamayı istediğiniz ajanı seçtiğinizde, her birisi için farklı olacak şekilde, animasyonlar hazırlanmış. Bu animasyonlar ise karakterlerin yeteneklerinin bir kısmını sergilerken, kendilerine özgü birer söz söylüyorlar. Bu noktadan sonra karşılaşma başladığında da birkaç değişiklik görüyoruz.
Az önce yukarıda da bahsettiğim ve en sinir bozucu hatalardan olan ses isabetliliği sorunu, çözülmüş durumda. Yani artık bir karakterin sesi sağdan geliyorsa, o karakter solunuzdan çıkmıyor. Hatta bu düzenleme, oyundan alınan keyfi de arttırıyor.
Bunun yanı sıra, Valorant'ta karşılaşmalar sırasında bazı oyun içi arayüz sorunlarıyla karşılaşabiliyorsunuz. Öyle ki, belirli karşılaşmalarda karakterinizin yetenekleri ve sağlık göstergesi tamamen ekrandan kayboluyor. Yaklaşık 20-30 saat gibi bir oyun süresi boyunca yaşadığım nadir bir sorundu. Yine de denk geldiğinizde de, gerçekten sinir bozucu bir hal alabiliyor.
Bazı noktalar olduğu gibi bırakılmış
Oyunun silah dengesi konusunda neredeyse hiçbir değişiklik bulunmuyor. Beta boyunca aktif olarak kullanılan silahlar, bu sürümde de popülaritesini koruyor. Silahların kullanımı ise, pek de kolay alışılan türden değiller. Valorant'ın silah dengesi bulunan bir yapım olmasını dilerdim açıkçası.
Silahlarda bulunan bu dengesizliğin ana sebebi ise, silahların geri tepme dinamiklerinin biraz tuhaf olması. Açıkçası bu oyunda birçok silahla, doğru yere nişan almış olsanız bile, mermiler çok saçma konumlara yönelebiliyorlar. Çoğu zaman "şanslı atışlar" sağlayan bu dinamikler, oyundan aldığınız keyfi de zaman zaman baltalayabiliyor.
Valorant bu türdeki diğer oyunlarda bulunan, duvarlardan mermi geçme özelliğine de sahip. Ancak bu sistem biraz daha farklı bir şekilde işliyor. Silahların mermileri, kapıların köşelerinden ve ince duvarlardan geçecek şekilde mantıklı bir şekilde planlanmış durumda. Yine de bazı duvarların yapısı, bu kuralı esnek tutabiliyor.
Mesela, hem ince hem de iki kapının arasında kalan bir duvardan, boylu boyunca sıktığınızda mermi rakibinize ulaşıyor. Aslında uzunlamasına bakıldığında geçmemesi gerekiyor olsa da, hesaplarınız yanlış çıktığı gibi, üstüne bir de vurulduğunuzla kalıyorusunuz.
fırsatı verdiği için yasaklanmasını talep ederim.