Unreal Engine 5 ile birlikte Nanite ve Lumen terimlerini daha fazla duymaya başlayacağız. Bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde Unreal Engine 5 oyun motoru teknolojisinin ilk gösterimi bir demo üzerinden yapılmıştı. Epic Games, Unreal Engine 5’in 2021 yılının başında erişilebilir olacağını, yine aynı yılın sonunda da hem eski, hem de yeni nesil konsolları destekleyecek şekilde tamamen çıkacağını duyurdu. Peki Unreal Engine 5 nedir? Geliştiricilere neler vaat ediyor? Gelin bir bakalım.
Epic Games’ten Grafik Yönetmeni Brian Karis ve Özel Proje Sanat Yönetmeni Jerome Platteaux’un sunumunu yaptığı demo projede, Unreal Engine 5’in temelde iki özelliği yoğun bir şekilde vurgulandı. Gösterimi yapılan demo projeye verdikleri “Lumen in the Land of Nanite” isminde geçen Lumen ve Nanite teknolojilerini detaylı bir şekilde sundular. Sunumun başında kısaca geliştiricilerin ne alanlarda kısıtlandığını ve bu alanlarda ne tür yenilikler yapıldığını anlattılar.
"Nanite’nin topraklarındaki Lumen” demosu, sanallaştırılmış mikro poligon geometrileri içindeki dinamik küresel ışıklandırmayı temsil ediyor.
Sanallaştırılmış mikro poligon geometrisi teknolojisi bize Unreal Engine 5 içerisine milyonlar, hatta milyarlarca poligonu olan modelleri projemize aktarıp, yine içerisinde milyarlarca poligon olan sahneleri çok hızlı oynatabilmeyi vaat ediyor. Yüzey sayılarını piksel sayılarına indirgeyen Nanite teknolojisi, performans anlamında kullanıcıya çok büyük kolaylık vaat ediyor. Brian Karis, demo gösterimi sırasında ZBrush yazılımından Unreal Engine 5’e aktarılmış bir heykel modelinin 33 milyondan fazla poligonu olduğunu belirttikten birkaç saniye sonra oyundaki karakter, aynı heykel modelinden 500 kopyanın olduğu başka bir odaya giriyor. Bu iddialı hareketten anlıyoruz ki Epic Games, Nanite teknolojisine çok güveniyor. Sunumun tamamında sürekli vurguladıkları bu konuyu Nanite için özetleyelim. Sanatın, performans kaygısı güdülmeden, kısıtlanmadan yapılmasını hedefliyor.
Lumen teknolojisinin vurgulanan özelliği dinamik küresel aydınlatma oldu. Geliştiricilerin performansı yükseltmek adına statik ışıklardan oluşan bir oyunla kısıtlandıklarını belirten Platteaux, yeni teknoloji ile bu sorundan kurtulacaklarını belirtti. Yeni küresel aydınlatma teknolojisi ile ışık kaynağından gelen ışınlar, nesneler üzerinden birçok kez yansıyarak ortamı aydınlatabilecek. Bunu yaparken ışıklandırmanın bake edilmesine ya da önceden hesaplanmış lightmap kullanılmasına ihtiyaç duyulmayacak. Gerçek zamanlı yapılan bu hesaplama, ışığın durumuna göre yansımaları ve ortam aydınlatmasını etkileyebilecek. Bu sayede sadece ortamın değil, oyun içerisinde oyuncunun kullanacağı herhangi bir dinamik ışık da Lumen kapsamına girecek ve küresel aydınlatmaya uygun davranacak.
Ayrıca gösterim esnasında Unreal Engine 4.20 sürümünden sonra Cascade parçacık sisteminin alternatifi olan daha gelişmiş Niagara parçacık sistemi de yerini aldı. Mağaradan çıkarken üst taraftan uçan yarasaların ve ışığa tepki göstererek kaçan böceklerin Niagara ile yapıldığını belirttiler. Yine demo gösterimindeki karakterin atkısının ve etraftan dökülen taşların da Unreal Engine 4.23 sürümüyle motora eklenen yeni fizik motoru Chaos ile yapıldığını belirttiler. Ses alanında ise yine daha önceki sürümlerde kullanıma sürülen bazı özelliklerin demo projesinde de kullanıldığına değindiler.
Son olarak Epic Games, yeni nesil konsollara yönelik projelerde geliştiricilerin Unreal Engine 4.25 sürümünü kullanabileceklerini, bu sürümün yeni nesil konsol ve oyunları için uyumlu olduğunu duyurdu.