Bu grafikler yeni nesili ÇIKARAMAZ....5 sene sonra ps6 ve series 2'yi duymaya başlarız...karakter yine yapay his yok bariz çizgi film karakterl..kaplamalar yeni nesile cilalanmış,,,atmosfer desen öyle..yani alışıla gelmişin önüne geçememiş...real life gameplay'den çok uzak olmuş yazık üzüldüm....
Madem grafik önemli degil o zaman sende ps6 alma ps2 de oyna çünkü senin derdin yeni nesil degil çünkü
MK Okuru15.05.2020 13:14
Aynen katılıyorum daha fazlası olmalı daha gerçek ve daha fazla detay hatta yorumda dalga geçen elemanın dediği gibi gerçek hayat kadar gerçek olmalı.Yıl 2020 unutmayalım.
MK Okuru14.05.2020 11:39
her yere aynı yorumu yazıyor arkadaş bıkmadı usanmadı. Tamamen gerçek görüntü istiyorsan film izle mesela tomb raider serisini izle. Senin derdin oyun oynamak değil çünkü.
Teknik demonun muazzam tarafı grafikleri falan değil. Olay sadece teknolojisi. Optimizasyon gerekmeden direk örneğin z-brushtan istediğiniz kadar poligonlu model atabileceksiniz, motor kendi optimize edecek diyor. Onun dışında etkisini çok göremediğim sözde ses ile ilgili gelişim varmış. Onun dışında yine oyun yapımcılar için avantajlı olan random karakter hareketinin daha otomatikleştirilmesi ve böylece daha gerçekçi ve rastgele hareketlerin mümkün olduğundan bahsediyor. Örneğin kadının içeri girerken kapıyı tutması random diyor. Yürüme tırmanma hareketlerinde gerçekçilik katması için random bir zeka var diyor. Yani tek tek sola basınca ayağını şuraya, elini buraya uzatsın diye hazır animasyon yerine, ortama göre daha serbestlik var. Grup partikül motorunun da daha gelişmiş olduğu, birbirleri ile farkındalıklı iletişim halinde bulunduğu belirtilmiş. Örnek, kuşların uçtuğu sahne.
Diğer yandan kim hangi grafiklere şaşırdı anlamadım. Grafiklerde son çıkan oyunlardan ekstra hiç bir şey yok. Hatta rtx li daha gerçekçi yansımaların olduğu, nvidia hair li çok daha gerçekçi saç hareketlerinin olduğu, yüz modellemelerinin olduğu oyunlar var.
Yani burada anlatılanların hepsi, oyun yapımcıları için yarı yarıya rahatlıkla maliyet düşürecek kadar ya da iki kat zaman kazandıracak kadar bir devrim. Ya da bütçesi kısıtlı yapımcıların daha rahat bu kalitede oyun çıkartmasını sağlar.
Bu da tabi ki bize hem maliyet, hem çeşitlilik, hem daha kaliteli senaryo veya içeriğe zaman ayrılabilmesi açısından avantaj sağlar. Daha fazla model kullanılabilir motoru yormadığından. Bunlar yani. Onun dışında bir gıdım grafik gelişmesi ile alakalı bir durum yok. Pc de bu grafikleri ve hatta daha iyisini iyi kartları olanlar oynuyor zaten. Ya vaov diyenlerin çoğu eski konsol sahibi, ya da düşük ekran kartları ile, son çıkan oyunları ultrada oynayamamış insanlar sanırım.
Yorumunuz için tebrik ederim gerçekten çok güzel bire açıklama olmuş elinize sağlık.
MK Okuru15.05.2020 13:51
Kömrüsün o kadar detaylı taş toprak ortam hangi oyunda var o kadar detaylı heykel yok kadın konusunda haklısın o hala gerçekçi değil dokuların bu kadar iyi olduğu oyun yok
Bu mevzunun yeni nesil konsollarla tam alakası yok. UE5 için geliştirilen iki teknolojinin yeni jenerasyonda çalıştığını kanıtlıyor. Yani UE5 motoruyla yapılmamış herhangi bir oyun bu kadar poligonlu falan olmayacak. UE5 ve dolayısıyla Epic, bahsettiği teknolojiyi gerçekten geliştirdiyse işler acayip değişecek demektir.
Burada temel mevzu "virtual geometri" denen olay. Bu modellerin yapım sürecini ciddi ölçüde değiştirecek neredeyse devrim gibi bir teknoloji.
İpad'le bir nesne taratıp hiç bir şeyiyle oynamadan motora aktarabileceksiniz, ne optimizasyonla ne de poligon reduction la uğraşmayacaksınız.
MK Okuru, UE5 ile Epic'in iddiası zaten modellerin ekrana çizdirilmesi tekniğinde bir çeşit devrim yaptıklarıyla ilgili. Endüstrinin standart rasterizasyon, poligon query teknolojilerinin dışında bildiğimiz sistemlerde çalışan geniş bantlı sistemler için yeni bir teknikten bahsediyoruz.
Devrimsel olan da bu zaten.
60 milyonluk modelin zbrush'da çalışması başka bir şey, statik olarak sahnede çizdirilmesi başka bir şey.
Burada Epic 4-5 senelik çok ciddi bir ar-ge yatırımıyla bir teknoloji geliştirdiğini söylüyor.
emc14.05.2020 15:53
@taylanz Kısa ve bilgilendirici yorumunuz için teşekkür ederim. Evet telefon kamerası veya tabletle bile yaptığımız çekimi 3d olarak aktarılmasıyla ilgili bir video izlemiştim.
MK Okuru14.05.2020 10:58
epic ara ara coşuyor, unreal çok güçlü bir motor ve limitlerini göstrmek istiyor. ama mümkün olmayan rakmlar bunlar, max 500bin-1 milyon luk sahnelerden en fazla çıkabilecekleri 5-10 milyon poligonluk sahneler olur. 60milyonluk bir modeli zbrush ta çalışmk için quadro falan ekran kartları gerekir
Bu demoyu bilgisayarlarımızda açıp çalıştırmadığımız sürece benim için sadece kısa film cgi animasyondan öteye geçmecek, Nerden çıkarıyorsun kardeşim, böyle şeyleri derseniz. Bakınız. PS2 zamanı Killzone 2 e3 2005 hatırlayalım. Kaldı ki, Epic kendi demolarını kullanıma daima açmıştır. Bekleyip göreceğiz.
Gerçekten harika görünüyor yeni nesil konsolların gücü. Arkadaşlar oyunların kaç fps olacağı ile ilgili çok fazla yorum var. Yeni nesil konsollarda 1080p'de 60 fps stabil olur mu artık? (düşme falan olmadan çünkü ps4'deki çoğu 60 fps denen oyunlar stabil değildi, 40'a düşüyordu çoğu zaman)
-----------------------------
5 sn sonraki reklamı geç butonuna basarsanız videoya ulaşabilirsiniz.
Diğer yandan kim hangi grafiklere şaşırdı anlamadım. Grafiklerde son çıkan oyunlardan ekstra hiç bir şey yok. Hatta rtx li daha gerçekçi yansımaların olduğu, nvidia hair li çok daha gerçekçi saç hareketlerinin olduğu, yüz modellemelerinin olduğu oyunlar var.
Yani burada anlatılanların hepsi, oyun yapımcıları için yarı yarıya rahatlıkla maliyet düşürecek kadar ya da iki kat zaman kazandıracak kadar bir devrim. Ya da bütçesi kısıtlı yapımcıların daha rahat bu kalitede oyun çıkartmasını sağlar.
Bu da tabi ki bize hem maliyet, hem çeşitlilik, hem daha kaliteli senaryo veya içeriğe zaman ayrılabilmesi açısından avantaj sağlar. Daha fazla model kullanılabilir motoru yormadığından. Bunlar yani. Onun dışında bir gıdım grafik gelişmesi ile alakalı bir durum yok. Pc de bu grafikleri ve hatta daha iyisini iyi kartları olanlar oynuyor zaten. Ya vaov diyenlerin çoğu eski konsol sahibi, ya da düşük ekran kartları ile, son çıkan oyunları ultrada oynayamamış insanlar sanırım.
UE5 için geliştirilen iki teknolojinin yeni jenerasyonda çalıştığını kanıtlıyor.
Yani UE5 motoruyla yapılmamış herhangi bir oyun bu kadar poligonlu falan olmayacak.
UE5 ve dolayısıyla Epic, bahsettiği teknolojiyi gerçekten geliştirdiyse işler acayip değişecek demektir.
Burada temel mevzu "virtual geometri" denen olay. Bu modellerin yapım sürecini ciddi ölçüde değiştirecek neredeyse devrim gibi bir teknoloji.
İpad'le bir nesne taratıp hiç bir şeyiyle oynamadan motora aktarabileceksiniz, ne optimizasyonla ne de poligon reduction la uğraşmayacaksınız.
Bu cidden sektöre çağ atlatacak.