3D oyunlarında Pc’lerin oyun dünyasına egemen olmasıyla birlikte her daim sıkı bir savaş yaşanmıştır. Şu sıralar alfa sürümünün etrafta gezindiği DOOM III ve buna rakip olarak geliştirilen QuakeIV ve önümüzdeki aylarda çıkacağı duyurulan Unreal II pastadan en büyük payı kapmak için olağan güçleriyle mücadeleye girişecekler.
İlkine göre çok daha gelişecek hatta geliştirilmek zorunda kalan oyun, Unreal'ın geçtiği gezegende devam ediyor. Yalnız bu sefer olayların cereyan edeceği ve bizim yönlendireceğimiz karakter farklı olacak. Edindiğimiz bilgiler arasında baş kahramanımızın belirli bir ismi yok, ancak ne iş yaptığı ve kimlerle çalıştığını biliyoruz. Kahramanımız eski ama kullanışlı gemisi Atlantis ve üç görevli; Ne'Ban, Isaak ve Aida ile görevli olduğu bölgede güvenliği sağlamakla sorumludur. Çoğu zaman oldukça sakin olan bu bölgede aniden savaş çıkar ve kahramanlarımız kendilerini bir çok ırk ve ordunun katıldığı dev bir savaşın içinde bulurlar. Amacınız elinizi çabuk tutup masum insanları kurtarmak ve görevli olduğunuz sektöre eski sakinliğini geri kazandırmaktır. Devreye büyük çaplı orduların girmesi sebebiyle oyunun her bölümünde farklı bir tarzda savaşmak durumundasınız. Kimisinde takımınız ile bir çatışmaya girecek, bir düşman gemisine saldıracak; kimisinde ise üs savunup rehineleri kurtaracaksınız. Açıkçası belirtilen konuların neredeyse tamamını bir çok FPS oyununda tecrübe ettiğimiz için anlatılan sıradan geldi. Ancak her bölümün yapımından önce çok detaylı kurgulandığını ve konuların sıkıca oturtulduğu satırlar arasında kendini belli ediyor.
Sıradanlığı gidermek amacıyla programcılar iddialı tam yirmi dört adet değişik düşman ve bunları avlamamız için on beş değişik silah üzerinde duruyorlar. Fakat U2’nin asıl olay yaratacak olan özelliği bence grafikleri olacak. Çünkü grafik detayı günümüz FPS'lerine göre on ile yüz kat daha geliştirilecekmiş. Doom III’ün ütopik donanım gereksinimi duyup bu yazıyı okuduktan sonra bilgisayarınızın başına geçip "Acaba benim makinem bu oyunları kaldırır mı?" gibi düşünceye kapılabilirsiniz. Dürüst olmak gerekirse şu anki sisteminiz oyunu büyük ihtimalle kaldırmayacaktır. Bunun nedeni U2'de alpha-blending, particle physics gibi önümüzdeki yılın ağır topu olacak yeni özellikler kullanılması. Bu teknolojiler sayesinde karakterlerin giysileri ve saç telleri hava akımına göre oynayacak. Ayrıca oyundaki duman, cam kırılması ve alev efektleri çok güzel hazırlanmış. Unreal 2:The Awakening, Unreal’ın havasını ve UT'ın oynanış tarzını bir araya getirerek gerçek bir “uyanışa” gireceğini gösteriyor.