Reflector Entertainment, Unknown 9: Awakening oyununun beklenen performansı gösteremediğini kabul etti. Oyunun 2024’teki çıkışından bu yana hayal kırıklığı yaratan satış ve oyuncu geri dönüşleri, stüdyoyu zor bir karar almaya itti. Bu durum, yalnızca stüdyonun ilk projesinin başarısızlığıyla sınırlı kalmadı; aynı zamanda henüz duyurulmamış bir projenin iptaline ve işten çıkarmalara yol açtı.
17 Ekim 2024’te çıkan Unknown 9: Awakening, PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X/S platformlarında piyasaya sürülmüştü. Hindistanlı genç bir kadın olan Haroona'nın güçlerini keşfetme hikayesini merkezine alan oyun, geniş bir "hikaye evreni" yaratma amacı taşıyordu. Ancak, oyun eleştirmenlerden karışık yorumlar aldı ve ticari anlamda stüdyonun beklentilerini karşılayamadı. Reflector, oyunun gelişim sürecine yapılan yatırımlar ve zaman çizelgesi değişikliklerinin bile bu durumu düzeltemediğini belirtti.
Reflector Entertainment, başarısızlık sonrası yeniden yapılanmaya giderek bazı çalışanlarını işten çıkardı. Stüdyo, etkilenen çalışanlara yeterli kıdem tazminatı, sağlık hizmetleri ve kariyer planlama desteği sunacağını açıkladı. Şirket CEO’su Herve Hoerdt, yapılan işten çıkarmaların, stüdyonun "tek proje yaklaşımı" benimsemesi adına gerekli olduğunu ifade etti. Ayrıca, işten çıkarılan bazı çalışanların başka bir duyurulmamış projeye aktarılabileceğini belirtti.
Reflector’un bağlı olduğu ana şirket Bandai Namco, Batı pazarına yönelik projelere yatırım yapmaya devam edeceğini duyurdu. Ancak, Unknown 9: Awakening’in başarısızlığı, bu tür projelerin risklerini bir kez daha gözler önüne serdi. Stüdyo, daha önce 2023 yılında da iş gücünün %18’ini azaltmıştı.
Reflector Entertainment’in bu zor dönemi, oyun dünyasında yeni IP’lerin yaratılmasının zorluklarını gösteriyor. Unknown 9: Awakening, büyük bir hikaye evreni yaratma hedefiyle yola çıkmış olsa da, hayranlar ve eleştirmenler tarafından beklenen ilgiyi görmedi.