Unity'den Vulkan atağı
İlk olarak tarayıcı üzerinde gelişmiş 3D grafikler iletmeyi başararak oyuncuların ve yapımcıların ilgisini çekmeyi başaran, daha sonra ise kolay optimize edilebilmesi, mobil dahil tüm platformlara rahatlıkla uygulanabilmesi ve gelişimi ile birlikte Unreal Engine, CryEngine gibi motorların grafik seviyesine yaklaşması ile pazar payını arttıran Unity, 5.6 ile birlikte performans konusunda da çok iddialı bir konuma yaklaşacak.
Unity'den yapılan açıklamaya göre 5.6 sürümü ile birlikte DirectX 12'nin rakibi olarak görülen Vulkan desteğine sahip olacak olan Unity, destekli donanımlarda %60'a varan performans artırımı gösterecek. Tıpkı DirectX 12'de olduğu gibi işlemci ile ekran kartı arasındaki iletişimde yaşanan sıkıntıları azaltan Vulkan, Doom'da kendini kanıtlamış ve FPS değerlerimizi yükseltmeyi başarmıştı. Şuan için beta aşamasında olan Vulkan API'li Unity Engine, oyun yapımcılarına daha yüksek performans kapısı açarak daha iyi grafikler geliştirme şansı veriyor.
Steamdeki bir çok AAA diye düşündüğünüz yapımın Unity'den çıkma olduğunu duyunca insan şaşırıyor zira yerli oyun geliştirme forumlarında genellikle hep aynı hazır assestler ile aynı tarz dandik oyun çalışmalarından ss ler görüyoruz genelde. Ama Cities in Motion gibi oyunlar yapılabiliyor.
vulkanlı doom çalıştıran sistemler vulkan apiden de faydalanabilecek???
çünkü gerçekten monster abra a5 v6.2.3 olan pc'm, doom4'ü ultra grafiklerde 30-35 fps aralığında mükemmel çalıştırıyor.
vulkan üzerinden doom çalıştıran sistemimiz vulkan api'den de faydalanabilecek midir?
çünkü doom4 ultra grafiklerde gerçekten mükemmel fps(32-35) veriyor monster abra a5 v6.2.3'te.