Konu Total War olunca, korkmakta haklıydık...
PC oyunculuğunun en önemli yapımlarından biri olan Total War serisi, her ne kadar PC'ye özel olsa da, yaşattığı optimizasyon sorunları ile şimdiye kadar canımızı bir hayli sıkıyordu. Bugün ise Creative Assemlby'den yapılan açıklamaya göre yapımcılar, oyunun optimizasyonu için hiç olmadıkları kadar fazla emek harcamış. Özellikle CPU yani işlemci optimizasyonunda, çoklu çekirdek kullanımına inanılmaz bir özen gösterdiklerini belirten yapımcılar, işlemci ve ekran kartının görevlerini özenle ayırmış, bu sayede birbirlerine dar boğaz yapma ihtimallerini ortadan kaldırmış.
İşlemci çekirdeklerinin her birine, farklı görevler yükleyen Creative Assembly, yetkilileri, tek bir çekirdeğin büyük bir yük yüklenip, sınırlarını zorlamasını, diğer çekirdeklerin ise boşta kalmasını engellemişler. Ayrıca parçaçık işlemlerini de işlemci üzerinden alıp, ekran kartına yükleyen yapımcılar, bu sayede daha optimize bir deneyim sunacaklarını belirtmişler.
DirectX 12 konusunda ise, AMD ile sıkı bir çalışma yapan Creative Assembly yetkilileri, DirectX 12 desteğinin çıkış anında olmasa da, çıkıştan kısa bir süre sonra güncelleme ile oyuna ekleneceğini belirtmiş.