Total War: Arena'nın Paris'te düzenlenen etkinliğine katıldık. Burada oyun hakkında bir çok yeni bilgi öğrenirken, aynı zamanda oyunun içerik tasarımcısı David Petry ile röportaj yaptık. Aşağıdan röportajımızın Türkçeye çevrilmiş hali ile inceleyebilirsiniz.
Başlamadan önce kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?
David Petry: "Ben David Petry, Total War Arena'da içerik tasarımcıyım. Creative Assembly için beş yıl önce çalışmaya başladım. Öncesinde de Total War'un büyük bir hayranıydım. Oyun geliştirme üzerine olan diplomamı aldıktan sonra da firmaya giriş yaptım. O süreden beri de Total War'un çoklu oyuncu bölümü ile ilgileniyorum. Ben işe başladığım zaman Arena'nın fikri zaten oluşmuştu ve duyduğum zaman da kesinlikle bunun üzerinde çalışmak istediğimi anlamıştım. Bir Total War oyunundan ne istiyorsam Arena bunları karşılıyordu."
Wargaming ile çalışmanız Total War: Arena'yı nasıl etkiledi?
David Petry: "Birlikte çalıştığımız süreçte bu işbirliğinden oyunun etkilendiğini düşünmüyorum. Wargaming, gerçekten çok başarılı ve deneyimli bir firma. Geçmişteki oyunlarına dayalı olarak bir çok tavsiye verebilecek çalışanlara sahip. Biz de strateji oyunlarında deneyimliyiz. Bir araya geldikten sonra da birbirimize sürekli tavsiyeler verdik."
David Petry: "Bu konuda Wargaming'den çok yardım aldığımızı söyleyebilirim. İşlerin nasıl yürümesi gerektiğini bize anlatan onlar oldu. Biz de hem ücretsiz bir oyunu, hem de çoklu oyunculu bir oyunu geliştirebilecek kapasiteye sahip olan bir takım oluşturduk."
Strateji ve MOBA'yı bir araya getirirken ne gibi sorunlar ile karşılaştınız?
David Petry: "Bunun çok ilginç bir tecrübe olduğunu söyleyebilirim. Total War oyunlarının temelini alarak çoklu oyunculu bir deneyim oluşturduk. Eğer önceden Total War oynadıysanız, devasa bir orduya hükmedebileceğinizi bilirsiniz. Ancak, bunu birden çok oyuncuya sunduğumuz zaman zorlandığımızı söyleyebiliriz. Bunu Arena'da doğal olarak kısıtlamak zorunda kaldık. Ancak, oyunculara kontroller konusunda daha güzel bir deneyim hazırladık. Ordularınızı kontrol ederken eski Total War oyunlarındaki tıkla-saldır gibi değil de tamamen komutları kullanacaksınız. Rakibinizin üzerine gelip "hücum et" demediğiniz sürece ordunuz sabit kalacak. Komutan sizsiniz."
Total War: Arena, sistemleri zorlayacak olan bir oyun mu olacak?
David Petry: "Oyunun sitemleri zorlayacağını düşünmüyorum. Bunu anlatabilecek en iyi insan değilim. Ancak, oyunun güzel bir şekilde optimize edildiğini söyleyebilirim. Grafiklerinizi sonuna kadar yükseltip harika bir görsellik alabilirken. En düşük seviyeye alıp da oynayabilirsiniz."
Total War: Arena'da üç ulus ve 11 komutan mevcut. İlerde bu sayıyı arttıracak mısınız?
David Petry: "Kesinlikle arttıracağız. Total War: Arena'nın şu anki hali ile muhteşem bir alt yapıya sahibiz. Arkamızda harika bir ekibimiz var ve oyun artık hazır. Bu yüzden oyun için daha fazla içerik üretmeye başlayacağız. Kesinlikle yeni uluslar ve komutanları oyuna ekleyeceğiz. Bu konuda gerçekten heyecanlıyız."
Oyun içerisindeki maçların 5 ile 8 dakika arasında sürdüğü belirtiliyor. Bu süreyi uzatmak için nasıl taktikler mevcut?
David Petry: "Bu biraz oyuncuda bitiyor. Siz veya rakibiniz defansif bir yaklaşım sergilerseniz, oyun çok daha uzun sürebilir. Tabi ki savaş sırasında yapılan taktikler de savaşı uzatabilir. Total War: Arena'da maçların sonuçları sizin, yani komutanın kararlarına göre ilerlediği için, savaş çok farklı sonuçlara varabilir. Bu yüzden neyin oyun süresini kısaltıp, uzatacağını söylemem. Bu tamamen askerlerin, komutanların ve bunları yöneten oyuncuya bağlı."
Total War: Arena, eSpor'a giriş yapacak mı?
David Petry: "Custom savaşları oyuna eklediğimizden beri bazı oyuncular kendilerini çoktan turnuvalara hazırlamaya başladı. Bu gerçekten harika ve biz bunu desteklemek istiyoruz. Ancak, iş eSpor'a gelince 'Ben de varım' demek pek de kolay değil. Önce bunu hak etmen lazım. Kendine bir topluluk oluşturmalı ve oyuncu sayını yükseltmelisin. Eğer buna ilgi olursa kesinlikle destekleyeceğiz."
Oyuncular, oyunun Pay to Win modeline sahip olacağını düşünüyor. Bunun hakkında ne söyleyebilirsiniz?
David Petry: "Kesinlikle oyunumuzun pay to win olmasını istemiyoruz. Çoğu ücretsiz oyunda olduğu gibi bizde de mikro ödemeler yer alacak. Fakat, oyun içerisinde gerçek para ile alınabilecek olan her şeyi oyun içi puanlarınızla da satın alabileceksiniz. Mesela, Premium birliklerin standart birliklerden güçlü olmamasını istiyoruz ve bunu sürekli monitör ediyoruz. Eğer öyle bir şey olursa da kesinlikle müdahale ederiz."
Murat Oktay ve David Petry
1 - Sözlerini tutmaları(asla paytowin olmayacak, sürekli geliştiricez vs)
2 - TES gibi Online a çok kaptırmayıp bir sonraki Total War oyununun makul bir süre sonra gelmesi..
Onun dışında, elinize sağlık. Ben çok heyecanlıyım.