Tomb Raider: Underworld
Merlinin Kazanı
3.06.2010 - 12:31
Lara'nın yeni macerası PC'de devam ediyor
"Yazı için Ayhan Yenigün'e teşekkür ederiz."
Tomb Raider 1996 yılından bu yana 3D oyunların öncülüğünü yapmış, aradan
geçen 12 yıl boyunca büyük başarılar elde etmiştir. Tomb Raider’ın bugünlere
gelmesini sağlayan ve ilk 6 oyunun yaratıcısı olan Core Design’ın, oyunun
pazarlayıcısı konumundaki Eidos Interactive ile yaşadığı bazı sorunlar yüzünden,
Tomb Raider’ın isim haklarını bir başka yapımcı şirket Crystal Dynamics’e
kaptırması sonucunda artık seri için yeni bir sayfa açılmış oldu. Bu değişim,
oyunun son zamanlarında düşmeye başlayan başarı grafiğini ya daha da dibe
çekecek ya da tekrar yükselişe geçirecekti.
Bu olayın üzerinden pek fazla zaman geçmemişti ki, Crystal Dynamics, Lara’yı
yeni macerası olan "Tomb Raider Legend" ile hayata döndürdü. Oyun, motoru ve
Lara Croft modellemesine kadar tamamen değiştirildi. Bu şekliyle karşımıza
çıkarıldığı sıralar gerginlik had safhadaydı. Yapımcılar, bu işin çok riskli
olduğunun bilincindeydi ve beklemedeydi. Oyun aslında beklenildiği üzere
fanatiklerinin yanı sıra yeni hayranlar da kazanarak büyük bir başarı elde
etmişti. Fakat bu duruma hiç mi tepki gelmedi? Tabii ki bazı fanatikler bu
durumu kabullenememiş, eski oynanışı ve maceraları savunmuştu; ama bir gerçek
vardı ki artık Tomb Raider serisi, yeni yüzü ve maceraları ile başarılı bir
şekilde aramızdaydı. Ekip, bu başarısının ardından bir jest yapıp serinin
sahneye çıkış oyununu yeniden düzenleyerek sevenlerinin karşısına Tomb Raider
Anniversary adı altında bir "Remake" yapım ile çıktı. Bu yapımda, eski hikayeyi
biraz modifiye edip aynı zamanda Legend’daki menü sistemine tepki gösterenleri
de düşünerek klasik menü tarzını oyuna uyarladılar.
Başarının sırrı
Crystal Dynamics’in izlediği bu stratejinin neticesinde gelen başarı ile artık
seri için devam oyunlarının gelmesi kaçınılmazdı. Nitekim bir süre sonra "Tomb
Raider Underworld" ismi duyuruldu. Bu oyun, yeni ekibin ilk oyunu olan Legend’ın
konu yönünden devamı niteliğinde olacaktı. Oyun için büyük bir bütçe ayrıldı ve
çok sağlam bir hikaye oluşturuldu. Oyun yapımcıları Tomb Raider Underworld'un,
gerek grafiksel açıdan gerekse oynanabilirlik açısından ve tabii ki çeşitlilik
adına pek çok şey vaat edeceğini iddia ediyorlardı. Bir süre sonra başta ekran
görüntüleri, sonrasında videolar yayımlanmaya başlandı; artık ben dahil pek çok
fanatik oyunun çıkması için geri sayıma başlamıştı ve nihayetinde bir fikir
oluşturması için oyunun oynanabilir demosu yayımlandı.
Demoya gelince; indirip kurduktan sonra yayımcı ve yapımcı reklamının hemen
ardından bizi ana menü karşılıyor. Menü, dizayn olarak Tomb Raider Angel of
Darkness oyununun menüsünü andırıyor. Gayet sade ve kullanışlı olan menüden
gerekli ayarları yapıp oyuna giriyoruz. Tayland’ın o görkemli manzarası
eşliğinde kimimizin hayallerini süsleyen lüks bir yatın güvertesinde başlıyoruz.
Demo, genel olarak vaat ettiği tüm yenilikleri bize sunuyor. Oyunda; gerek
grafik, gerek ses, gerekse de oynanabilirlik adına muazzam gelişmeler var.