Tomb Raider: Anniversary

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
10 yıl sonra yine yeniden ilk Tomb Raider'la
Lara Croft’la tanışalı tam tamına on sene olmuş. Koca bir on sene aradan geçip gitmiş. O zamana dönüp hatırladığımda saatlerce Tomb Raider oynadığımı biliyorum. Aslında serinin ilk oyunu birçok açıdan devrim niteliğinde özellikler de bulunduruyordu. Kendisinden sonra çıkan ve onu taklit etmek isteyen birçok kopyası oldu. Ne kadar başarılı oldular tabii ki sonuç ortada. Asıl meseleye gelecek olursak Tomb Raider: Anniversary, ilk oyunun günümüze yeniden yapılandırılmış hali. Ancak en büyük sebep, Lara’nın doğumunun 10. yılına girmesinden.

Tanıdıklar dolu

Doom 3’ü bilmeyen yoktur. Birçok açıdan eleştiri aldı, ancak Id Software yapmak istediğini yapmıştı. İlk Doom’u teknolojik olarak geliştirip, karşımıza yeniden çıkardılar. İlk oyunu sanki yeni baştan yaptılar ve konuda bir değişikliğe bile gitmediler. Oynanış mı? Oynanış yine eski tip FPS mantığındaydı. Kimisi iyi, kimisi kötü buldu. Ama sonuç oyunun yeniden yapılmış haliydi ve Id bunu da başardı.

Anniversary de aslında ufaktan Doom 3'e benzetilebilir. İlk oyunun teknolojik ve oynanış da dahil olarak geliştirilip, önümüze sunulacak hali diyebiliriz. İlk olarak dikkat çekecek nokta tabii ki grafikler olacak. Tomb Raider Legend’ta kullanılan grafik motoru, Anniversary’nin görüntüsünü oluşturacak. Ama Legend’tan farklı olarak, daha geliştirilmiş şekilde karşımıza çıkacak. İlk olarak ışık ve gölge oyunları dikkat çekecek türden. Bunun dışında çevresel bazda daha etkileyici olacak. Modelleme konusunda ana karakter Lara’nın, Legend’taki halini iyi biliyoruz. Anniversary’de de yine aynı güzellikte ve iyi modellenmiş olarak karşımıza çıkacak.

Sesler ve müzikler konusunda yine orijinallik ve kalite esas alınıyor. Hatta asıl oyunun müziklerinin yeni halleriyle Anniversary’de olacağı söyleniyor. Geliştirilen ses efektleri ve profesyonel seslendirmelerle kesinlikle başarılı olacak.

Geçen zaman

Diğer etkili önemli faktör oynanış. Bu sefer dengeli ve kolay bir oynanış olacak. Legend’taki kontrol sistemi başarılıydı ve kolaydı. Anniversary’de de durum değişmeyecek. Eski oyundaki kör noktalar ve kamera kontrolünün olduğu kısımlar tarihe karışıyor. Çok daha geliştirilmiş bir kontrol sistemi olacak.

Aslında ilk oyunu oynayanlar, hatta yalayıp yutanlar için Anniversary kolay olacak. Çünkü aynı mekanlar grafik olarak değişmiş olacak. Ancak maceranın geçtiği yerler aynı. Peru, Mısır, Yunanistan ve Atlantis’te koşuşturacağız. Tuzaklar bile bazı açılardan aynı kalacak. Ancak arada birkaç ufak farklılık var. Bu sefer “Şurayı ittir, burayı çek” gibi kolay çözümler dışında Anniversary’de, bunlarla sınırlı kalınmayacak. Daha farklı taktik ve çözümler de gerekebilecek.

Atmosfer, görüntü ve ses olarak oyunculara güzel hitap etse de, fizik konusunda Tomb Raider: Anniversary yine boş değil. Legend’tan daha gelişmiş kıvrak bir Lara (Gençlik zamanları ne de olsa) ve fizik faktörü işin içine girecek. Bu biraz daha gerçekçiliği harmanlayacak. Ayrıca Lara kancasıyla oraya buraya tutunacak.

Değişenler ve değişmeyenler

Kurt, ayı, kaplan, dinazor gibi hatırladığımız düşmanlarımız aynen bizi karşılayacak. Ancak biraz daha akılcı bir şekilde olacaklar. Sakın “İlk Tomb Raider nasıl olsa” diyerek çatışmaya girmeyin. Çünkü orijinalinin IQ’sundan daha yüksek de olacaklar.

Konu yine aynı, değişen bir şey yok. Ama ufak bir hatırlatma yaparsak, peşine düştüğümüz üç farklı parça var. Bu parçalar başka yerlerde bulunuyor ve onları bulmak için maceraya giriyoruz. Daha sonrasında olaylar gelişiyor ve birçok kişiyle de karşı karşıya kalıyoruz.

Aslında ufak bir toparlama yaparsak Anniversary ilk Tomb Raider’a temelde sadık kalıyor. Ancak onu günümüze taşırken, eksik yönlerini kapatıp iyi yönlerini daha da geliştirerek yapıyor. Bunu da Legend’ın alt yapısından sağlıyor dersek yalan olmaz. Tomb Raider: Anniversary, eğer bir terslik olmazsa; PSP, PS2 ve PC platformları için 2007 ilkbaharında piyasaya çıkacak.
Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 17.11.2024 19:12
Kalan Karakter: 300 Gönder
Tomb Raider: Anniversary
İlginizi Çekebilir