Geçen sene Tomb Raider Legend açıklamasını yaparken şöyle yazmışım; PC
oyunları iki devreye ayrılır 1996 yılından önce ve 1996 yılından sonraki
oyunlar. 1996 yılından önceki devire "Karanlık Çağ" diyebiliriz. Çünkü o
zamanlar henüz Tomb Raider oyunları piyasada yoktu.
Evet gerçektende bu tespitim doğrudur. Tomb Raider oyunu çıktığı zaman bir
devrim olmuştu. Oyunlar için üç boyutlu ve arkadan görünümlü karakter yönetmek o
zamanlar bir devrim niteliğindeydi. Bu işi başaran Eidos ve Core Desing
firmalarıydı. Diğer önemli husus o zamana kadar kullanılan karakter hep erkek
olurdu. İlk defa bir bayanı başrolde oynatmak riskli bir işti. Ama korkulan
olmadı. Çünkü oyun o kadar çok tutu ki, Lara Croft severlerin kalbinde taht
kurmayı başardı. Kısa zamanda dünyada 100 binlerce hayranı ortaya çıktı. Oyun en
çok satılanlar listesine girdi, aylarca hit oldu.
Bu başarının ardından hemen 1997 de Tomb Raider 2 piyasaya sürüldü. Zaten ikinci
oyunu merak ve sabırsızlıkla bekleyen fanatikler bu oyunu da çok sevdiler. Artık
Tomb Raider oyunları, klasik oyunlar kategorisine girmişti bile. Buna güvenen
firma üçüncü oyunu çıkardıysa da oyuncular arasında yavaş yavaş şikayetler baş
gösterdi. Çünkü firma artık Tomb Raider oyunlarına biraz da ticari amaçla
bakmaya başlamıştı. Her yeni oyunda daha da allayıp pullayıp piyasaya sürüyordu.
Aynı oyun motoru, aynı konu biraz sıkıcı olmaya başlamıştı. Ama Tomb Raider 3
daha önce bu oyunu oynamamış birçok kimseyi safına kattı (Örneğin beni).
Sıkıntıyı fark eden firma artık bir reform yapma zamanının geldiğini anlamış
olacak ki Tomb Raider 4’ü piyasaya verdikleri zaman birçok sıkıntı da gitmiş
oldu. Eleştiriler duruldu. Oyun motoru aynıydı ama Lara'nın modellemesi çok iyi
olmuştu. Ayrıca konu bakımından çok güzeldi. Bulmacalar daha iyiydi. Lara'ya bir
çok yeni hareket imkanı verilmişti. Oyunun bir özelliği de, oyun sonunda
Lara'nın şüpheli ölümü oldu. Bu Lara severleri üzse de, oyunu ilgi çeker ve
enteresan bir hale getirmişti. Şimdi herkes Lara'ya ne olduğunu soruyordu.
Ölmediğini hepimiz biliyorduk ama hep içimizde bir acaba vardı. Bu nedenle
serinin bir sonraki oyunu merak içerisinde beklendi. Nihayet 2000 yılında Tomb
Raider 5 Chronicles piyasaya verildi. Ama bu oyunda Lara'ya ne oldu bilmecesini
çözmedi. Çünkü oyun Lara'nın hayatından kesitler sunuyordu. Tabii ki yine yeni
oyun için beklentiler başladı. Böylece firma ticari amacını sonuna kadar
kullanıyordu. Ama bu ters tepti ve Tomb Raider 6 Angel of Darknes, 3 yılsonunda
çıktığı zaman büyük hayal kırıklığı yaşandı. Çünkü bu oyun serinin en kötü
oyunuydu. Tepkiler gecikmedi. Birçok kimsenin homurtuları yükseldi, fanatiklerin
içi burkuldu. Bu nedenle Core Desing firması bile iflas etti.