ArtılarBaşarılı grafikler ve fizikler, kesintisiz aksiyon, eğlenceli oynanış
EksilerOyun boyunca yapılan şey aynı, bir süre sonra sıkabiliyor
Felaketler yine en büyük sorun. Doğa kaynaklı mı? Hayır. İçerisinde insan
faktörü bulunuyor. Sadece günümüzde değil, aynı zamanda geçmişte ve gelecekte.
TimeShift bize zamanı kontrol edebilmeyi vaat ediyor, ama yapımcılar bu nimetten
yararlanmış olabilselerdi eminim ilk iş olarak zamanı geri çevirip, oyunu 2005
yılında piyasaya sürerlerdi. Peki bu durumda başarılı olabilecek miyiz? Bunun
cevabını bulmak için mücadele etmek gerekiyor.
Zamanı kontrol edebilirsem işte o zaman ölümsüz olurum!
Michael Swift adında bir adamımız var. Oyun öncesi güzel bir açılış videosu ile
kısa bir başlangıç yapıyoruz. Zaman kavramını ele almak için çaba sarf ettiğimiz
TimeShift’te, vuku bulan başarısız çalışmalar sonrası üzerimizdeki Suit
sayesinde elde ettiğimiz özel güçler yardımıyla, tüm kötülüklere karşı tek kale
olarak mücadele veriyoruz. Yıkık bir binada, yağmurlu bir gece vakti aldığımız
ilk direktifle harekete geçiyoruz. Karşımızda yoğun asker faktörü yanında
makineler ağır silahlarıyla bulunuyor. Bununla birlikte oyunda direniş güçleri
bizimle birlikte olsa da, bir nevi komutan mertebesinde bulunuyoruz. Bazen tek
bazen adamlarımızla birlikte çatışmalarda bulunuyoruz. Oyunda kullanımımıza
sunulmuş silahlar her ne kadar şekil olarak farklı birer tasarıma sahip olsalar
da, hepsinin amacı hemen hemen tüm FPS oyunlarındaki silahlarla aynı sayılır.
Özellikle bir silah var ki Half-Life’de gördüğümüz “Yay” ile hemen hemen aynı
tasarımda ve aynı özelliklerde bir silah. Zaten birkaç ağır hasar verebilen
silah dışında diğerleri hasar verebilme kabiliyeti açısından zorlanıyorlar.
Çevrede bulunan bazı ağır silahları kullanabildiğiniz gibi, bazen uzun mesafeler
için işe yarar niteliği bulunan araçlar da kullanabiliyorsunuz. Genel olarak
aynı anda birçok asker tarafından saldırıya maruz kaldığınız için sağ çıkmanız
çok zor. Hareket kabiliyetleri oldukça yüksek ve buna bağlı olarak iyi bir yapay
zekaya sahipler. Zaman zaman bazı hatalar olsa da çoğu zaman sizi zorluyorlar.
İşte buradaki duruma zaman kavramı el atıyor.
Zamanın efendisi olmak
Oyun dünyasında Prince of Persia ile gördüğümüz zaman kavramı daha sonraki yapımlarda da farklılıklar göstererek gelişmişti. TimeShift’te ise; zaman üzerine oluşturulan tüm kavramlar bir arada
sunuluyor. Zamanı yavaşlatma, durdurma veya geriye alma. Hepsi bizim elimizde.
Peki her zaman yapabilir miyiz? Cevap hayır. Oyun ilerleyişimiz genellikle bu üç
özellik üzerine kurulu, öldür ve ilerle tarzı bir yapım. Her bölümde biraz
dikkat gerektirebilecek kurgular bulunuyor. Bunların bazıları var olan bir yolu
verimli kullanabilmek için, bazıları ölüm tehlikesi bulunan bölgelerden güvenli
bir şekilde geçmek için önümüze çıkıyor. Genellikle en az bir kere görmeden
neyin nerde olduğunu ilk başlarda anlamasanız da, ilerleyen bölümlerce
bu tip bulmacalar birbirini tekrar ettiği için hazırlıklı olabiliyorsunuz. Aynı durum
düşmanlarınız için de geçerli.