Savulun alçaklar, Rivialı Geralt geri dönüyor!
Ubisoft’u ayrı tuttuğumuzda, Avrupalı oyun yapımcılarından dünya çapında başarıya ulaşan ürünler pek de fazla çıkmıyor. Ancak ara sıra yüzümüzü güldüren bu yapımcılar, bazen öyle hitlere imza atıyor ki, edindikleri sadık oyuncu kitlesiyle yıllarca akıllardan silinmiyor. S.T.A.L.K.E.R. ve yeni dönemde Metro 2033 bunun önemli örnekleri arasında. Bir diğer örnek de beklenmedik bir şekilde çıktığı 2007 yılına damgasını vuran The Witcher.
CD Projekt adlı Leh firmanın ürünü olan The Witcher, gerek konusu, gerek über karizmatik esas oğlanı, gerekse o dönemde pek görülmeyen oynanış etkenleriyle kısa sürede tüm RPG severlerin beğenisini kazandı. Geçtiğimiz yıllara kadar uzanan “konsola çıkar mı?” dedikoduları ise Eylül 2009’da önce internete sızan bir video, sonrasında ise bizzat stüdyonun kabullenmesiyle netlik kazandı: The Witcher için bir konsol sürümü değil, devam oyunu hazırlanıyordu ve bu oyun muhtemelen konsollara da aktarılacaktı.
Aradan geçen bir buçuk yılda birkaç video ve röportaj ile CD Projekt, oyuncuların ağzına bir parmak bal çaldı. Peki 17 Mayıs’ta çıkması planlanan The Witcher 2: Assassins of Kings hakkında neler biliyoruz?
Yepyeni bir oyun motoru
BioWare’in Aurora Motoru’nu modifiye ederek ilk oyunda kullanan CD Projekt, bu sefer kendi oyun motoru RED’i geliştirdi. Oyun motorunun yenilenmesi, savaş mekaniğinde de ciddi değişikliklere neden oluyor elbette. Yayınlanan videolardan ve edindiğimiz bilgilerden şu kadarını aktarabiliriz ki; halihazırda aksiyon dolu bir yapım olan The Witcher, ikinci oyun ile birlikte çok daha açık uçlu bir savaş mekaniğine kavuşuyor ve zaman ayarlı fare tıklamalarına bağlı olan dövüş sistemi tarih oluyor.
Yayınlanan videolarda, Geralt’ın duvarlara tırmanma ve duvarların ardında olup biteni gösteren bir nevi “termal görüşe” kavuştuğunu da görebiliyoruz.