1/2

The Regiment

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Vezir olacak yerde rezil olan bir oyunun öyküsü
Platformlar PC
The Regiment
Merlin Puanı 52
Artılar Görev başındaki brifing anlatımları, ekstralar
Eksiler Grafikler, etkileşim, yapay zeka, seslerdeki bazı problemler, oynanabilirlik
Sürpriz yumurtaları bilirsiniz, çikolata kabuğunu soyduktan sonra plastik sarı kısmından ilginç bir oyuncak çıkardı. Aslında oyuncak dedikleri üç parçalık ufacık bir şeydi, çocuktuk ufacıktık bizde kanardık. “Aaaa bak benim oyuncağım ne güzel seninki ıyyy” diğer sürpriz yumurtacılara karşı çamura yatardık. Bazı firmaların oyunları da buna benzer, ancak bu sefer siz ona karşı çamura yatmazsınız, o sizi çamura yatırır. Nedeni ise yapımcı firmadır. Adamlara ne güveniniz vardır ne de güvensizlik, ikisinin ortasında birşey. Kuju Entertainment da işte böyle bir yapımcı, Fire Warrior ile beni şaşırtan, aşmış bir firmadır. Genel olarak elini attığı pek çok proje başarısız oldu, ama olsun severiz kendilerini, uzun zamandır aramızdalar nazar değmesin.

Takke Düştü Kel Gözüktü

Yapımda S.A.S.(British Special Air Service) adındaki bir anti – terrör timini canlandırıyoruz. Böyle bir timin yapması gereken gibi rehine kurtar, düşmanı etkisiz hale getir, şurayı patlat vb... görevleri yapmaya çalışıyoruz. Çalışıyoruz dedim çünkü oyun genel olarak buna izin vermiyor. Aslında iyi bir açılış yapan The Regiment sade ve temiz menüsü ile dikkat çekiyor. Hemen menüdeki ekstralara bakıyoruz. S.A.S ekibinde kıdemli bir yetkili olan John McAleese güzel bir videosu ve açıklaması var. Bu dikkat çekici, çünkü videoyu izlediğim zaman içimden “Helal olsun yapımcılara gerçek S.A.S timinden yetkililer ile çalışmışlar” diye aklımdan geçirmiştim. Görevlerden önce McAleese, oyuna aktarılan görev yerlerinin gerçek mekanından bizlere ne yapmamız gerektiği hakkında bilgi veriyor. Oyuncuyu atmosfer içine sokmak için iyi ve sağlam bir giriş, işte bu noktadan sonra bağlantı kopuyor.

Girer girmez ilk bomba, ekip arkadaşlarımızı kontrol edemiyoruz, genel olarak bizi takip etmeye çalışıyorlar veya kendi kafalarına göre öylece takılıyorlar. Ben bu adamları anlamış değilim. Şöyle ki 40 M uzaktaki düşmanı tek atışta öldürüyorlar, ama gel gelelim burunlarının dibindeki adamı tuturamıyorlar, bu da ayrı bir olay. Diğer enteresanlık ise siz düşmanlara ateş etmeye başladıktan sonra ekip arkadaşlarınız da size katılıyor. Kısaca fitili genelde siz ateşliyorsunuz, gerisini onlar yakıyor. İllaki takım arkadaşlarınıza hedef göstertmeniz lazım, çünkü onlar bunu düşünüp de hareket etmiyorlar.

Takım arkadaşlarınızdan daha geri zekalı olan yapay zeka ise ayrı bir olay. Yaptığı tek şey saklandığı yerden keklik gibi vücudunun yarısını dışarı çıkarmak veya etrafta çöpleyen tavuklar gibi dolaşmak. Bunların dışında arada sırada size ateş etmek gibi eylemde bulunabiliyorlar. Odaya girdiğim zaman adamlar üç kişiydi, ellerinde de iki rehine vardı. Birde ekip arkadaşlarım, ben girmeden aksiyona giremiyor ya, tek başımayım. Teröristler ise sanki kapıya komşularının kahve isteyen çocuğu gelmiş gibi bana bakıyorlar. Kapıyı kırmışım içeri girmişim, elimde silah, sizleri harcayacağım ama düşmanda yapay zeka kodu unutulduğundan bana ateş etmiyor.

Unreal Nasıl Katledilir?

Unreal grafik motorunun gücünü hepimiz iyi biliriz, versiyon 3.0 ile iyice çoştu. The Regiment son versiyonu kullanmasada Unreal teknolojisi kullanıyor. The Regiment’den önce çıkan Thief 3’ü hatırlıyorumda, o gölgelendirme efektleri nasıl kotarılmıştı oyuna. Efektler ve modellemeler olsun daha önce çıkmasına karşın oldukça iyiydi. Oldukça modifikasyon yapılmış bir Unreal grafik motoru tarafından o grafikler çiziliyordu. Onu geçtim, Tribes Vengeance aklımda, onda da Unreal Engine vardı, grafikleri iyiydide. Gel gör ki bu iki oyun The Regiment’den daha önce çıkmasına karşın, ondan çok daha iyi grafiklere sahipti. Bu yapımda güzelim grafik motorunun ne kadar kötü kullanıldığına şahit olabilirsiniz.

Oyun teknik olarak Unreal teknolojisi kullansa da bu teoride kalıyor. İş uygulamaya gelince ne yazık ki sular yerinde durmuyor. İşin çılgı çıkan kısmı ise hep aynı modellemelerin karşınıza çıkması. Görev başında öldürdüğünüz düşmanınız uzaylı olmasının verdiği özellikle kendini kopyalayıp, başka bir bölümde sizden öç almak için geri dönebiliyor. Peki grafikler hiç mi iyi değil? Potansiyel olabilirmiş, ama bu hallerinle sadece sırıtıyorlar.