The Lost Crown: A Ghosthunting Adventure
Erdem Maşlak
3.06.2010 - 12:31
Toplaşın! Hayalet avlıyoruz!
2005’in sonlarına yaklaştıkça önümüzdeki yıl, şu zaman, bu vakitte piyasaya
çıkacak oyunlarla daha sık karşılaşır oluyoruz. The Lost Crown: A Ghosthunting
Adventure de onlardan biri. Oyunumuz, Dark Fall oyunlarının da yapımcısı olan ve
şimdilerde aynı zamanda Destinies’in de yapımıyla uğraşan Darkling Room’dan
geliyor ve sağlam altyapısıyla hayli ilgi çekeceğe benziyor.
Ey ruuuh, geldiysen perdeyi kıpırdat (kıpırdadı lan!)
Son zamanlarda artış gösteren korku adventure türündeki son örneklerden biri
olmaya hazırlanan Lost Crown’un en büyük artılarından birisi hikâyesinde
herhangi bir monotonluğun bulunmayışında gizli. Bunun öncesinde son zamanlarda
Delaware St. John ile görücüye çıkan hayaletler ve ruhlarla karşılaşıp onların
üstesinden gelmek ya da onlara yardımcı olmak fikri yerini Lost Crown’da onları
yakalayıp ele geçirmekle tekrar ortaya çıkıyor ve John’un aksine Lost Crown
yalnızca bu konuya odaklanıyor. Yapımcıları ise onu klasik hayalet hikâyeleri
ile modern hayalet avlama tekniklerinin(?) bir kombinasyonu olarak
tanımlıyorlar. Buna göre kahramanımız Nigel Danvers ile birlikte İngiltere’nin
İskandinavya’ya bakan doğu yakasına korku dolu bir yolculuğa çıkıyor, paranormal
vakaları onun yardımıyla çözüme ulaştırıyor, sahip olduğumuz teknolojik
gereçleri kadim bir sırrı çözmek için kullanıyor ve gizemli bir hazineye giden
yola şahitlik ediyoruz. Bu arada belirteyim; tüm hikâyemiz Dark Fall’un
senaryosunu da yazan Jonathan Boakes tarafından yaratılıyor.
Lost Crown’un en önemli özellikleri arasında oldukça etkileşimli oyun dünyasına
sahip olmasından bahsedilebilir. Oyunun ana teması hayalet avcılığı üzerine
kurulu ve bu gerçekten de oyunun korku dolu atmosferine başarıyla aktarılacak
gibi görünüyor. Çeşitli bölümlerde kullanılacak olan birinci ve üçüncü kişi
perspektifleri ise oyunun farklı bölümlerinde karşılaşacağımız mekânları
oluşturmada kullanılacak, oyunun asıl ürkütücü yönleri de bu geçişler ve
grafikler sayesinde tasarlanacak. Üstelik grafiklerden anlaşıldığı kadarıyla
içerikte yer alan FMV unsurlarının bunu destekleyeceğinden de hiç şüphem yok.