1/3

The Lord of the Rings Online

Başar Özcan 3.06.2010 - 12:31
Defenders of Eriador'un değiştirdikleri
Book 11

Defenders of Eriador

LOTRO’nun sıklıkla güncellendiğini ve oyuna devamlı yeni öğeler eklenerek hikaye akışının sağlandığını artık öğrenmeyenimiz kalmamıştır herhalde. Bu ay Book 11: Defenders of Eriador’un oyuna eklediği “Rift Instance Zindanı”, “Ev sistemi” ve bazı ufak yenilikler hakkındaki ilk bilgileri Turbine çalışanları ile birlikte oyunu oynayarak denedik.

Derin mevzular

Yapımcılardan Cardell Kerr, yönetimdeki Jeffrey Steefel ve Turbine çalışanları ile son birkaç saatimizi, yenilikleri öğrenmek ve yeni raid’leri keşfetmek için LOTRO’nun üçüncü ek paketi olan Defenders of Eriador’la geçirdik. Evet, onlar admin modunda oyunu oynuyorlar ama hiçbir raid’i bırakmıyorlar ve düşen değerli eşyaları da sırt çantalarına atıyorlar.

İlk göze batan yenilik, 12 kişilik bir raid olan Rift. O, LOTRO’nun ikinci instance zindanı. İlki 9’uncu kitapla yayınlanan 24 kişilik Helegrod zindanıydı. Yapımcı takımdaki Jablonn, Helegrod açılınca birçok oyuncunun burayı ziyaret ettiğini ve onu başlangıç seviyesindeki bir zindan olarak gördüklerini söyledi. O zamandan beri instance’lar üzerinde kafa yoran takım, nihayetinde oyuncuların daha fazla zaman geçirebileceği ve eğlenebileceği Rift’i tasarladı. İç mekan tasarımlarının mükemmele yakın olduğunu anlatan Jablonn, Instance Dungeon zevkinin LOTRO’da da olabilmesi için bu güncellemeye çok önem verdiklerini belirtti.

“Daha çok dinamik eklemeye çalıştık” diyen Jablonn, Rift’i Helegrod’un 3 katı büyüklükte tasarladıklarını söyledi. İlk gelenin giriş önceliğini aldığı instance’ın sadece yarısı kadarında raid yapabiliyoruz. Alan geniş olmasına rağmen genel olarak yaratıklar birbirine çok yakın çıkıyor ve bu yüzden de ortalığa pek fazla saçılma şansımız olmuyor. Diğer oyunlarla bu özelliği karşılaştırdığımızda güzel görünse de bu mükemmel tasarımlı zindanın tümünde oynayabilmek isterdik. Fakat raid’de ilerleyince etrafın güzelliğini bir yana bırakıp, göreve yönleniyoruz ve şunu fark ediyoruz ki miniboss’lar ve bazı diğer summon olan yaratıklar her seferinde yeteneklerini değiştiriyorlar. Bu yüzden zindanın hiçbir zaman kesin bir taktiği olamayacak. Her seferinde yeni taktikler yaparak zindanı başarıyla geçmeye çalışacağız.

Rift’in içindeyken artık yeryüzünde olmadığınız duygusu sizi sararken, çevrenin de ne kadar güzel tasarlanmış olduğunu fark ediyoruz. Yeryüzü ile yeraltındaki mekanlar arasındaki renk uyumunun ve atmosfer farkının mükemmel olabilmesi için yapımcılar çok uzun bir süre çalışmışlar. Bu yüzden yeraltında gezinirken karşılaşacağınız neredeyse gerçek ortamlar sizi şaşırtacak. “Bu tarz yerlere girdiğinizde, her şeyi boş veriyorsunuz ve derinlerin keyfine bakmaya başlıyorsunuz” diyor Steefel. “Bu, oyunu güzel yapan en önemli özellik bence.”