ArtılarOyunun kendine özgü mimarisi ve tasarımı, gittikçe derinleşen hikaye
EksilerElden geçirilmesine rağmen halen bazı teknik sorunlar var
J-RPG oyunlarının benim için yeri farklı diyerek, klasik bir başlangıç
yapmıyorum. Eğer güzel bir oyunsa ilgimi çeker. Mesela Final Fantasy serisi
benim için kaliteli oyunların başında geliyor. Neyse sonuçta her şeyin bir iyisi
bir kötüsü var. Bir de temeli sağlam olup, geri kalanı çürük olanlar var.
Hayatımızın birçok safhasında bu tür olanlarla karşılaşabiliyoruz. Geçtiğimiz
Kasım ayında Square Enix, X360 cephesinde temeli iyi, ama bazı noksanları olan
The Last Remnant’ı çıkarmıştı. Burada hemen belirteyim; Last Remnant, savaş
sistemi, kendi özgü tasarımıyla güzel bir yapımdı. Kötü olan ve işleyişi bozan
kısmı, genel olarak teknik sorunlardı. Bu yüzden The Last Remnant potansiyelini
tam olarak gösteremedi. X360 macerasından sonra, multiplatform olarak duyuruldu.
PC ve PS3 için yolda olduğu söylendi. PS3 için şimdilik beklemede, ancak PC
cephesinde raflardaki yerini aldı. Bakalım PC versiyonu oyunun kendini tam
göstermesi için ikinci bir şans mı?
Çözüm yolu
İlk olarak konuya değinelim. Hikâyeye göre yapıma ismini de veren Remnant adında
tılsımlar var. Bu tılsımlar insanlığın kaderini değiştirecek bir güce sahip. Her
şey tılsımlar üstünde dönüp duruyor. Hikaye ne kadar klişe veya basit
diyebilirsiniz, fakat kazın ayağı öyle değil! Last Remnant’ın ilk başlarında
konu cidden basit geliyor, ancak olaylar geliştikçe ve oyunda ilerledikçe,
senaryonun ne kadar derin olduğunu anlıyorsunuz. Square Enix’in hakkını
yemeyelim, sağlam bir senaryoyu oyuna yedirmişler.
Unreal 3 Engine ile geliştirilen Last Remnant X360’ta bolca teknik sorunlara
sahipti. Kaplamaların geç işlenmesi yüzüne karakter ve çevrenin biraz rötarlı
olarak ekrana gelmesi, savaşlarda düşen FPS ve uzun yükleme sorunları vardı.
PC’de bu sorunlar daha düzeltilmiş. Uzun yüklemeler olmuyor. Ancak bazı
kaplamalar geç işlenebiliyor. FPS düşmesi için de bir şeyler yapılmış, fakat
kalabalık savaşlarda bazen ekran yırtılır gibi oluyor. Sorunlar X360’a göre daha
elden geçirilmiş olsa da, halen bazı problemler devam ediyor. Tasarım ve dizayn
bakımından Last Remnant başarılı. Oyunun kendine has etkileyici bir mimarisi
var. Silah ve zırhların dizaynı güzel. Bolca da efekte sahip yapımda, özellikle
savaşlarda renk cümbüşü yaşanıyor, tabii ki görsel olarak bunlar hoş kısımlar.
"Unreal 3 grafik motoruyla geliştirilen The Last Remnant'in mimari ve tasarımları göz dolduruyor ve öne çıkıyor."
Savaş diye bahsetmişken, Last Remnant’ın savaş sistemi üstünde yapılan bazı
değişiklikler de var. Bilmeyenler için sistemden kısaca bahsedelim. Sistem takım
üstüne kurulu. Takımda çeşitli parametrelere ve yeteneklere sahip karakterler
var. Bunlar üstünden savaşları gerçekleştiriyoruz. X360’a göre PC’de turbo modu
var, böylece savaşlar daha hızlandırılmış ve akıcı hale getirilmiş. Ayrıca
konsol versiyonunda takımlar için bir sınırlama vardı, PC’de bu sınırlama
kalkmış. Last Remnant’ta savaşlarda moral yer alıyor ki, moral kazanmamızı veya
kaybetmemize neden olabiliyor. Moral ne kadar yüksekse savaş lehimize dönüyor.
Ayrıca belirlediğimiz taktik de önemli. Yanlış taktik bizim için kötü sonuçlar
doğruyor. Son dönem oyunlarında ekranda gösterilen tuşa doğru zamanda basma
kombinasyonu yer alıyor. Bu özellik Last Remnant’in savaş sisteminde
kullanılıyor. Doğru tuşa doğru zamanında basarsak, karakter kritik vuruş
yapabiliyor. Şöyle bir durum var, normalde varsayılan tuşlar ekranda (Default
olarak) X360 gamepad’nin tuşları olarak gösteriliyor. Ayarlardan bunu klavye
tuşları olarak ayarlayabiliyorsunuz. Bunu yapın, yoksa savaşlarda X veya Y hangi
tuştu diye klavyede keşif yapmanız gerekiyor.
Sona doğru...
Oyunun başarılı olduğu kısımlardan biri müzikleri. Ortamdan ortama değişen ve
atmosfere harika giden müzikler var. Seslendirmeler için Japonca veya İngilizce
olarak seçenek bulunuyor. İkisinden birisi arasında seçim yapabilirsiniz, ancak
seslendirmeler kötü, pek iyi sayılmaz, bunun yanında genel olarak ses efektleri
ise daha iyi.
Artık yavaş yavaş toparlamaya başlayalım. Last Remnant’ın PC sürümü X360’a göre
daha ele avuca gelir olmuş, ama halen bazı hatalar sürüyor ve biraz daha
performansın elden geçmesi lazımmış. Bunların yanında ise oyun, sağlam bir
hikayeye, kendine has mimarisi ve dizaynıyla harika bir dünyaya sahip. Ayrıca
ekipmanlar için yeni ön izleme özelliği de var. Last Remnant PC için uzun uzun
zaman sonra çıkan Square Enix imzalı bir J-RPG. Eğer J-RPG türünden
hoşlanıyorsanız, genel olarak isteklerinize ve özleminize son verecek bir yapım.