Yoğunluğun görselliğe verildiği ve hayranlar arasında "Bu remake değil, remastered" tartışmalarına sebep olan The Last of Us Part I, aslında bu tartışmalardan da oldukça uzakta geliştirilen bir oyun. Naughty Dog ve Sony, bu yeniden yapımı piyasaya sürerek ne olduğu tartışılan bir yapımı konsol oyuncularına üçüncü kez satmayı ana odağı olarak düşünmüyor. İlk kez Sony'nin birinci parti stüdyolarından biri tarafından geliştirilen bir oyun, "Özel oyun" olarak vurgulanmıyor, farkında mısınız? Bu da şirketin yine son dönemdeki stratejisini destekleyen ve TLOU Part I'in remake sürümünün de hedef kitlesindeki ağırlığı PC oyuncularına verdiğini gözler önüne seriyor.
Bildiğiniz gibi son yıllarda Days Gone, Horizon Zero Dawn, God of War gibi oyunlarını PC platformuna getiren Sony bunun ödülünü güzel aldı. Sony'nin hedefleri arasında 2025 yılına kadar PlayStation oyunlarının üçte birini PC'de kullanıma sunmak da bulunuyor. Böyle olduğunu düşünerek varsayımda bulunacak olursak -eski PlayStation oyunlarının yeniden yapımları da çıktıkça- hedef kitlesinin açık şekilde konsol oyuncuları olmadığını söyleyebiliriz.
Oyunun tam fiyatıyla satılması konsol tarafında tepkilerle karşılanırken, PC oyuncuları paçaları sıvamış ve ilk kez PC'de The Last of Us oynamaya hazırlanıyor. Durumu böyle ele aldığımızda aslında konsol tarafındaki tepkileri bir kenara bırakarak, oyunun hedefini açık bir şekilde ortaya koyduğunu görebiliyoruz.
Önümüzdeki dönemde de yine Sony tarafından PC kitlesine daha fazla ulaşmak için yeni adımlar göreceğiz. Çünkü konsol üreticileri, PC platformunun değerini nihayet anladılar. Özel oyun devri kapandı kapanacak diyebiliriz, tabi konsol üreticilerinin konsollarını satmak için onları özel kılacak oyunlara ihtiyaçları olacak. Bu nedenle önümüzdeki dönemlerde göreceğimiz özel oyunlar, muhtemelen birkaç yıllığına öyle kalacak, ardından ise PC platformuna er ya da geç gelecek. Çünkü artan oyun geliştirme maliyetleri, şirketleri bunu yapmaya zorladı.