Ücretsiz oynanabilir bir looter-shooter olan The First Descendant, 2024 Temmuz ayında piyasaya sürüldüğünde dikkat çekici bir başlangıç yapmıştı. Ancak Nexon, oyunun zamanla oyuncu tabanını kaybettiğini ve performansının şirketin beklentilerinin altında kaldığını duyurdu. Oyuncu kaybının en büyük nedenlerinden biri olarak, oyuna yeterli yeni içerik eklenmemesi gösterildi.
The First Descendant, başlangıçta güçlü bir oyuncu kitlesi yakalasa da, zamanla bu kitleyi korumakta zorlandı. Nexon’un mali raporlarına göre, oyunun ikinci sezonu 2024 Aralık ayında yayınlandığında oyuncu bağlılığı bir miktar artmış olsa da, bu artış yeterli düzeyde olmadı. Nexon, oyunun performans düşüşünü “yeni içerik eksikliği” ve “trafikteki azalma” ile açıkladı.
Buna rağmen Nexon, 2024 yılını rekor gelirlerle kapattı. Şirketin toplam geliri bir önceki yıla göre %5 artarak 446,2 milyar yen (yaklaşık 2,94 milyar dolar) seviyesine ulaştı. Net gelir ise %84’lük bir artış gösterdi. Nexon’un bu başarısının büyük bir kısmı diğer projelerden ve Çin pazarı için Tencent ile yaptığı iş birliğinden kaynaklandı.
The First Descendant, canlı hizmet modeliyle yoluna devam ediyor. Nexon, oyun için düzenli güncellemeler ve sezonluk içerikler sağlamaya devam edeceğini açıkladı. Ancak, aylık aktif oyuncu sayısı gibi veriler paylaşılmadı. Şirket, oyuncu ilgisini yeniden kazanmayı hedefliyor.
Nexon’un diğer projeleri arasında Dungeon & Fighter serisinin Çin pazarı için özel içeriklerle genişletilmesi yer alıyor. Tencent ile yapılan bu iş birliği, “hiper yerelleştirme” stratejileriyle geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmayı hedefliyor. Şirket, 2025’in ilk çeyreğinde gelirlerini %1 ila %13 oranında artırmayı bekliyor. The First Descendant’ın geleceği belirsizliğini korurken, Nexon’un bu deneyimden edindiği dersleri yeni projelerine yansıtması bekleniyor. Oyunun ikinci sezonundan sonraki performansı, uzun vadeli başarısı için belirleyici olacak.