1/3

The Evil Within

Ceyda Doğan 22.07.2014 - 12:27
Korkuyu iliklerinize kadar hissedeceksiniz
Korku türünü sevenler ve takip edenler bilirler, karanlık en büyük kabustur. Hele ki karanlığın içerisinden fırlayan birbirinden tuhaf yaratıkların, yüzümüzü parçalama isteği ise ayrı psikoloji. Doğal olarak bilinmezlik, birçoğumuzu etkileyen en önemli korku öğesi olmuştur. Bu hissi en iyi yansıtan isimlerden biri de hiç kuşkusuz Shinji Mikami olsa gerek. Resident Evil, Dino Crisis ve Devil May Cry gibi yapımlarda yer alan ünlü yönetmen, bu sefer The Evil Within ismiyle karşımıza çıkıyor.

The Evil Within
Tango Gameworks ve Bethesda Softworks'ün beklenen oyunu The Evil Within'deki baş karakterimiz, dedektif Sebastian Castellanos. Cesur dedektifimiz, bir olayın ardındaki gizemi çözmek isterken, saldırıya uğruyor ve gizemli bir gücün esiri oluyor. Hani genel olarak hayalettir, kötü ruhtur bu tarz içeriklerle ön plana çıkmasını beklerken, muhtemelen The Evil Within, hiç beklemediğimiz bir konseptle ön plana çıkacak. Neden mi? Birincisi Shinji Mikami'den bahsediyoruz. Bugüne kadar başarısız olduğu herhangi bir iş yok ve akılda kalıcı senaryolarıyla, oyun dünyasına önemli içerikler kattığını biliyoruz.

Hikayeye geri dönecek olursak; sevgili dedektifimiz kendisini küçük bir köydeyken, korkunç bir ortamda bulunca, doğal olarak ortalık karışıyor ve hatta tam olarak bir köyde olduğu bile söylenemez. Karanlık koridorlarda araştırdığı cinayetin, kurbanı olmamak için yapmamız gereken şey: bilinmezlikten kaçmak. Oyun boyunca kendimizi kimi zaman lanetli bir ormanın ortasında buluyoruz veya duvarları kana bulanmış ameliyathanedeki yerimizi alıyoruz.

The Evil Within
Sebastian Castellanos karakterinin, Bioshock'un karizmatik adamı Booker DeWitt'e benzediğini söylemeden edemeyeceğim. Birebir olmasa bile, tasarım olarak benzerliklerin olduğunu itiraf etmek gerek.
Önce grafikler
The Evil Within'in yakın zamana kadar yayımlanan her videosunda veya görseline yakından baktığımızda, detayların ne kadar karanlık olduğunu fark etmişsinizdir. Korkuyu iliklerimize kadar hissetmemizi isteyen The Evil Within, mekan olarak özel detaylara bir hayli önem vermiş.

The Evil Within
Hatırlarsınız Mikami, sadece oyunun hatalarını ve oluşan birçok sorunların temizlenmesi gerektiğini belirtmişti ve DLC konusunda ise, ilk önce oyunun ana senaryosuna odaklandıklarını, ilerleyen zamanlarda neler olacağını bilmediğini eklemişti. Ayrıca, The Evil Within'in silah geliştirme özelliklerine de değinen Mikami, açıklamasında tıpkı Resident Evil 4'te olduğu gibi silahlarımızın birçok kısmını geliştirebileceğimizden de bahsetmişti. Elimizde detay olarak çeşitlilik fazla olsa bile, grafik anlamındaki detayların netliğe kavuşması zaman alacak. Zira oyunun çıkışının ertelenmesi ve çıkışına kadar grafik anlamında çalışmaların devam edeceğinin de belirtilmesi, oyun dünyasını arada bırakan nokta. Tabii ki kullanılan geliştirilmiş id Tech 5 teknolojisi insanı az da olsa şüpheye düşürüyor. 2011 yılının Rage'i ve bu yılın Wolfenstein'ı, kaplama konusunda canımızı bir hayli sıkmıştı ancak "modifiye edilmiş" gibi sihirli bir kelime ortada olunca, belki id Tech 5 teknolojisi istediğimizi verir.

DEVAMI DİĞER SAYFADA
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>