Tamriel'in kuzeyini piknik alanı mı sandınız?
Yazımızın ikinci bölümüne hoş geldiniz.
İlk bölümde Skyrim’in kısa tarihçesini yazmış, şehrileri ve zindanları hakkında bilgiler vermiş, ekonomisine hafiften değinmiştik. Şimdi sizlere yeni oyunda zırhlardaki değişikliklerden, crafting ile ilgili birkaç bilgiden, yaratıklardan ve özellikle de NPC'ler ile etkileşimden bahsedeceğiz.
Gezginin notlarından (Zırhlar, görevler, sosyallik)Skyrim’de biliğiniz gibi zırh konusuna bir yenilik getirildi. Oblivion’da üst kısım ve alt kısım ayrı ayrı takılırken yeni oyunda artık bunlar bir bütün olarak bulunacak. Bu şekilde ekranda daha fazla karakter gözükebilecek, daha fazla zırh çeşidi olacak ve görsellik daha da artacak.
Hızlı koşmanın sonuçları giydiğiniz zırha göre değişecek. Heavy Armor giyenler, koşarken Light Armor giyendelerden daha çok Stamina tüketecekler. Bu da oyun stilinizi ona göre belirlemenize sebep olacak.
Irksal hareket hızı aralarında bir fark olmayacak çünkü bu hız oranı, sahip olduğunuz eşyalar ve stamina özelliğiniz tarafından belirlenecek. Ağır yükten dolayı hareket edememe sorunu da (encumbrance) Stamina özelliğinize göre belirlenecek. Kısacası bir Khajit ve Orc’un hızları aynı olacak.
Deri veya çelik gibi genele yayılmış olan zırhlar bölge itibari ile daha Nordic bir havada karşınıza çıkacak. Büyük olasılıkla biraz daha kabarık ve hatta kürklerin üzerinde bulunduğu zırhlarla karşılaşabiliriz. Öte yandan oyunda ejderhaların belli bölgelerinden yapılan bir zırh seti de olacak. Bu set hafif veya ağır zırh seçenekleri ile karşımıza çıkacak.
Skyrim’in görevleri yine Oblivion tadında olacak. Oyunda pek çok görev bulunacak ancak bunların çoğu kısa kısa görevler olacak.