The Callisto Protocol tasarım direktörü Ben Walker, Game Informer tarafından yayınlanan bir videoda oyundaki bir düşman olan squishy ile nasıl başa çıkılacağını gösterdi. Bu sayede bizler de oyunun dövüş sistemine daha yakından bakma şansına sahip olduk. Öyle görünüyor ki The Callisto Protocol savaş mekaniklerinde yakın dövüşe daha fazla ağırlık verecek. Bunun da yine oyun içine yedirilmiş mantıklı sebepleri var.
Oyuncular The Callisto Protocol oynarken hem yakın dövüş hem de menzilli silahlarla savaşabilecekler. Nispeten geleneksel silahlar kullanılacak olsa da bunlar yetenek ağaçları vasıtasıyla geliştirilebilecek. Ancak silah bulmak her ne kadar kolay olsa da mühimmat bulma konusunda oyuncular zorlanacak. Bu durum da oyuncuları yakın dövüşe daha taktiksel bir yaklaşım sağlayacak kombo sisteminin olduğu bir "göğüs göğüse mücadeleye" teşvik edecek.
Ben Walker "Kesinlikle olayların hayatta kalma tarafına eğiliyoruz" dedi. Kendi ifadeleriyle belirtiyor ki "Savaşımızın olayı bir tür mücadele, değil mi? Bir şekilde geçmek ve üstesinden gelmek için elinizden geleni yapıyorsunuz. Yaptığımız kadarıyla savaş sistemimizin neredeyse yarısı yakın dövüş, bu da mermilerinizi nasıl kullanacağınız konusunda akıllı olmanız gerektiğini gösteriyor."
Aynı zamanda görselliğindeki şiddet de The Callisto Protocol'ün öne çıkan özellikleri arasında. Adeta bir görsel şölen gibi kemiklerin kırıldığı, uzuvların koptuğu, bağırsakların havada uçuştuğu bir ortama sahip olacak. Dileyen oyuncular bu ayarları menüden kapatabilecekler. Walker bu konuyla ilgili heyecanlı bir şekilde "Hadi savaşımızı biraz daha zorlaştıralım ve gerçekten sunduğu şeyin tadını çıkaralım" diyor.