Tarih boyunca kendisini gelişime odaklayan insanoğlu, önce işlerini
kolaylaştıran aletleri, ardından işlerine yardımcı unsur olacak ve sonra da
insanların yerini alacak makineleri üretti. Fakat gelinen nokta yeterli değildi.
Neden bir yapay zeka olmasın? Daha da gelişmişi, neden bu yapay zeka, insansı
bir makine icat edilerek ona entegre edilmesin ve bir insan gibi düşünmesi,
hareket etmesi sağlanmasın? Cyberdyne bilgisayar şirketi, bunu başarmış, ancak
kontrolün makinelere geçmesiyle birlikte insanlık ırkı için sonun başlangıcı da
yaklaşmıştı.
James Cameron, yatağında ateşler içinde hasta olarak yatarken, bu fikir aklına
geldiğinde, çevresindekiler hastalık durumunun iyice kötüye gittiğini
düşünmüştü. Ama onun aklına gelen fikir, sonraki yıllarda bilim-kurgu tarihinin
kült isimlerinden bir tanesi olacaktı. Terminator'un babası olarak bilinen James
Cameron, ortaya öyle bir yapım çıkardı ki, tarihteki ilk makine-insan savaşına
tanıklık ettiğimiz filmle karşılaştık. Bir çok ödül alan ve yüksek hasılatlar
elde eden Terminator serisinin yenisi, Mayıs ayında geliyor. Şu ana kadar
yapılmış bir kaç oyun uyarlaması da mevcut, ama kimisinin zorluk derecesi
ayarlanamamış, kimisinin grafikleri çok kötü, kimileri ise sunduğu atmosferle
Terminator ile alakası olmayan yapımlardı. Oyun yönünden bu serinin hakkının
verildiğini söyleyemeyiz. Terminator: Salvation için de bu şüphelerim var, ama
bu kez en iyi Terminator oyunuyla karşı karşıya gelebiliriz.
"Gears of War'daki gibi siper alıp, sıkı çatışmalara gireceğiz."
İyi bir asker
Makineler, giderek gelişerek yeni tesisler kurmaya başlar ve büyümeye devam
eder. İnsanlık ise kendi yaşam alanlarını inşa ederek gizlilik üzerine bir hayat
sürmektedir. Ayrıca John Connor, henüz bir lider de değildir. Salvation, filmin
geçtiği 2018’den iki sene öncesini, Los Angeles şehrindeki mücadeleyi konu
alıyor. Skynet komuta merkezine düzenlenen, ama başarısız olan bir saldırıyla
başlayan yapımda, iyi bir asker olan ve liderlik yolunda ilerleyen Connor'ı
kontrol ediyoruz. TPS bakış açısına sahip oyunda Connor, bir askerden daha çok
bir stratejist olarak bilinmekte ve fikirlerine saygı duyulmaktadır.
Projede işlenecek senaryo sayesinde, aynı isimli filmin başlangıcına da zemin
hazırlanmış olacak. Tek temennimiz, hikayenin iyi bir şekilde yedirilebilmesi.
Terminator: Salvation, Ghost Recon Advanced Warfighter 2 gibi başarılı bir
oyunun arkasında yer alan GRIN tarafından geliştiriliyor.
Yapımcıların bildirdiğine göre oyunun ana taktiği, saklanarak ilerlemek olacak.
Makineler, haliyle insanlara oranla çok güçlü olduklarından göğüs göğüse
çarpışmamız neredeyse imkansız. Bu esnada, oynanışa dahil edilen siper sistemi
sayesinde, barikatlar, yıkıntılar gibi unsurların arkasına gizlenebilecek, çok
zor durumda kaldığımızda kafamızı çıkarmadan da saldırı ateşi açabileceğiz.
Gears of War'dan aşina olduğumuz siper alma sistemi, diğer birçok oyunda olduğu
gibi Terminator'de de mevcut.
Pompalı tüfek, tam otomatik tüfek ve RPG gibi güçlü silahların dışında,
Skynet'in özel üretimi olan Plazma silahlarını da kullanabileceğiz. Gerektiği
zaman düşmanın üzerine yürüyecek, gerektiğinde de kaçmak zorunda kalacağız. İlk
iki Terminator filminden hatırlayacağımız inanılmaz, "Hunter Killer tarafından
kovalanan cip" sahneleriyle yeni oyunda da karşılaşacağız.