Şu yorumlara bakınca o kadar paradoks görüyorum ki,çok iyi bilsayarı olmayan adam Pc fanboyluğu,konsolu olup 2 oyunla hava atan Ps fanboyu sürüsüne,cok şükür 2 alet de mevcut ex oyunu için konsol diğer herşey için Pc al bak keyfine neyin derdindesiniz?
Ne yazık ki ergen zekada olan insanların atışması dışında, haberle ilgili yorum yok. Bir arkadaş bahsetmiş. Ben de alıntı yapayım. Kendisi günümüz oyun politikaları nedeni ile sadece PC'ye çıkacak demiş. Doğru söylemiş. İlk oyun çıkmadan bu kadar bilinmiyor, hatta bu kadar beklenmiyordu. İkinci oyun çok fazla bekleniyor. Ayrıca ilk oyun hem xbox hem de ps'ye çıktı. Yani sadece tek markaya özel çıkmadığı(GOW gibi) için pc'ye gelebilir.
11:38 emekcinin emegine saygi duyan ve bu konuda hassas insanlari gormek senin gibi hirsizlari sasirtiyor tabii haklisin,sen hirsizligini yapmaya devam et evlat.
Masters10.08.2017 12:10
@Sandora
Tamamen yanlış.
Rockstar 3 ay önce Gta V'in 83 milyon sattığını açıkladı. Bu sitede veya başka sitelerde defalarca haberleri yapıldı.
Xbox One ve Ps4'e toplamda 18 milyon sattı öyle mi? Bu kadar yanlış ve komik bilgi. Pes doğrusu.
Sadece Ps4'e vgchartz verilerine göre 16 milyon satmış Gta V. Ki senin gibi Gta V'in satışı 60 milyon olarak gözüküyor. 83 milyon olarak güncellenmemiş. 2 yıl öncesinin verileri bunlar.
Yani kaba bir hesapla Gta V sadece Ps4'e 22 23 milyon satmış. Sen gelmiş Xbox+ps satışları toplamda 18 milyon diyorsun
Steamspy'a göre gta V satış rakamı 7.5 milyon. Ki düşündüğün kadar alternatif kullanan yok. Satış rakamlarında steam açık ara lider pc platformund. Diğer satış platformlarıyla birlikte Gta V satsın satsın 10 milyon satsın pc'ye? Arada uçurum var.
Zaten o yüzden Rockstar ve Ps partner. Rdr 2 xboxa gelecek ama Ps4e özel bazı oyun modları ve içerikler olacak.
ozan869.08.2017 11:38
Son yorumu yazan arkadaş,
Onların emekleri de senin çok umurunda. Ne kadar yüksek bir karakterin var.
Sandora8.08.2017 15:30
Şimdi Gta V oyununun kesin satış rakamları yok ancak verdiğin bilgi yanlış.60 milyon civarı kopya satılmış bunun 18 milyonu yeni nesil konsol kullanıcıları tarafından alınmış yani sadece ps 4 değil xbox one da var.Ayrıca steam resmi sayfası üstünde tam satış rakamlarına bir daha bak onu geçtim gta oyuncularının çoğu social clup üzerinden aldılar oyunu.
Arkadaşlar üzerinize alınmayın. Siz bu muhabbeti yapmıyorsanız hassas olmanıza gerek yok :)
ozan867.08.2017 14:56
Oyun konsolda daha çok satıyor ona zaten kimsenin birşey dediği yok.
Fakat PC rakamlarına bakarsan şirketin zarar ettiği yok.
Daha fazla para kazanma hırsını aklı başında her insan eleştirmeli. Sen tüketicisin sanane hangi platformdan kar yapıyor ?
Oyun sadece Steam platformundan satılmıyor. Ben Playstore'dan edindim. Yalnız PS3'de GTA 5 oynayan, ps 4 çıkınca da PS 4 için GTA 5 alıyor.
Artı PC'ye 3 sene sonra geldi. Bu 3 sene zarfında bu oyun konsolda da oynandı. Hatta hem konsola hem pc için satın almış dahi olabilir.
Senin amacın aldığın ürünü övmek, bununla tatmin olmak. Satış rakamlarını kullanarak sevmediğin bir platformu kötülemek.
ozan867.08.2017 14:31
16:35 yanlışınız var. Ben herhangibir platforma laf atmadım. Bu tartışmanın saçmalığına isyan ettim.
MK Okuru6.08.2017 13:27
dedi sitenin baş ergeni
Masters5.08.2017 20:54
@Ozan86
Red Dead Redemption satış rakamı: 16 milyon.
Yorum: Red Dead Redemption fazla bilinmiyordu.
Duyuru: Ps4 ve Xbox One. PC'ye Red Dead Redemption 2 için bir planımız yok.
Yorum: Bu oyun " sadece " pc'ye çıkacak. Günümüzün oyun politikaları nedeniyle.
Call of Duty: Infinite Warfare
Steam satış rakamı: 550 bin
Ps4 satış rakamı 3.7 milyon
Gta V: Steam satış rakamı: 7.5 milyon
Ps3 ve Ps4 satış rakamı: 45 milyon.
Daha sayarım. Ama gerek yok. Pc'den o kadar çok kar ediyorlarmış ki parayı koyacak yer bulamıyormuş şirketler.
10 sene öncesine göre pc satışları çok iyi durumda bu bir gerçek. Ancak konsolla kıyasladjğında devede kulak.
Mevzu burda fanboyluk değil. Biri gelip pc'ye kontrolcü bağlayamıyorsun dese pc'yi savunurum. Aynı şey. Konsol kullanmadan konsol eleştirmek böyle talihsiz yorumlara sebebiyet veriyor.
MK Okuru5.08.2017 19:45
he he aynen canim bekle gelir :))
MK Okuru5.08.2017 16:35
kardes assagida ergenler kapisiyor demissin de o ergen kapismalarinin icinde boyuna senin yorumlarin var,o ne is peki?
torrentci,hirsiz tayfa oldugu muddetce asla gelmeyecektir,bu oyunlari o torrent siteleribe yukleyenler ve indirenler agir bicimde cezalandirilmadigi surece pc her vakit yapimcilar tarafindan ikinci planda tutulacak.surada rdr pc ye gelsin diye bekleyenler torrentten ceker bu oyunu,cikmasin pc'ye...
Laftan da anlamıyorsunuz. Size korsan oyun oynamanın kanunen suç olmadığını söylüyorum. Okuduğunuzu da mı anlamıyorsunuz ? Girin bakın araştırın diyorum.
Sitenin dörtte biri Game of Thrones veya Netflix dizilerini internetten izliyor. Hırsızlık mı yapıyor ?
Filmlerin bir kısmını internetten izliyorum hırsızlık mı yapıyorum ? Youtube sitesinden bir şarkıcının bütün şarkılarını dinlemek hırsızlık mı ?
15:27 GTA 5'i orjinal aldım. Witcher 3 orjinal aldım. Bu oyunların bir öncekini korsan oynadım. AC 3'e kadar kopyasını oynadım AC 3 orjinal edindim.
Oyun yapımcıları sizin kadar şikayet etmiyor. Çünkü korsan oyun oynayan herkes potansiyel müşteridir.
Oyunun bilinirliği artıyor diyorum, neye göre yaptın bu analizi diyorsun. E ben sana daha ne anlatayım.
Peki bana söyler misiniz ? Neden Game Of Thrones dizisini Digiturk yerine netten izleyenler hırsız değil ? Sizin mantığınıza göre ?
MK Okuru9.08.2017 19:11
adamlar yaptiklari hirsizligi mesru gostermek icin resmen destan yazmislar agagafahahgajaja oglum,yaptiginiz sey suc olsun olmasin farketmez,hirsizmisiniz?hirsizsiniz,insanin ekmegiyle oynuyormusunuz?oynuyorsunuz,istediginiz kadar gariban edebiyati yapin,hirsizlik yaptiginiz gercegi degismeyecek.
MK Okuru9.08.2017 15:27
11:42 bu yaptıgın çıkarımı hangi ekonomik verilere gore yaptın?veya hangi oyun yapımcısı ile tartısarak onların bu işten kar elde ettigi sonucuna ulastın cok merak ediyorum,bak kardesim acık acık de ki ben hırsızlık yapıyorum,milletin emegine goz dikiyorum bundan size ne?boyle de hikaye anlatma bize
ozan869.08.2017 11:42
Ne kadar samimiyetsiz insanlar var.
Onların alın terinden çıkartıyormuşum. Yahu hiç umurunuzda olmayan şeyleri bir de umursuyor gibi davranmanız mide bulandırıcı. Korsan oyunun firmalara az da olsa faydası vardır. Marka ve oyunun bilinirliği artıyor. Oyunun reklamı da bedavaya yapılmış oluyor. Bir önceki oyunu korsan oynayan bir sonraki oyunu orjinal alabiliyor. Bu da şirketlere bir faydadır.
Korsan oyun oynamanın ticari bir amaç olmadıkça suç olmadığını öğrenin, ondan sonra salya sümük hakaret edin.
MK Okuru8.08.2017 00:36
15:09o firmada calisan emekcilerin yasadigi ulkenin gunahlarinin bedelini sen alin teriyle calisan,maasli emekciden cikariyorsun oylemi?samimiyetini seveyim senin az onurlu ol,ahlakli ol,yaptigin yanlisi aklayacagim diye nasil sacmalayacagini sasirmissin sen artik,yazik senin gibi insanlar zarar...
MK Okuru7.08.2017 21:25
pardon ozan86 yazacaktim,gerci muhtemelen ikisi de ayni kisidir,iki ayri hesaba girip kendi yazdigi yorumlari likeliyordur :D
MK Okuru7.08.2017 21:24
ghost86 daha kendi ana dilinde dersini anlatmaktan aciz,ne dedigi hakkinda tek bir bilgi sahibi olmayan,sirf yazilan yoruma muhalefet olsun diye anlamsiz anlamsiz zirvalayan bir ergensin,yaptigin sey hirsizlik,duzen muzen deyip burada gariban edebiyati arkasina siginip hirsizligini mesrulastirma.
ozan867.08.2017 16:46
19:50 oyun şirketindeki yazılımcının emeği, hakkı, hukuku senin umurunda değil. Sen bunları istismar edip hakaret edip rahatlama peşindesin. Türkiye hedefledikleri bir pazar değil. Adamlar doların ülkemizde 3,50 tl olduğunu bilse, bir oyunun 150 tl olduğunu bilse (Yani 150 dolar mesela) zaten sana tepki vermezler. Bugüne kadar bir tane oyun yapımcısı korsan oyun oynayanlara laf etmemiş, sen çıkıp hakaret etmişsen sorun sendedir.
ozan867.08.2017 15:17
Sanarsınız ki PS 3 kırılmamış, konsolcu arkadaşlar içine 50'şer adet oyun yükletmemiş. Ne olacaktı kırılıyor diye ps 3'e oyun çıkartmayacaklar mı ? Saçma sapan argümanlardan biri daha
ozan867.08.2017 15:09
19:50 onun yaşadığı ülkenin devleti seni sömürüyor. Ülkende darbe yapmaya çalışıyor. Başına 2 tane terör örgütünü musallat ediyor. Ben de adaleti bu şekilde sağlıyorum.
Ülkemizi çok düşünüyorlarsa cd project red gibi ücret politikası güdebilir. Ortada yapılabilen bir örnek varken bunu yapmayıp bizi sömürenlere torrent cevaptır.
İkinci olarak benim aldığım ekran kartı o oyuna sponsor oluyor. Üçüncü olarak korsan oyun marka bilinirliğine katkı yapmasa en çok rockstar isyan eder. Oyun şirketleri sizin kadar korsan oyun oynayanlara hakaret etmiyor. Demek ki bir faydası var. Biraz terbiyeli olun. Artı kimsenin malını gasp etmiyorum. Oyun şirketleri çalışanları işsiz de kalmıyor. Maaşsız da kalmıyor. Sanane ?
ozan867.08.2017 15:03
13:26 Bizim ülkemizde hükümetler mi var ?
Senin devletlerin derken oyun çıkaran Rockstar'a diyorum :) Tamam biraz yanlış ifade ettim de insan yargılamadan önce bir sorar :)
MK Okuru7.08.2017 12:20
Adam haklı ve torrentçiler eksilemiş, ama kurunun yanında yaş da yanmasın. Ben, alabildiğimce orijinal oyun almaya çalışıyorum ve alıyorum da. Benim gibi bir sürü insan var. Bizler için çıksın RDR PC'ye.
MK Okuru6.08.2017 17:16
ooo haramiler cildirmis
MK Okuru6.08.2017 13:29
abi neden kudurdunuz anlamadım yani,adam direkt olarak dogruları yazmış,açın sitede ki haberlerin altında yazan yorumlara bakın o bile yeter şu memlekette ne kadar torrentci oldugunu gormeye,ve bu torrentçiler gayette pc platformuna zarar veriyor.burada birbirinizin yorumlarını artılamak bos iş...
MK Okuru5.08.2017 19:50
12:45 hangi sistemden bahsediyorsun birader,isinize gelmedimi yaptiginiz hirsizligi hemen "omo sostooom" diye aglayarak savusturmaya calisiyorsunuz,milletin aylarca,yillarca emek verip yaptigi birseyi calmak mi sizi duzene bas kaldirir yapiyor,solcu ayagi cekip burada hirsizliginizi ortbas etmeyin..
MK Okuru5.08.2017 19:47
19:26 kimse sana,senin sahsina hirsizsin demedi,torrent kullanan pc oyuncularina denildi,hayirdin sen neden ustune alindin da laf yediririm falan diye costun?
MK Okuru5.08.2017 13:26
12:39 anlamadim arkadasim senin hukumetlerin derken?ben Turkiye Cumhuriyeti vatandasiyim,kurdugu teror orgutu derken ne demek istiyorsun?Turkiye Cumhuriyeti Devleti'nin teror orgutu falan mi kurdugunu ima ediyorsun?eger oyleyse ciddi anayasal suc islemektesin agzindan cikana dikkat et.
ozan865.08.2017 12:45
Halen ticari amaç yoksa, oyunun korsan oynanmasının suç olmadığını bilmeyenler var. İkincisi sizce oyun üreticileri kırılmasını istemediği oyun yapamaz mı ? Bir oyunun marka değeri nasıl yükselir ? Sen alın terine bu kadar saygı duyuyorsan (ki kibirinden gözün kör) önce bu sistemi dayatanlara hırsız de. Cevap verenlere, baş kaldıranlara değil.
ozan865.08.2017 12:39
O da güzel. Hem senin hükümetlerin gelip ülkemde terör örgütü kurduracak. Bu mücadele yüzünden ülkem kalkınamayacak, sömürge politikalarının cezasını 3,60 TL dolar, 4,00 TL Euro olarak biz çekeceğiz. Bir de gidip senin ülkenin yaptığı oyunu orjinal alıp 200 TL ödeyeceğim. Kurduğun insafsız düzen de gelecek asgari ücret verecek bana. Ne güzel Dünya. Sen git köleliğine devam et. Efendilerine baş kaldırma. Ya da patronsan sömürmeye devam et.
ozan865.08.2017 12:39
O da güzel. Hem senin hükümetlerin gelip ülkemde terör örgütü kurduracak. Bu mücadele yüzünden ülkem kalkınamayacak, sömürge politikalarının cezasını 3,60 TL dolar, 4,00 TL Euro olarak biz çekeceğiz. Bir de gidip senin ülkenin yaptığı oyunu orjinal alıp 200 TL ödeyeceğim. Kurduğun insafsız düzen de gelecek asgari ücret verecek bana. Ne güzel Dünya. Sen git köleliğine devam et. Efendilerine baş kaldırma. Ya da patronsan sömürmeye devam et.
mteren4.08.2017 19:26
Ya burda hayatı boyunca her şeyi orijinal kullanıyorum ayağı yapma mk okuru. Benim korsancı olduğumu nerden biliyosun da atıp tutuyosun. O hırsız laflarını da yediririm sana. Palavracı herif klavye delikanlılığı yapma gelip burda
MK Okuru4.08.2017 14:27
3:37 inat etsen ne yazar kardesim :D yaptigin sey suc,hirsizlik,yarin obur gun bir kanun cikar,bir sekilde tespit edilirsin sen ugrasirsin umarim zaten sen ve senin gobi hirsizlarin sonu boyle olur,milletin emegi ve alin teriyle oynama hakkiniz yok birader bunu kafaniza sokun,hirsizlik yapmayin.
MK Okuru4.08.2017 13:06
sevgili ruhu hirsiz,korsan sevdalisi,emek hirsizi arkadaslar size bir soru soracagim,benim konsol oyuncusu oldugumu nereden cikardiniz?hani hangi yazdigimdan?bunun yani sira,yaptiginiz seyin hirsizlik oldugunu bilip,bumumla ovunmek muthis bir yuzsuzluk ornegi gercekten,allah sizi islah etsin.
mteren4.08.2017 07:56
Mk okuru len görende dürüstlük abidesi sanacak seni. Ps4 kırılsa alayınız gider korsan oynar saçma sapan tezler üretip mutlu olmaya çalışmayın. Orijinal almak zorunda olduğunuz için alıyorsunuz (elbette imkanı olup destek amaçlı düşünüp alan kesimde var). Korsan ya da orijinal mevzusu değil demek istediğim böyle lafa gelince yazar çizer senin gibiler yarın kırılsa ps yazıcıoğlunda 5 liraya yüklüyoruz deseler nefes almadan oynarsın oyunu
Ghost864.08.2017 03:37
Çıkarsa sana inat torrentten indiricem :) Hatta indirirken bu yorumun aklıma gelecek, hafif gevrek gevrek gülümsiycem :)) Çıkmasınmış pcye, sanırsın dedelerinin tapulu malı :D Online oynayacak olan her türlü orijinal alacak zaten, sıkıntı etmeyin bu kadar. :) Asıl mesele aslında torrent değil de, exc. oyunlarınızın birer birer ellerinizden alınıyor olacak korkusu değil mi bu daha çok? :) Çıkmasınmış pcye, öyle buyurdular fanboy hazretleri...
gerek yok call of juarez gunslinger gayet güzel wild west onlinede geliyo konsolcular sizde cs go yok yeni çıkacak wild west onlineyide oynayamıyacaksınız yazık size :( sizin 100 tl verdiğiniz oyunu torrentten beleşe oynuyorum AĞLAYIN
Call of Juarez ve Cs go Ps3'te mevcut. Wild West Online dediğin oyunda Rdr Online'ın çok kötü bir taklidi. Kim napsın Wild West online ı
MK Okuru9.08.2017 13:58
yaptığı hırsızlıkla ovunen bir başka onursuz harami daha aferin hırsız kardeş,ayrıca cs go xbox one ve 360ta da var canım benim :D madem cahilsin belli etme.
Konsolcu bebeler şimdi öyle şeyler yazıcamki ağlayabilirsiniz lütfen dikkatli okuyun siz almak istediğiniz herhangi bi oyuna 200 tl verirken biz bedavaya oynuyoruz torrent sayesinde ki call of juarezin atmosferinin yarısı yok o aptal rdr oyununda gereksiz gelmesine gerek yok gelirsede pek bişey farketmez siz csgo yeni çıkacak wild west online vb hiç bi online oyunu oynayamazken biz oynuyoruz he konsolla adam vurmaktan zevk alıyomusunuz oda belli değil biz güzel grafiklerle oyunumuzu oynarken siz witcher 3 oynadığınızı sanıp ultra grafik skyrim oynuyosunuz 2ktllik pc de zor kaldıran oyunlar neden ps4de kaldırıyor söyleyimmi hayvan gibi downgrade yiyorsunuz ne bir moba ne battlefield hariç(ki en sevdiğim oyunlardan)bi online fps oynayamıyacaksınız rssnin konsolda zevki çıkmaz cod artık battı lütfen köşede ağlayın pcye özel indie oyunlar online oyunlar vs vs bisürü oyun varken bozdo rodoro vor oyoko konsol olmosom olmosom enayi gibi 200 tl verip rodoro 2 oynoyomoyocokyom
Herkesi kendi gibi zengin zannedenler ne kadar boş konuşmuş. Yok hırsızlıkmış filan. Size giren çıkan ne anlamadım. Tabi siz para verip oynuyorsunuz millet beleş indirip oynuyor ve kendinizi enayi gibi hissediyorsunuz. Bunu yediremeyip boş yapıyonuz. Keyif adamın keyfi sanane. Oyun firmalarının avukatı mısın
hikayede akıcılık bağlayıcaılık yok ordan oraya gidip birbirini tekrar eden görevler. call of juarezdeki hava vahşi doğadaki yalnızlık hissi müzikler kızılderililer vuruş hissi herşey mükemmel.rdr o kadar abartılacak bişey değil defalarca her iki oyunuda oynadım juarez bambaşka ayrıca gerçkyaşanmş
insallah bu oyun pc ye gel ez de su "koson pc yo golocok"deyip her yorumda konsolcu kitleyi assagilayan ezik pc tayfasi yine aglaya aglya acip gta red dead modu beklerler...
Demedi demeyin PC'ye çıkacak bu oyun. Belki 1 yıl belki 2 yıl sonra. Ama çıkacak. Rockstar, Gta Online ile oyuna akıtılan paraların kaymağını bol bol yedi. Pazarı ne kadar büyük bir alana yayarsa, onun için o kadar iyi olacak. Ayrıca Steam ile tekrar yükselen pc pazarını es geçeceğini sanmıyorum. Biz bile arkadaşlarla yaptığımız dandirik bir telefon oyunu için bütçe yokken bir şey yokken google play'e ve appstore çıkarmaya çalıştık. :D
Açıklamanın orijinalini net bir şekilde okursanız adamlar kibarca strateji oyunları dışında pc pek taktığımız bir platform değil demeye getirmişler. Bunu Rdr 2 için açık kapı olarak yorumlamak oldukça saçma.
Gta gibi ünü ve popülaritesi Red Deadden daha fazla olan bir oyun bile hiçbir konsolun 5'te 1'i kadar satamamışken adamlar çıkıp pc rezil bir platform demez tabi. Kibarlaştırmışlar
Pc oyunculuğunun bu sorunları aşması için devrimsel değişiklikler gerek. Aşağıda yazıldığı gibi 10 bin tl'lik bilgisayarla çözünürlüğü 1440p, 2160p yapıp, bir iki tık daha görsel kaliteyi arttırabilmek hiçbir şey ifade etmiyor çoğu kişi için artık. Hele ki 350-450 dolara 4k oyun oynatabilirken konsollar.
Sanıldığının aksine sorun korsan da değil pc oyunculuğunda. Zihniyet. Sadece multi odaklı oyunlarda da satış konusunda geride kalıyor pc çoğu zaman.
Pc oyuncuları fazladan bir iki piksel görmeyi avantaj saymaktan vazgeçmeli. Bu pc oyunculuğuna zarar veriyor. 60 fps ile 200 fps arasında fark olmadığını, hilesiz, stabil, eşit ortamın ve kaliteli oyunun, oyun keyfini arttırdığını bilmeli.
10 bin tl'lik pc topla, grafik şöleni tadında Uc4'ü oynayama, Rdr gibi seriden mahrum kal, Gta'yı 2 3 yıl geç oyna, hileden trollükten, küfürden geçilmeyen ortamlar falan filan. Karşılığı ne? 200 fps ve fazladan 1 2 piksel. Mantıklı mı şimdi bu?
Nvidia tanıtımlarında Doom'u 200 fps açıyor bu kart diye tanıtım yapıyordu. Süper mantıklı. Hemen gidip o 2000 dolarlık ekran kartını almalıyım(!)
Steam indie oyunlar için güzel atılımlar yaptı. Bu tarz atılımların artması gerekiyor. Fps değeriymiş şuymuş buymuş. Boş işler. Pc bir oyun cihazı değildir. Oyun cihazına çevirmeye çalıştığınız bir şeydir.
10 bin tl'lik cihaz alıp hileyle, şunla bunla uğraşmak, oyun tarihinin en kaliteli oyunlarının çoğunu oynayamamak saçmalık.
yoo pc de çok da güzel oynanır, ha adamlar çıkartır çıkartmaz orası beni ingilendirmez, ben çıkanı alıp oynuyorsam hoşuma gidiyorsa o yapımcının kaybı beni kaybetmiştir.
Ghost866.08.2017 04:48
@masters bak güzel kardeşim tane tane oku ki ne demek istediğimi anlayabilesin :) rdr 2 aynı anda hem konsola, hem pcye çıktı diyelim. Elinde hem konsolu, hem de konsolundan daha güçlü bir pc olan tüketici, bu oyunu konsola almak yerine, daha yüksek ve değiştirilebilir, ince ayar yapılabilir ve çok daha iyi performans sunabilir olan pcye almaktan yana kullanacaktır tercihini. Elinde böyle bir imkan olan kişi kalkıp da çok daha kısıtlı performans alacağı ve bu performansı değiştiremeyeceği konsoluna aynı oyunu almaz. Hatta elindeki pc, konsolla eşit güçde olsa dahi mantıken yine de o oyunu yinelenebilir gücü olan pcye alır. Böyle yüzbinlerce kullanıcı olduğunu düşünürsen ortalama kelle başı 150 kağıtdan ne kadar bi paraya vuracağını sen hesap et. Haliyle oyunun yapımcıları ne konsol oyuncusunun, ne de pc oyuncusunun kârını kaçırmak istemez. Bu mantıkla gta 5 satış planlaması gibi yapılır ve önce beklentiye sokulan konsol oyuncusundan, sonra da iştahla bekleyen pc oyuncusundan ayrı ayrı kâr elde edilir. Böyle bir markaya sahip yapımcının bunu yapmaması için keriz olması gerek... gel gelelim diğer savunduğun; öyleyse rdr 1 niye çıkmadı pcye??... şimdi bak güzel kardeşim; o dönemler konsollar grafik ve performans bakımından neredeyse pc ile kafa kafaya gidiyordu. Hatta ve hatta pc oyunculuğunun öldüğünün düşünüldüğü, konsol oyunculuğunun ise tam gaz zirveye çıktığı dönemler. Tabii o dönemler steam hiç ya da günümüzdeki kadar aktif olmadığı için ve bunun eksikliğiyle korsana rağbet almış başını gidiyorken haliyle bazı yapımcılar için pcye oyun portlamak ya da pcye özel yapmak, ölü yatırım mantığına yakındı. Bu sebeple konsol furyası patladı gitti... fakat günümüzde kazın ayağı artık öyle değil. Pcler artık çok güçlendi ve çeşitlendi, neredeyse yenilenebilir sonsuz bir güce kavuştu. Zamanında o borusu öten konsollar şimdi değil pc ile başetmek, teknoloji gücüne yetişebilmek için ara konsol bile çıkarma ihtiyacı hissediyor, hem de birçok kullanıcısının tepkisine rağmen. Yapmak da zounda, çünkü prestij kaybettiği an, markası da değer kaybeder. Günümüzde pc oyunculuğu artık çok farklı boyutlarda. Sen konsolunla 1080p'de 60 fps için can çekişiyorken, adam 4 tane 1080gtx'i birleştirip 8k'dan 60 fps sağlıyor. Haa bana sorarsan lüzumlu mu? Hayır aksine fuzuli. Fakat burada ana mesele bu değil. Sen konsolda kısıtlı ve değiştirilemez bir performansla idare etmek zorundayken, pc oyuncusunun neredeyse bu kısıtlamaya karşılık sonsuz bir seçeneği var. Haliyle adamın hem konsolu, hem pcsi varken kalkıp da böyle beklenen bir oyunu kolay kolay konsoluna alarak heba etmez. O kurnaz yapımcılar da bunun farkında olduğu için, konsol satışlarından elde edeceği kârı baltalamak istemez... o yüzden fanboyluk yapıp komikleşmeyin, mantıklı düşünün diyorum... bu saatten sonra daha da açıklamaya gerek yoktur herhalde senin için??
Masters5.08.2017 21:02
@Ozan86
Mantıklı yorumla açıklamışlar. Mantıklı yorumu kes: Pc ile aynı anda çıkarsa kimse konsol sürümünü almaz.
Piyasada çok fanboy var. Ama en cahili ve kötüsü pc fanboyu.
Biri de demiş konsol exc oyunlarının her bölümü her anı aynı...
Vay anasını. Mantıktan zehirlendim.
Masters5.08.2017 20:33
@17:43 öyle rahat öyle güzel oynanıyor ki fps oyunları konsolda aklın durur. Çoğu fps oyunu konsolda daha çok satıyor. Pc'de fps oynamak daha kolay olması hiçbir şeyi değiştirmez. Aksine oyun zevkini baltalar. Kontrolcü daha rekabetçi ve iyi ile kötü oyuncuyu daha net ayırabileceğin bir şey. Destiny 2 de silahlar pc sürümünde tepmeyecek. Neden? Fareyle bu hissiyatı yaşatamıuorsun çünkü. Kontrolcü fps de hard mode dur. Fare easy mode. Beceremiyorsan easy modeda oynarsın tabi. Strateji oyunları için eleştirini kabul ediyorum o ayrı.
@Ozan86 Öznel yargılarla yazmadım. Satış rakamlarının pc de uzak ara daha az olduğundan söz ettim ve neden daha az olduğunu anlattım.
Asıl seninki saçma ve öznel bir yorum. Bir kere Red Dead redemption serinin ilk değil ikinci oyunu. İkincisi ise bilinmiyordu fazla dediğin oyun 16 milyon sattı. Rockstar oyun çıkaracak da bilinmeyecek?
Sabaha kadar anlat adam hala aynı şeyi söylüyor.
ozan865.08.2017 12:21
Of dersin tabi. Ezber bozulunca algo duvarların yıkılınca of dersin. Burası oyun sitesi diye milyon defa yapılan karşılaştırmayı yapıp orgazm olurcasına tekrar tekrar egonuzu tatmin etmek için yorumlarınızı çekecek değiliz.
Burada sorun oyun şirketlerinin PC'ye oyun çıkarmaması. Tamamen öznel sebepler öne sürmüşsün. Ve bunları da PC'ye oyun çıkarmama sebebi olarak öne sürmüşsün. Sana mantıklı cevap verilmiş, yok bilmiyordum kar için çıktığını demişsin. Cümleni de oyun konsolda oynanır diyerek bitirmişsin. ??
Bir psikoloğa git istersen ? Konsola oyun yapmanın sebebi sen PC'yi sevmediğin için yani.
MK Okuru4.08.2017 17:43
masters kaç konsol oyunu pc grafiklerini ezebiliyor? FPS oyunları kontrolcü ile nasıl rahat mı? (ben oynuyorum çekme bana bir sağa sola dön! pc de oynayan biri ile kapışta görelim! neden PS çapraz platformdan kaçıyor düşün!) strateji,rpg vs. yok! ve Exc. her anı aynı video ve koridor oyunları peh!?!
MK Okuru4.08.2017 14:20
anlamazlar kardesimmm gelir sonra cildirirlar burada salya saca saca "poco mostor rocoo olooooommmm" diye bogurur dururlar,takma bunlari.
Masters4.08.2017 13:28
@Ghost86
Bu oyun pc'ye çıkmayacak boşa hayal kurma sevgili dostum. :)
Ha çıkmasın değil. İnan çıksın isterim. Bu seri deneyimlenmeli. Ama böyle bir ibare yok. Oyun xbox ve Ps4 için duyuruldu ve bitti bu kadar :) Belki 20 yıl sonra emülatörde oynarsın :p
Ghost864.08.2017 13:09
@Masters hoşuna gitse de gitmese de bu oyun günümüz kâr ve satış politikaları sebebiyle PC'ye çıkacak kardeşim. Kendini boşuna paralama boşver :)
Masters4.08.2017 12:58
@ozan86
Of.
Oyun sitesi burası. Pc de kıyaslanacak konsolla oyunlar da kıyaslanacak tabi ki. Asıl siz bitmediniz. Kutsal kitap mı bunlar. Tabi ki kıyaslanacak konuşulacak.
Varsa yoksa aynı saçmalık. Yazıya verecek cevabın varsa yaz. Yoksa politik doğruculuğun ardına sığınma.
ozan864.08.2017 12:44
Bir bitmediniz, bitemediniz. Senin bir de pc'ci versiyonun var. Her ürünün kendisine göre avantajı ve dezavantajı vardır. Kullanıcıların alışkanlığı, yatkınlığı hangi platforma yakın ise onu tercih eder. Ben kolla silah temalı oyundan hiç zevk almam. Sen alabilirsin.
Ne ben zevk alamadığım konsol için saçma derim, ne de sen klavye ile oyun oynamayı sevmediğin için pc saçma. PC'de torrent vardır oyuna para vermezsin ama sistem kurmak pahalıdır. Konsolda da konsol ucuzdur ama oyunlara sürekli para vermek zorundasın. Ne sen bu yüzden konsoldan vazgeçeceksin ne de ben sistem pahalı diye pc'den.
Hayır ne bekliyorsunuz böyle yazınca ? Evet haklısın... Kaderimize razı olalım pc'ye oyun çıkmasın mı diyelim ? Veya aaa evet hemen konsol alacağım mı diyelim ?
Masters4.08.2017 12:17
@Rahro Utd
Ben ne anlatıyorum, siz ne anlıyorsunuz arkadaş...
Önce şu "online için dünyanın parası veriliyor" klişesine gelelim. Hayır. Ps Plus harika r hizmet. Zorunlu değilken de alıyorduk bunu. Bak bu ay ayda 12 tl'ye Ps3 ve 4' üme 4 tane oyun indirdim bu hizmet sayesinde. Just Cause 3, Assasin Creed Freedoö Cry, Super Motherload, Snakeball ve 1 2 ıvır zıvır oyun daha. Artı plus üyelerine özel ekstra hayvani indirimleri(ki asıl muhabbet o) saymıyorum. Hepi topu 12 tl tuttu bunlar. Bahsettiğin gibi plus bir avantaj, dezavantaj değil.
Emin ol küfür, ırkçılık gibi konularda Sony en hassas firma. İnternette basit bir araştırmayla küfürden ban yiyen onlarca kişi bulursun. Ha konsolda küfür kıyamet yok mu? Sürüsüne bereket ama ceza almaları çok daha muhtemel ve pcye nazaran çok çok daha az.
Uc4 görsel bir şölendir. Manzaralar, tasarım, grafikler. Bu doğrultuda Uc4'e rakip 3 tane oyun sayamazsın. Oynanış olarak çok başarılı bulmadım. Ama görsel anlamda şahaser.
Exc oyunların oynanışının aynı olmasına gelince. Hiç oynamadığın belli ama en azından araştırdaydın, millete bir şey bilmiyorsun derken bilmediğin konuda ahkam kesmek yanlış olmuş bence. Şimdi Uncharted ile God of War'ın, Last of Us ile Beyond'un, Ratchet and Clank ile Bloodborne'un, Nioh ile Death Strandingin ...... oynanışları aynı öyle mi? Hmm..
Pcdeki güzel grafikli oyunların hepsi konsolda da 1080p oynanıuor zaten?
İstisnalar dışında 30fps konsolun eleştirilecek tarafı. Ben çok takmıyorum ama takanı anlıyorum. Ps5 neslinde standart 4k 60 fps olacak oyunlar? Ee bitti mi yani pc oyunculuğu? Tabi ki hayır.
Sanırsın pc'ye çıkan oyunlarda koca koca Nvidia logosu çıkmıyor. Rüşveti yediren Sony değil Nvidia olmasın?
Bu kadar insan konsolu tercih ediyor, Sony de bunun ekmeğini yiyor. Koca Take Two Sony'den rüşvet alıyor? Hayır. Adamların 350 milyon dolar bütçeyle yaptığı oyun pc'de 8 milyon sattığı için oyınlarını çıkarmıyorlar.
Pc'de oyun oynamayı seviyorsan saygı duyarım. Ama bu platformun devrimsel değişikliklere ihtiyacı var.
Rahro Uth4.08.2017 11:50
Kusra bakma kardeşim ama sen hiç bir şey bilmiyorsun.
PC oyunculuğunun olayı sizin sandığınız gibi 4k 200fps açmak falan değildir. PC oyunculuğunun standartı günümüzde 1080p 60fps'tir.
PC oyunculuğunun olayı oyunlarını kendi istediğin gibi oynayabilmektir. PC oyunculuğunun olayı online oynayabilmek için kalkıp dünyanın parasını vermemektir.
PC oyunculuğunun olayı konsolda olmayan yada çok kısıtlı olan indie, MMO, strateji, simulasyon oyunlarını yine konsolda kısıtlı veya hiç olmayan indirimlerle alıp oynayabilmektir.
10k pc topla grafik şöleni UC4'ü oynayama demişsin. Öyle bir demişsin ki gören de sadece konsollarda var güzel grafikli oyunlar zanneder.
Bir de şunu ekleyeyim çok sevdiğiniz exclusiveleriniz için. Bilmem fark ettiniz mi ama o oyunlar oynanış olarak hep birbirinin aynı sadece grafikler değişip gelişiyor. Tekrar dönüp oynama değeri olmayan oyunlar. Tabi şimdi bu dediğime "kedi ulaşamadığı ciğere pis dermiş" diyecekler ama ben böyle düşünüyorum. Bir keresinde bir PS kafede GoW oynamıştım ve açıkçası ona vereceğim para ile gidip bir döner yeseydim vaktim daha keyifli geçerdi.
" trollükten, küfürden geçilmeyen ortamlar falan filan"
Sanki konsollar çok farklı...
Sorun tamamen sony'nin oyun şirketlerine milyonlarca dolar rüşvet verip oyunlarını pc'ye çıkarmalarını engellemesi. E birisi bana da kalkıp bir platform kazanacağımdan daha fazla para verse bende o platforma çıkarmam tabiki.
MK Okuru4.08.2017 09:25
Tamam haklısın şampiyon. Şimdi sakin ol ve çık biraz temiz hava al :)
Masters4.08.2017 04:08
@Ghost86
Şu geyik de yıllardır bitmedi: "Firmalar kar için oyun çıkarıyor. Başka bir şeye bakmazlar."
Bilmiyorduk. Gazozuna çıkarıyorlar sanıyorduk. Müthiş tespit. Söylediğin gibi konsoldan daha çok kar ettikleri için konsola önem veriyorlar. Bunu anlamamışsın. Neden konsoldan daha çok kar ediyorlar? O yazıda onu anlatmaya çalışıyorum, sen bana konsoldan daha çok kar ediyorlar diyorsun.
Ağır saçmalamışsın. Madem pc platformunu es geçemiyorlar, Red Dead'ın ilk oyununun üstünden 13, 2. Oyunun üstünden 8 yıl geçti. Niye gelmedi Pc'ye? Bak gördün mü es geçmişler pc'ye. :)
Gelelim ultra saçma tezine. "Önce konsola çıkartacaklar, sonra pc'ye çıkartacaklar çünkü aynı anda ikisine birden çıkarırlarsa herkes oyunu daha güçlü olan pc'ye alır." Hahahaha.
Peki neden konsol ve Pc'ye aynı anda çıkan pek çok oyun konsolfa daha çok satıyor? Konsolda fps olmuyor yea diyenlere nazire yapılırcasına cod'un sadece ps'de yeni oyunu Pc satışlarnı 2.5'a katladı? Division, For Honor, Street Fighter, watch Dogs, Mafia 3, Dark souls ve aklıma gelmeyen, pc ilr aynı anda çıkmış yüzlerce oyun konsolda açık ara daha fazla satıuor? Aaa? Ne saçma mantık. Verilere bakmadan bol keseden salla.
Ayrıca steam'in verilerine göre, steam kullanıcılarının en a! yüzde 50 si Ps3'ten daha güçsüz pcler kullanıyor. Yüzde 50 diyorum. Ps3 ten güçsüz diyorum. Bunun bir ispatı da steamde en çok satılan ve oynanan oyunlardır. Yani ps4'ten güçlü makine kullanan pc oyuncularının oranı yüzde 25'i geçmez.
Bence sen fanboyluğu bırak güzel kardeşim :)
Ghost864.08.2017 03:23
Bak güzel kardeşim, konsol fanboyluğu harbiden sizin aklınızı başınızdan almış :) Şu söylediklerine kendinin dahi inanmadığını, sırf laf olsun diye söylediğini ummak istiyorum. Aksi halde durumunuz çok fena... Bak arkadaşım; mesela konsol oyunculuğu, pc oyunculuğu vs değil hiçbir zaman bu firmalar için. Bu adamların en büyük derdi kâr elde ediyorlar mı, bitti. Bunun ötesi inan umurlarında olmaz. Adamlar piyasanın kurdu olmuş, haliyle kendilerine, kendi ürün markalarına has bir satış stratejisine sahipler ve zamanla bunu nasıl daha çok geliştirip daha çok kâra çıkartabilirizin derdindeler. Amaç konsoldan asıl cukkayı götürdükten ve konsol kullanıcılarının hevesini aldıktan sonra pc pazarından da o kaymağı sömürmek ve daha fazla kâr elde etmek. Adamın elinde böyle bir marka varken ve pc oyunculuğu bu denli yapımlara milyon dolarlar seviyesinde kârlar kazandırıyorken bu adamların bu markayı pc'ye çıkarmaması için ya aptal ya da cahil olmaları gerek. Sence böylesine büyük firmaların, böylesine büyük bir ürüne emek harcayıp da, yine böylesine büyük bir pastadan pay almayı yok sayacaklarını mı sanıyorsunuz cidden? :D Sadece zamanı var; öyle veya böyle bu oyun pc'ye gelecek, gelmemesi için hiçbir sebep yok fakat konsol ile aynı zamanda gelmez. Gelirse hem pc, hem konsolu olan oyuncu kısmından istenilen kârı elde edemezler. Adamın elinde konsoldan çok daha güçlü bir pc varken tutup da çoğu kişi konsola almaz bu oyunu. Haliyle beklentiyi yükseltip önce konsolu olanların ceplerine göz dikecekler, onları yeterince sömürdükten sonra da pc tarafına yönelecekler. Bu gta 5 örneğinde sağlam tuttu, rdr2 için tutmamasının hiçbir mantıklı açıklaması yok. Yazının başında da dediğim gibi; bu firmaların tek derdi, sundukları üründen maksimum kâr elde edebilmektir. Bu yüzden konsol veya pc fanboyluklarınız çok çok komik kaçıyor. Yapmayın, komik duruma düşmeyin bu kadar, biraz gerçekçi olun. :)
MK Okuru4.08.2017 01:52
Ne boş beleş yorum,arkadaşım neden saçma olsun 10 bin liralık Pc yapmak bu bir hobidir paran varsa yapmasının neresi saçma,bak konsollara onlar bile ps4 pro Xbox one x cıkarıyo sonra vay efendim Pc şöyle kusura bakma da siz kendi çöplüğünüze bakın.
MK Okuru4.08.2017 00:57
Ben pc de oynuyorum ama o nasil oluyor. Bilerek konsol almiyorum cunku 3. Dunya ulkesi turkiye de oyun fiyatlari ucu iyice sivriltilmis kazik.
Dur "UNCHARTED OYNADIN MI" diyenler gelmeden yazayım, ilk oyunu oynayamamıştım, Gameplay videolarını ağzımın suyu aka aka izlemiştim yalan yok müthiş bir action-adventure oyundu. İkinci oyun PC'ye çıkarsa çok mutlu olurum, hatta hayatımda sadece 3 oyuna pre-order verdim, buna da verebilirim.
Not: Pcyi aşağılamaya çalışacaklar bana yanıt vermesin, ben de veririm.
Konsolcu bebelerin şimdiden korkusu olmu, pc ye çıkmasın hırsız torrentçiler diyorlar, ulan dünyalı yaratık, sanki kullandığın windows ve diğer programlar, internetten izlediklerin, indirdiğin şarkılar korsan değil mi sanki.
@19:54 mk okuru arkadaşın yorumuna katıldığımı belirtip ek bir fikir daha katıyorum demek oluyor o :) neyse boşver, böyle şeylere yorma o pırıl pırıl sıfır kilometre kafanı :))
MK Okuru5.08.2017 19:54
ahahahah ghost86 zavallisin nasilda kendine destek bulamayinca mk okuru olarak yorum yazip altina kendi nickiyle yazi yaziyor.yazik cidden yazik,gozu donmus fanboy olunca insan isini gucunu birakip boyle islerle ugrasiyor ahahahja :D
MK Okuru4.08.2017 13:09
kullandigimiz programlarin korsan oldugunu nereden cikariyorsun,kendin hirsizsin madem milleti de kendin gibi harami mi Annediyorsun,ayrica her pc tayfasini elestireni konsolcu fanboy ilan etmek nedir?yasin kac evlat?senin olayin yaptigin hirsizlik yuzune vurulunca kudurmaktn baska bisey degil,kudur
Ghost864.08.2017 03:26
Ek bir not daha; o böbürlenerek oynadıkları exc. oyunlar da bilgisayar sayesinde, bilgisayar ortamlarında yapılıyor. :D Sorsan çoğu fanboy pc piyasadan silinsin ister, ama piyasayı ayakta tutan teknolojinin ve oynadıkları o konsollara gelişme kazandıran asıl şeyin pc olduğundan haberleri dahi olmaz. :D
Merlininkazani, 03.08.2017 15:02 tarihli yorumumu neden sildiğinize dair bir açıklamada bulunmazsanız benim gözümde Sony veya Microsoft'un gönüllü reklamcılarından, amiyane tabirle fanboylarından başka bir şey değilsiniz, hadi konsolcu yazarları anlïyorum da, sitece Sony çalışanı mı oldunuz?
Önce konsollara çıkarırlar sonra da pc ye çıkarırlarki amaclari hem konsolu hemde pc si olan adama aynı oyunu 2 defa satmak oldugunu düşünüyorum tıpk sonynin de yaptığı gibi adamlar 3 tane aynı konsolu tek kişiye sattırdı sadece tasarımlarını değistirerek sonuna slim pro gibi takı farkı var anca
su sitede bi gost86 birde warehouseman var,pc fanboylugu yapicam diye butun psikolojik sikintilarini milletin uzerine kusuyorlar,ciddi sekilde su ikilinin yorumlari insana kahkaha attiriyor,biri her begenmedigi yorum sahibini pc fanboyu olarak yaftaliyor digeri ise her yormda10k pc'm var benim!diyor
Online oynamadıktan sonra ne zevki var oyunun. Gta 5'de pc ye çıktı ve çok da güzel sattı. Şu anda online a girin yarıdan fazlası hep bilgisayar ile oynuyor gta 5'i.
Pc illa ki korsan olacak diye bir kanun mu var. Korsan oynayan online zevkinden mahrum olarak yarım yamalak bitirir öyle kalır.
Abartısız yazıyorum elimde ekipmanları dahil 10K değerinde bir pc var.
Amma velakin 1400 liralık bi cihaz kadar adam yerine konmuyoruz,insanın zoruna gidiyor :D
Oooo fakirler çullanmış,çalışın sizinde olsun olum adamı ne kıskanıyorsunuz.Sırf meraktan girip profiline baktım,hacı sen ne yapmışsın O_o
MK Okuru4.08.2017 17:34
hadi len oradan!
MK Okuru4.08.2017 15:25
Allah yardımcın olsun.
MK Okuru4.08.2017 14:19
kardes bunca senedir su sitede takilirim,buralarda gordugum en ciddi psikolojik defektlere sahip arkadas sensin,bayaa agir sikintilarin var,allah yardimcin olsun saygilar.
CahilDüşmanı4.08.2017 11:35
Abartısız yazıyorum, benim 3D işlerle uğraştığım iş bilgisayarım o kadar pahalı değil. Ne yaptın sen hacı?
warehouseman4.08.2017 00:25
Ben RPG oynamam,yabancı dilim yetmez.Ben FPS oyuncusuyum,heleki Battlefield dedinmi akar sular durur.Yapamayacaklarını zaten konsolda yapmışsın,bende pcde RDR2 oynayamayacağımı gayet net olarak belirtmişim.Eeee neyin derdindesiniz siz,ortada yalan/yanlış bişeymi var?
MK Okuru3.08.2017 22:25
Kanka.. Sen iyi değilsin. aç o 10k lık pc nide 1440p de hd kaplama modlu witcher 3 oyna da Doom aç online 4k ak 60+fps de kendine gel :) Bunu konsollarda yapamazsın biliyorsun değil mi?
warehouseman3.08.2017 21:41
Hangi her haberin altına yazılı?
Rahro Uth3.08.2017 19:52
Abicim anladık 10k lık bilgisayarın var. İnşallah daha iyisine sahip olursun ama her haberin altına yazıyorsun biraz bıktırıyor insanı.
Bütün oyunlar ilk olarak konsola çıkmalı. Konsola çıktıktan 1 yıl sonra da pc ye çıkmalı. Çünkü oyunlar pc de kopyaya yenik düşüyor. Oyun yapımcıları konsolda ilk önce kazanacağı parayı kazansınlar. Sonra pc ye çıkarsınlar. Rockstar 'ın hamlesini çok doğru buluyorum. Darısı diğer oyunların başına
Elbette gelecektir. Ama 3 yıl sonra mı gelir, 4 yıl sonra mı gelir işte orası muamma. Önemli olan faktör konsol firmalarının Rockstar'a ne kadar yatırım yapacağıyla ilgili. Sağlam para kazandırırlarsa Rockstar'a iştr o zaman bayağı geç gelir bu oyun bilgisayarlara...
Gta gibi ünü ve popülaritesi Red Deadden daha fazla olan bir oyun bile hiçbir konsolun 5'te 1'i kadar satamamışken adamlar çıkıp pc rezil bir platform demez tabi. Kibarlaştırmışlar
Pc oyunculuğunun bu sorunları aşması için devrimsel değişiklikler gerek. Aşağıda yazıldığı gibi 10 bin tl'lik bilgisayarla çözünürlüğü 1440p, 2160p yapıp, bir iki tık daha görsel kaliteyi arttırabilmek hiçbir şey ifade etmiyor çoğu kişi için artık. Hele ki 350-450 dolara 4k oyun oynatabilirken konsollar.
Sanıldığının aksine sorun korsan da değil pc oyunculuğunda. Zihniyet. Sadece multi odaklı oyunlarda da satış konusunda geride kalıyor pc çoğu zaman.
Pc oyuncuları fazladan bir iki piksel görmeyi avantaj saymaktan vazgeçmeli. Bu pc oyunculuğuna zarar veriyor. 60 fps ile 200 fps arasında fark olmadığını, hilesiz, stabil, eşit ortamın ve kaliteli oyunun, oyun keyfini arttırdığını bilmeli.
10 bin tl'lik pc topla, grafik şöleni tadında Uc4'ü oynayama, Rdr gibi seriden mahrum kal, Gta'yı 2 3 yıl geç oyna, hileden trollükten, küfürden geçilmeyen ortamlar falan filan. Karşılığı ne? 200 fps ve fazladan 1 2 piksel. Mantıklı mı şimdi bu?
Nvidia tanıtımlarında Doom'u 200 fps açıyor bu kart diye tanıtım yapıyordu. Süper mantıklı. Hemen gidip o 2000 dolarlık ekran kartını almalıyım(!)
Steam indie oyunlar için güzel atılımlar yaptı. Bu tarz atılımların artması gerekiyor. Fps değeriymiş şuymuş buymuş. Boş işler. Pc bir oyun cihazı değildir. Oyun cihazına çevirmeye çalıştığınız bir şeydir.
10 bin tl'lik cihaz alıp hileyle, şunla bunla uğraşmak, oyun tarihinin en kaliteli oyunlarının çoğunu oynayamamak saçmalık.
Oyun konsolda oynanır.
Not: Pcyi aşağılamaya çalışacaklar bana yanıt vermesin, ben de veririm.
Pc illa ki korsan olacak diye bir kanun mu var. Korsan oynayan online zevkinden mahrum olarak yarım yamalak bitirir öyle kalır.
Amma velakin 1400 liralık bi cihaz kadar adam yerine konmuyoruz,insanın zoruna gidiyor :D