Beta günlüğü çıkmasına bir süre kala iftaharla sunar "Supreme Commander"
Total Annihilation, bu bir hastalık ismi, ama oyuncu hastalığı. 1997’de Chris
Taylor isimli biri tarafından bulundu. Bir anda ortaya çıktı ve birçok kişiyi
etkiledi. O kadar yaygın olmuştu ki, yapılan müdahalelere rağmen bu oyundan
kopmayan ve bilgisayar başında saatler geçiren oyuncular vardı. Halen de aslında
varlar. Total Annihilation, bazılarına göre en iyi, diğer kesime göreyse en
iyiler arasında yer alan efsanevi bir strateji. Çıkmasının üzeriden uzun yıllar
geçmesine rağmen halen oynanıyor. Fakat kendisini yaratan kişiden, bir kısım ona
benzeyen hatta ruhani devamı gibi çağrılan Supreme Commander geliyor. Ancak
Total Annihilation olsun veya Şubat’ın 20’sinde kavuşacağımız Supreme Commander
olsun; ikisinin de arkasında biri var, Chris Taylor.
Chris Taylor kimdir?
Chris Taylor, Kanada’nın Batısındaki British Columbia’da doğdu. Oyun endüstrisi
ile tanışması 80’lerin sonuna doğru oldu. Burnaby’da bulunan Distinctive
Software’da işe başladı ve 1989 yılında Hardball II isimli yapımını yayınladı.
Taylor daha sonra 1996 yılının Ocak ayında Seattle, Washington’a gitti. Cavedog
Entertainment’da gerçek zamanlı strateji olan Total Annihilation ve onun ilk
görev paketi The Core Contingency’da, proje lideri ve tasarımcı olarak çalıştı.
Chris Taylor, Cavedog Entertainment’tan ayrılıp 1998’in Mayıs ayında Gas Powered
Games’i kurdu. Buradan Aksiyon-RPG türündeki ilk Dungeon Siege’yi, 2002’de
piyasaya sürdü. Ayrıca aynı sene Gamespy tarafından oyunlardan sözü en çok geçen
kişilerden biri de seçildi. 2005 yılında Dungeon Siege 2’yi çıkardı. DS 2’den
sonra ünlü yapımcı, üzerinde çalıştığı Supreme Commander’a daha çok yoğunlaştı.
Supreme Commander, bazılarına göre Total Annihilation 2’nin kendisi olarak kabul
ediliyor. Chris Taylor da SC’nin (Supreme Commander), Total Annihilation’nun
“Ruhani Halefi” olduğunu söylüyor. Oyun E3 2006’nın en iyi RTS’si olarak da
seçilmişti.