ArtılarKendi türlerinden ayıran zaman özelliği. Menü tasarımı. Yaratıcı diyaloglar
EksilerSenaryonun kısalığı. Fiyatı ile bekleneni verememesi
Günümüzün en büyük sorunları arasında gösterilen ve artık standart haline gelen zaman sıkıntısını sizler de yaşıyor musunuz? Fiziksel olarak, tanımları ve teorilerin dışında zaman; korkanlar için uzun, mutsuzlar için yavaş, mutlular için çabuk ve sevenler için sonsuz olarak tanımlanabilir. Bu tanım ile izafiyet teorisine bir nebze de olsa yaklaşabildiğimiz zaman kavramı sizin için nasıl bir önem taşıyor? Teknolojinin gelişmesi ile birlikte zaman konusunda hepimize yalan söyleyen bir devirde, bizleri zaman kavramının içerisine kendi elleriyle teslim ediyor. Peki, zaman kavramına kendiniz hükmetmek ister miydiniz?
Larry ve Andy Wachowski kardeşlerin yazıp-yönettiği bir bilim kurgu film serisi olan Matrix isimli yapım, ilk olarak 1999 yılında karşımıza çıkmıştı. O günden bugüne dek popülerliğini korumayı başaran ve kitlesini genişletmeye devam eden Matrix, içerisinde barındırdığı birçok önemli kavram ile kendisini tekrar tekrar izleten filmler arasında yer almayı başardı. Tabii tüm dünyada bu dönem içerisinde uzun deri ceket ve gözlük akımının başladığını da belirtmekte fayda var. Matrix'i özel kılan kavramlar arasında, sizlere biraz önce bahsettiğimiz zaman ve zamana hükmetme ikilisi de yer alıyordu. Bunların yanında ise, son yıllarda popüler olan virtual reality yani sanal gerçeklik ögesinin de ötesinde bir teknoloji gözler önüne serilmişti. Sizlere biraz sonra sunacağımız Superhot isimli yapım, zaman ve sanal gerçeklik kavramlarını başarılı bir şekilde video oyunu haline getirerek bizlerin karşısına çıktı.
7 Day FPS Challenge isimli etkinlik ile 2013 yılında ilk kez karşımıza çıkan Superhot, kısa bir süre içerisinde kendi kitlesini oluşturmayı başarmıştı. Bu başarıdan sonra Piotr Iwanicki önderliğinde çalışmalarına ağırlık veren geliştirici ekip yani Superhot Team, 2014 yılında ünlü bağış sitelerinden birisi olan Kickstarter ile yeni bir başarıya imza atacaktı. Başarılı bağımsız geliştirici ekipler arasında yer alan takımın olumlu incelemeler ile mağazalarda yerini alan Superhot'ı biraz daha yakından tanıyalım.
Superhot, First Person Shooter yani birinci şahıs nişancı türünde bir oyun olarak listelerde yerini aldı. Günümüzde sıradan hale gelen FPS türündeki yapımların izlediği çizgiden çıkmayı başarılı bir şekilde uygulayan Superhot, ufak bir hikaye ile karşımıza çıkıyor. Sanal gerçeklik teknojisinin bir nevi olumsuz yönlerine dikkat çeken ve zaman kavramının önemini gözler önüne seren Superhot, konusu ile bir hayli ilgimizi çekti ama bu ilgi beklediğimizden çok daha kısa sürdü. Senaryo modu içerisinde 34 adet bölüm barındıran Superhot, ciddi anlamda çok kısa süreç içerisinde bitirilip sindirilme evresine geçiyor. Beta süreci içerisinde yer alan bölümler arasında birkaç bölümün eklenip piyasaya sürülmesi, heyecanımızı bir nebze azalttı diyebiliriz. Kısacası senaryonun tadı damağımız da kaldı ve bu da eksi puan olarak kendisine yansıdı. Birçok mecranın da bu yönde eleştirilerde bulunması bir ek paket ile ya da ücretsiz güncellemeler ile yeni bölümlerin gelebileceği yönde çalışmaların olabileceğini tahmin ediyoruz.