Yeni bir başlangıç
2001 yılında oyuncularla buluşan Stronghold serisi, RTS türüne getirdiği farklılıklar ve konseptiyle diğer oyunların arasından sıyrılmayı başarmıştı. Özellikle ek paketi Stronghold: Crusader ile birlikte yıllarca oynandı ve online olarak da hala oynayanların bulunduğunu söyleyebiliriz. Nasıl bir Age of Empires, Warcraft kitleleri bulunuyorsa bu oyunun da belli bir fan kitlesi var. Fakat oyunun değişmeyen yapımcısı FireFly bizi Stronghold: Crusader' dan beri hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyor. 2005 yılında gelen Stronghold 2 beklentileri karşılayamamıştı. Bolca hata bulunduran ikinci oyunla birlikte, serinin bir çöküş dönemine girdiğini de itiraf etmek gerekli.
Stronghold 2'den sonra oyuna fantastik öğeler katan Stronghold: Legends oyunu gelmişti ve önceki oyundan da beterdi. Bitti mi? Bitmedi, FireFly Studios devam etti... Neredeyse 10 sene öncenin oyunu olan Stronghold Crusader'i yamayarak Strongold Crusader Extreme diye bir oyun çıkardı, evet 2002 yılının grafikleriyle. Gerisi mi? Suskunluk... Ta ki 2010 yazına kadar, yapımcı firma FireFly Studios Stronghold'un devam oyunu olan Stronghold 3'ü duyurdu. Yapımcı aynıydı fakat dağıtım şirketi değişmişti ve Stronghold fanları hala ümitli, hala ilk Crusader oyunu tadında bir yapım bekliyor.
Yeni bir başlangıçBilindiği gibi Stronghold'u rakiplerinden ayıran çok önemli birkaç faktör bulunuyor. Diğer oyunlarda eşine rastlayamadığımız kaynak toplama-üretim zinciri ve feodal orta çağı yansıtan özgün kale savaşlarıyla farklı bir seri oldu daima Stronghold. Üçüncü oyundan son haberleri ise Gamescom ile birlikte aldık. Oyunun yapımcıları öncelikle hatalarını kabul eder vaziyette, yani önceki oyunlarda yaptıkları yanlışları görüyorlar ve bu oyunun serinin en iyisi olacağını söylüyorlar. Tabii ki satış stratejisi olarak bunu diyeceklerdir, ama başlangıç için bence bu da güzel.
Öncelikle oyuna baştan bir fizik-grafik motoru yazılmış ve oldukça gerçekçi olduğu belirtilmiş. Ekran görüntülerine bakınca her ne kadar grafikler günümüz yeni nesil oyunlarından daha geride gözükse de, ben bunu her zaman ikinci plana atıp oynanabilirliği tercih etmişimdir. Evet grafik motoru demiştik. Yapımcı firma kısacası fizik öğelerinin üstüne oldukça eğilmiş gibi gözüküyor.