1/3

Stronghold 2

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Kalem evimdir. Burada rüyalar gerçek olur.
Platformlar PC
Stronghold 2
  • Yapımcı - Yayıncı FireFly Studios - Global Star Software
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Strateji
Merlin Puanı 76
Artılar Bol materyal üretebilmek, kalemizi korumak için geliştirebileceğimiz değişik stratejiler, 2 değişik konseptli Campaign
Eksiler Sesler vasat, Tutorial yetersiz kalabilir, görevler tekrar edebiliyor
Kaleler bir oyunda hiç bu kadar önemli bir hal almamıştı. Gelişebildikçe gelişip, kanımızın son damlasına kadar savaşmalı ve düşmanların kalemize bayrak dikmelerini engellemek mecburiyetindeyiz. Çünkü bütün bir devlet oradan yönetiliyor, devletin başı olan Lord’umuz hayatını burada idame ettiriyor. Ufuktaki düşmanlar buradan belirleniyor, Lord bütün emirlerini buradan dağıtıyor. Eğer bir devletin kalesi düşerse, o zaman işler hiç iyi gitmez ve düşman bizi çok çabuk indirebilir. İşte Strongold 2’deki hikaye, tamamen bu kalıp üzerine kurulu. Bir yandan kalemizi korumaya ve güçlendirmeye çalışırken, diğer yandan hem ekonomik, hem de askeri olarak gelişip düşmana kök söktürmemiz gerekiyor.

Çok uzaklarda biriken bir ordu

RTS türündeki oyunumuzda, ana kalemizin dışında, bir de ana karakter rolündeki Lord’umuz bulunuyor. Görevleri yaparken bize koşulan şartlardan en önemlisi, Lord’un kesinlikle ölmemesini sağlamak. Bu yüzden, oyun esnasında bu ikisine özellikle önem vermemiz gerekiyor. Ana menüde “Play” tuşuna bastığımız zaman, karşımıza 2 çeşit campaign türü geliyor. “The Path of Peace”i seçtiğimizde, burada savaş namına pek birşey yok. Amacımız sadece, kalemizi ekonomik yönden geliştirmek ve köylülerimizin mutluluğunu maksimum yükseltmek. “The Path of War”da ise, olay genel olarak savaştan ibaret oluyor. Bazı görevlerde, bir grup teröristi öldürmemiz yeterken, görevler ilerledikçe, daha zorlu olarak hem kalemizin ekonomik yönüyle ilgilenmeli, hem de ordumuzu kurup savunma / saldırı moduna geçmeliyiz.

The Path of Peace’i seçtikten sonra da karşımıza 3 opsiyon geliyor. Sim Campaign ile, çeşitli senaryolarda başarı sağlamaya çalışıyoruz. Bu kısımda savaş olmadığı için, görevler genelde bir binayı zamanında inşaa edebilme ya da belirli miktarda bir ürünü toplayabilme gibi çeşitlerden oluşuyor. Free Build modunda, herhangi bir senaryo kaygımız bulunmuyor. Elimizde sınırsız kaynağımız var ve bütün inşaa edebileceğimiz binalar da açık. Burası bir nevi alıştırma kısmı gibi. Çeşitli stratejiler deneyebilir, kalemizi ne gibi binalar ve taşlarla koruma altına alabileceğimizi belirleyebiliriz. Burada son olarak bir de Custom Maps kısmı var, burada kendi haritalarımızı yaratıp oynayabiliyoruz.

Diğer bölüm The Path of War’un da kendine has kısımları var. Campaign kısmında “Lost King” hikayesini oynuyoruz, bölüm bölüm ilerleyerek yine bize verilen görevlerde başarı sağlamaya çalışıyoruz. Burada aslında görevler ilerledikçe, ekonomi öğeleri de devreye giriyor. İlk önce ekonomimizi sağlam hale getirip iyi bir ordu kurmalı, daha sonra da maruz kalacağımız saldırılara karşı koymamız gerekiyor. Aynı şekilde, bizden de saldırılar beklenecek. Kingmaker kısmında, kendi görevlerimizi tasarlıyor ve bunlar içerisinde mücadele ediyoruz. Siege ise, sıkı bir kale saldırısını içeriyor. Custom kısmı, yarattığımız ve yaratabileceğimiz haritaları içeriyor. Hepsinden önemlisi ise, daha önce Stronghold oynamayanların alışması için The Path of War ve Peace’ten farklı olarak bulunan bir Tutorial var, ancak ne kadar yeterli orası bir muamma.

Genelde yaptığım gibi ilk olarak Tutorial’a bakmayı tercih ettim. Burada temel mantıktan ve yapmamız gerekenlerden bahsediliyor ve uygulamalı olarak da bizlere yaptırılıyor. Oyuna başlar başlamaz yapmamız gerekenler hakkında fikir sahibi oluyoruz, ancak Campaign’lere ilk başladığımız anda aslında buradaki bilgilerin tam olarak yeterli olmadıklarını anlıyoruz. Belki de yapımcılar, geri kalan öğeleri kendimizin keşfetmesini bekliyor olabilirler ancak bu süre içerisinde Campaign’deki durumumuz pek de iyiye gitmiyor. Daha öğretici bir Tutorial hazırlanması sağlıklı olurdu. Bu durum beni fazlaca soru işaretine itti ve Tutorial’e dönüp, “Acaba birşeyi yanlış mı öğrendim?” gibilerinden stres yaptım.