ArtılarDiğer hiçbir yarışta görülmemiş bir arcade ve simülasyon dengesi.
EksilerYeni başlayanlar için biraz zorlayıcı.
Uzun süre iki şeritli yollar içeren fakat ters şeritten hiçbir zaman araba
gelmeyen oyunlar oynadık. Bunun ardından NFS serileri ile yarış oyunlarındaki
yeni çıta belli oldu. Bir iki sene bu iş NFS’nin tekelinde geçtikten sonra
Porche Unleashed’in çıkması ve firmanın uzun bir ara vermesi ile yeni oyunlar
ortaya çıktı. Bunlar arasında en uzun süre bizi oyalayan Midnight Club Race
2’di. Verdiği özgürlüğün hat safada olmasına karşın eksikleri de vardı. Ardından
çıkan NFS: Underground, adeta bu eksikleri iyiden iyiye yüzümüze vurdu. Çünkü
gerek lisanslı arabalar kullanılması gerekse çok detaylı şekilde onları modifiye
etmemiz, tek kelime ile bize daha önce yaşamadığımız bir deneyimi yaşatıyordu.
Ardından çıkan NFS:U2 her ne kadar ilki kadar ses getirmesede, bence çok güzel
bir oyundu. Hele o motor sesleri muhteşemdi. Taa ki Street Racing Syndicate
(SRS)’yi görene kadar…
Araba sadece 4 tekerli bir araç mı?
Oyunu ilk oynamaya başladığınızda, diğer yarışlardan daha farklı bir sürüş
sunduğunu hissedeceksiniz. Bu farklılık şu yönde; ilk olarak arabanın gerek
sürüşü gerek yol tutuşu olsun, diğer arabalardan çok daha gerçekçi. Bunu en iyi
şurada anlayacaksınız. Otomatik vites bir araba aldığınızda, çok çabuk uzayıp
gidemeyeceksiniz. Buna karşın düz vites aldığınızda çok seri hareketleri çok
daha kolay yaptığınızı göreceksiniz. Gerçeklik sadece sürüş ile kalmıyor!
Çevrenizdeki araçlar da en az sizin kadar akıllıca hareket ediyorlar. Ters yola
girdiyseniz selektör yapıp uyarıyorlar ya da herhangi birine çarptığınızda,
çakılı halde olduğu yerde kalmak yerine, hızlanıp oradan uzaklaşmayı tercih
ediyorlar. Çevre konusunda gözüme çarpan en büyük eksik, etrafta hiç yaya
olmaması. Ancak diğer özellikler düşünülünce, bu o kadar da garipsenecek bir
eksi sayılmaz.
NOS’un icadından beri değil
Çevre faktörleri ve sürüş’den bahsettikten sonra sıra geldi kullandığımız
canavarlara. Oyunda tümüyle lisanslı arabalar kullanılmış. İşin güzel tarafı
arabaların modelleri yıllara göre açılıyor. Mesela ilk başta sadece Subaru
İmpreza 2,5 açıkken, daha sonra TDI ve bunun gibi bir sürü modeli açılıyor. Bu
özellik her firma için geçerli. Kullanacağınız arabayı alırken, aslında dikkat
etmeniz gereken bir çok özellik var. Bunlardan bir kaçına örnek verelim; İlk
olarak aracınızın hız konusunda mı yoksa yol tutuşu konusunda mı daha üstün
olmasını istediğinizi seçmeniz lazım. Eğer bu kısmı atlattıysanız, aracınızın
düz mü yoksa otomatik vites mi? olmasını istediğinizi seçiyorsunuz. Evet yanlış
duymadınız, arabanızın kullanacağı vitesi seçiyorsunuz. Bunda ilk bakışta; “Ne
var diğer oyunlarda da var bu” dediğinizi duyar gibiyim. Fakat burada tek
şansınız var arabayı alırken ya otomatik seçeceksiniz ya da düz vites olarak
seçeceksiniz ve o arabayı satana ya da değiştirene kadar o vitesi
kullanacaksınız. O yüzden ince eleyip sık dokumanız gereken bir konu. Bunun
dışında arabalarınızın hasar da aldığını düşünürsek. Gerçekten araba almanın ne
denli ince bir iş olduğunu anlayacağız.