ArtılarMükemmel grafikler, eğlenceli oynanış, iyi optimizasyon
EksilerUfak tefek grafiksel hatalar
Dev bir gökdelenin yükseldiği sokakta, bir siyahi, bir de sarışın adam,
yumruklarını sıkmış, birbirlerinin gözlerine bakıyor. Etrafını saran ve
tezahürat yapan kalabalığa aldırış etmeksizin veya belki de bu bağırışlardan
destek alarak saldırmaya hazırlanıyorlar. Derken ilk yumruk geliyor ve bir
adamın yere yıkılmasının ardından, görüntü gökdelenin üzerine doğru yükseliyor
ve ışıklı tabelada Street Fighter II yazısı beliriyor…
Arcade kültürünün en önemli yapımlarından bir tanesi olan Street Fighter (SF)
ismini, birçok oyuncu gibi ben de bu şekilde tanımıştım. Arkadaşlarımla “Atari
salonu” olarak tabir ettiğimiz mekânlar, yıllar önce gördüğüm en iyi oyunlardan
bir tanesini bana sunmuştu. Dünyanın farklı noktalarında yer alan, her biri
güçlü ve tarz sahibi dövüşçüler, en iyisi olmak için, çevrelerindeki hiçbir
detaya aldırış etmeksizin, sadece karşısındakini düşünerek dövüşüyordu. Hiroshi
Matsumoto ve Takashi Nishiyama tarafından hazırlanan Street Fighter, ilk olarak
1987 yılında oyuncuların beğenisine sunulmuştu. İlk yapımda Ryu ve Ken
karakterlerini kontrol edebiliyorduk. Sonraki SF üyelerinde çeşitlilik arttı
tabii ki. Serinin ikinci oyunu, aynı zamanda atılan ikinci büyük adım oldu.
Street Fighter II: The World Warrior, ilk Street Fighter’ın devamı olarak
piyasaya sürüldü. Yapımla birlikte oyun dünyasına kazandırılan en güzel yenilik,
“Bire bir karşılıklı dövüş imkânı tanıyan ilk oyun” olması özelliğiydi.
"Eski dostumuz Cammy, öncelikle cazibesiyle düşmanlarını alt ediyor."
Yeni bir başlangıç
Street Fighter, ilk iki yapımın ardından Alpha, Ex ve SF III ile yola devam
ettiyse de, özellikle ikinci oyundaki başarıyı tekrar yakalayamadı. İlk SF II, 6
milyon 300 bin, SF II adı altında çıkan oyun serisi ise, toplamda 14 milyon
satmıştı. Yaklaşık 20 yıl önce başlayan bu dövüş turnuvası, günümüzde halen
büyük beğeni topluyor ve ismi saygıyla anılan yapımlar arasında gösteriliyor.
Street Fighter IV (SF IV) için SF II ardından çıkarılmış en iyi dövüş oyunu
olduğunu söyleyebiliriz. Geçtiğimiz yıl, PS3 ve X360 için piyasaya sürülen
yapım, dünya çapında 2.5 milyondan fazla satınca, PC versiyonu için de yeşil
ışık yanmıştı.
Yapım başlar başlamaz dikkatleri çeken ilk nokta görsellik oluyor. Her bir
karakter tasarımı ve eklemleriyle özenle uğraşılmış, önceki oyunlarda 2B olan
arka planlar, 3B olarak tasarlanmış ve içerisinde yer aldığımız her aksiyonun
görsel yönü, oyunun grafiksel kalitesine kalite katmış. Yapımla birlikte gelen
test yazılımını deneyerek, SF IV’ü sisteminizde ne tür bir performans vereceğini
öğrenebiliyorsunuz. SF IV, PC için başarılı bir optimizasyon evresinden
geçirilmiş. Eğer sisteminiz güçlü değilse, görsel ayarları en düşük seviyeye
getirerek performans artırabiliyorsunuz. Fakat bu seçenekler sonucunda, dövüş
sırasında arka planda yer alan görüntü ortadan kaldırılıyor.
"Ryu ile Hadoken çekmeyi özlemiştik doğrusu."
Meydana buyurun
SF IV’de birçok dövüş oyunundan da aşina olduğumuz Arcade modu ve
arkadaşlarımızla mücadele edebileceğimiz Versus modu yer alıyor. Dövüşçülerin
hareketleri üzerine alıştırma yapmak istiyorsanız Training; hem alıştırma
yapmak, hem de yeni giysi renkleri, dövüş hareketleri gibi ekstralar
istiyorsanız da Challenge başlığına göz atabilirsiniz.